Goedenavond, Ik loop tegen het volgende probleem aan en hoop dat iemand me kan helpen. Helaas is het voor mij financieel gezien niet mogelijk een lactatiedeskundige in te schakelen (alleenstaand en baan verloren ). Mijn zoon is vier week geleden geboren. Ik wilde heel graag borstvoeding geven maar heb een borstverkleining gehad zo'n 2 jaar terug. Het was dus een beetje de vraag of het zou lukken. Op dag 1 kwamen er druppels uit en vanaf dag twee heb ik een dubbelzijdige borstklopperij gehuurd. Ik heb hem elke 2 a 3 uur aangelegd wat hij perfect deed. Daarna ging ik nog 20 min kolven. Na 10 dagen kolfde ik uit 1 borst zo'n 30cc per dag. Uit de andere borst kwam vrijwel niets. Op advies van de kraamzorg en verloskundige ben ik gestopt omdat het toch niet meer op gang zou komen. Ik was intens verdrietig en heb er heel wat traantjes om gelaten. Nu lees ik het eea over relactatie en Domperdidon. Ik ben sinds twee dagen mijn zoon weer aan het aanleggen en hij zuigt alsof het nooit anders is geweest. Ik weet niet hoeveel hij binnen krijgt maar hij drinkt wel zo'n 20 cc per fles kunstvoeding minder 0er keer. Ik leg hem eerst zo'n 20 min aan en dan de fles. Ik gebruik ook een handkolf en er komen wel druppels maar daar blijft het bij. Is er een redelijke kans dat wanneer ik electrisch zou gaan kolven en bv elk uur aan zou gaan leggen de productie op gang zal komen? Al zou ik 200cc per dag kunnen produceren dan zou ik dat al geweldig vinden! En is domperdidon een goede ondersteuning? Aan te raden of niet? Ik zou eind dit jaar willen beginnen voor een tweede kindje te gaan, hoop dat het me gegund is, heeft het medicijn invloed op mijn cyclus en of vruchtbaarheid? Bij voorbaat heel veel dank voor het advies! Groetjes, Tiana
Hallo Tiana, Helaas zie ik door vakantie nu pas je bericht. Hoe gaat het nu? Je zou contact op kunnen nemen met iemand van La Leche League of Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: dit zijn vrijwilligers en kunnen je hele verhaal met je doorspreken! Je vindt ze via Borstvoeding.nl | Home Veel succes en geluk met je kleintje!