Ik begrijp je antwoord, het gaat er mij ook niet om om te oordelen wat wel en niet normaal is, ik vraag simpel alleen hoe het er bij gezinnen (die uiteindelijk wel terecht komen bij jeugdzorg) er dan in werkelijkheid aan toe gaat thuis? Ik vraag dus om concrete voorbeelden. Of er iemand hier zo'n voorbeeld zou kunnen geven. Tuurlijk snap ik ook wel dat niemand uit zichzelf zegt: ik ben zo'n ouder die niet goed voor zijn kind zorgt. Ik heb kinderen op school die uit huis geplaatst zijn, ik kan in dossiers wel dingen terug lezen maar ik kan de werkelijkheid, hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat/ging in zo'n gezin, nooit letterlijk 'zien' omdat ik dat niet meemaak (en hopelijk ook niet hoef mee te maken) Dat was mijn vraag: hoe gaat het er letterlijk aan toe in gezinnen waar het heel slecht gaat met de kinderen/slecht voor de kinderen gezorgd wordt. En ja ik bedoel die gezinnen waar de veiligheid ernstig in het gedrang is. Ik heb nu al enkele voorbeelden gelezen, dus ja ik kan me inmiddels nu een beetje een beeld er bij vormen. Bedankt daarvoor meiden!
Dat was inderdaad een verschrikkelijke documentaire! Heb hem niet uit kunnen zien zoveel pijn deed het me .
Ik lees nu pas pagina 3 terug...jeetje de rillingen lopen over mijn rug, en de tranen staan in mijn ogen...wat ontzettend om te lezen dat die kindertjes dus heel stil en lief zijn, dat ze het dus gewoon hebben opgegeven....sorry ben er even stil van hoor... ik kan me goed voorstellen dat je van zulke bezoeken echt moet bijkomen...ook al biedt je hulp, ik denk dat je nooit het gevoel hebt dat je genoeg hulp hebt kunnen geven... moeilijk zeg... die documantaire wil ik niet terug zien denk ik....
het was echt zo'n achtergesteld engels gezin. Ik zocht al in de film/televisie maar daar heb ik het nog niet kunnen vinden
http://www.zwangerschapspagina.nl/films-televisie-nieuws/118286-dossier-kinderen-de-ouderrol.html topic gevonden! Zo zielig die kindjes
weetje waar ik eigelijk meer van schrik is dat er meiden zijn die vertelen het mee gemaakt hebben of maken en ik ze niet hoor zeggen dat ze er wat aan doen. tis heel simpel bel amk en er wordt gekeken en wat gedaan aan de situatie
kan wel merken dat sommige hier geen ervaring hebben met het amk (of welke instantie dan ook) (zal geen namen noemen:x) Want zo "simpel" is het echt niet hoor!!! Anders waren er al een hele hoop kindertjes geholpen, denk je ook niet...