Ik vraag me wat af wie weet het?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cynnie1984, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik las vandaag iets in de krant over coffeshops dat ze dicht moeten enzo...

Maar wat ik me afvraag is als het verboden is om de plantjes te kweken maar wel legaal is om ze te verkopen hoe komen de coffeshops dan aan hun wiet?

:(

2. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

het is verboden om meer dan een bepaald aantal planten te hebben en coffeshops hebben daar een vergunning voor met alles erop en eraan.

Planten thuis is voor eigen gebruik en dan mag je niet meer dan ik geloof 3 planten hebben. of je moet dus een evrgunning hebben

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Voor een particulier is het idd verboden om plantjes te hebben,zelf de regle van 5 plantjes geld niet meer en je mag helemaal niks meer hebben.

Coffeshop hebben hun eigen leverancier die legaal of ze doen het zelf kweken (via toestemming) plantjes kweken,zo worden de hoeveelheid thc e.d. in de plantjes in de gaten gehouden want het thc gehalte steeg de laatste tijd erg hard en zelfs wiet begon op een harddrug te lijken qau sterkte.

Ook word er medicinale wiet gekweekt en die word gebruikt voor mensen die bijv leiden aan reuma (daar zitten wel heel wat voorwaarden aan)

4. 4days

4days Niet meer actief

Het is niet legaal om ze te verkopen, het is gedoogd. Dus eigenlijk is het illegaal, alleen grijpt de politie niet in. En dat er geen oplossing is bedacht m.b.t. het kopen van wiet door coffeeshops is juist de hele problematiek rondom het gedoogbeleid. Sommige partijen vinden dat ook de aanschaf van wiet gedoogd / gelegaliseerd moet worden, anderen vinden juist dat het in zijn geheel verboden moet worden en dat coffeeshops ook weg moeten. Maar op dit moment kopen de coffeeshops hun producten dus altijd illegaal.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    De verkoop is gedoogd, niet legaal. Groot verschil.
    Is misschien krom, maar waar ze het vandaan halen, is dus eigenlijk niet legaal, maar vanwege het hele gedoogbeleid, knijpt de politie bij de levering een oogje toe.

Als een plantage wordt ontdekt, is het wel pech.

6. 4days

4days Niet meer actief

Nee dit is niet waar. D66 wilde een experiment starten waarbij coffeeshops hun eigen wiet zouden mogen kweken. maar aangezien de andere partijen er fel tegen waren is het niet door gegaan.

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    OK ik dacht dat dat er door was.

8. 4days

4days Niet meer actief

Uhhh... ik geloof het niet? :( Ik meen dat laatst nog in de krant stond dat ze het alleen hadden voorgesteld.

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Het is nu toch zo dat alleen de coffeeshops richting de grens dichtgaan vanwege overlast door 'drugstoerisme'?

Vind ik sowieso al krom omdat Breda niet tussen die steden zat. En daar komen ontzettend veel Fransen vooral op af. Mijn vriend werkte daar in zijn studententijd als pompbediende en hoe vaak die wil geen Fransen tegen kwam die naar de coffeeshop vroegen.....uiteraard alles in het Frans, wat mijn vriend nauwelijks spreekt.

10. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Zelf mag je nog steeds max. 5 plantjes hebben hoor, dit wordt dan ook gewoon 'gedoogd'.

En een coffeeshop koopt het op een illegale manier, gewoon van kwekerijen die je ook wel eens opgerold ziet worden.
    Dus inderdaad heel krom dat ze het 'mogen' kopen (dit wordt gedoogd), maar dat niemand het mag kweken.

En inderdaad alleen bij de grens komt er een pasjessysteem en worden er wat shops gesloten. Rest van het land (nog) niet.

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Zo leer ik nog eens wat maar nog steeds vind ik het heel raar gaan... dus het word gedoogd om het te verkopen en te roken maar je mag het niet produceren...

12. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Juist ja, het systeem is zo krom als een hoepel. Je mag het wel verkopen als coffeeshop (nou ja het wordt gedoogd zoals ze dat noemen) maar de manier waarop het in de shop terecht komt is weer strafbaar (volgen jullie het nog?;)) Ook mag een coffeshophouder maar maximaal 500 gram in zijn zaak op voorraad hebben. Een beetje shop in de hoofdstad verkoopt dit gewicht al op een dag dus dan moet er weer een nieuwe voorraad gehaald worden. Maar goed daar mag hij weer niet mee op zak lopen (maximaal 5gram die je bij je mag dragen) dus dan is hij ook weer strafbaar als er meer dan dat gewicht bij hem wordt aangetroffen. Het gedoogbeleid zegt dus eigenlijk: Je "mag" je drugs verkopen in je coffeeshop maar je moet het wel naar binnen toveren want iedere andere manier is strafbaar:D

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Jah miss hebben ze wel een verdwijnkast net als bij harry potter ze doen iets in de ene kast en komt het bij de andere kast weer eruit :S hihi

echt krom met een hoepeltje erom!

14. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Het is wat rondom de coffeeshops.
    Van mij mogen ze allemaal wel dicht! En al helemaal die hier!
    Ik woon vlakbij de Duitse grens, dus altijd super veel Duitsers en je wordt dan ook vaak aangesproken waar de shop is....
    En mn ex zit er 's middags & 's avonds tegenwoordig.. Hij had het wel gerookt eerder. toen 'ie bij mij ws 2.5 jaar lang, niks gebruikt. Het ging slecht tussen ons en meneer zat elke avond in de shop, hij kwam zijn afspraken niet meer na, omdat het "daar zo gezellig" is! :S En nu sinds het uit is, zit 'ie er 's middags en 's avonds. En het zou me niks verbazen als 'ie het weer rookt.
    En dan zeggen dat hij geen kindje wil, omdat hij wat van zijn leven wil maken, haha laat me niet lachen.

15. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Is het de vader??

16. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    haha ja, nouja van mij verdiend die de naam niet hoor ;) Maar officieƫl gezien wel. :p

17. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Typisch Nederlands met zijn kromme regeltjes.
    Ook zoiets...growshops zijn legaal, die verkopen werkelijk alles wat je nodig hebt. Maarja, als je t gekocht hebt mag je er niks mee doen want je mag niks kweken.

En als motorrijder mag je ook tussen de auto's door als er file staat. Het mag eigenlijk niet maar wordt wel gedoogd.

18. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    je mag nog 3 plantjes zelf hebben
    voor eigen gebruik maar je mag niks verkopen

19. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik had op een gegeven moment zo'n growshop om de hoek in de straat. Dat stond met grote letters op de etalageruit, maar er waren altijd dichte gordijnen en zaten dan 's avonds een paar geheimzinnige suri's buiten. Heel vaag allemaal.

20. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Deden ze het nu maar eens legaal maken, gewoon iedere volwassene 5 plantjes mogen opkweken.
    Is ruim voldoende voor een eigen jaarvoorraad en dan houd je ook nog eens over om aan de shops te verkopen.
    Of alles aan de shops verkopen.
    Wel accijns erop zetten net als op tabak, moet je eens zien hoeveel extra dat gaat opleveren in de staatskas.

Deel Deze Pagina