Dierenambulance beukt met politie de deur in, nergens kattenspullen te bekennen Ik neem aan dat een cup vanzelf vol is en over gaat stromen voordat er serieus issues ontstaan, dan volgen ze gewoon t spoor en tadaaaa
Yup. En mijn moeder werkte vroeger bij de Blokker. Had een keer een klant die tig rollen huishoudfolie kocht. Mijn moeder vroeg waarom en die man zei weet je zeker dat je het wil weten? Dat gebruiken ze dus blijkbaar ook bij overledenen...
Ja heel serieus Om je een beetje netjes te houden, krijg je een luier om voor de nabestaanden wel zo fijn ook. Je lekt vaak nog wat na. Simpele maar zeer doeltreffende oplossing. Oftewel, je start met een luier én je eindigt met 1
Je lekt nog wat na... Zeg je... Dus ontlasting etc blijft niet 'in je zitten' als je overleden bent maar komt eruit? Sorry, voel me net een blondje maar ben toch echt bruin
Er kan altijd wat urine uit de blaas komen en idem voor ontlasting. Je kan altijd nalekken. Even heel praktisch: zodra je dood bent, ga je ontbinden. Dus er ook nog wat ontlasting eruit komen door de gassen. Het zoekt een weg naar buiten immers... Je moet niet denken dat je enorm veel poept nog in de kist hoor haha zo dramatisch is t niet. Maar goed aangebracht incontinentie materiaal zal de geur tegenhouden en je zelfs na de dood je waardigheid laten behouden
Tijdje geleden de verzorgingsprocedure voor overledenen eens nagelezen. Best boeiend eigenlijk. In de darmen komt gasophoping als gevolg van ontbindingsprocessen en bacteriëngroei, hierdoor gaat er lucht verplaatsen en aangezien alles ontspannen is, gaat er dan ook een en ander mee. Vandaar de luiers. (Ook voor de blaas, want geen spier die dat nog tegen gaat houden) Vroeger werd dat ook wel eens opgestopt, maar daar is men mee gestopt omdat het een handeling is die best wel onterend is (verandering van inzicht in de loop der tijd) en dat proces had tevens als probleem dat de makkelijkste weg elders was, wat niet zo'n prettig aangezicht is. Dus met een luier is dat probleem netjes verholpen zonder onterende trekjes. Zo zijn er in de loop der tijd wel meer dingen veranderd.
Er wordt ook vaak afgeraden om een overledene nog op de mond te kussen na een tijdje ivm hetzelfde proces via de andere kant. Lichaamssappen die door gasvorming de mond verlaten. En je dus meer bacterie vorming hebt.