Hoe lang plas ophouden en hoeveel max drinken voor doen van ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Madelie, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Even een vraagje aan de dames hier hoe jullie hiermee omgaan.

Voor het doen van een ovulatietest ga ik minimaal twee uur van tevoren niet plassen.
    In de tijd dat ik niet ga plassen drink ik hooguit 150 a 200 ml. Na 2 uurtjes doe ik dus een test. Ik vraag mij af hoe betrouwbaar de uitslag van de ovulatietest dan is.

Hoe lang houden jullie je plas op voordat jullie testen en hoeveel drinken jullie maximaal in die tussentijd?

2. Femmefatalex

Femmefatalex Actief lid

8 jan 2014
    314
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ik zorg dat ik minimaal 2 uur niet plas, daarna zal ik niet meer "expres" mijn plas ophouden, maar als ik nog niet hoef dan ga ik vaak ook nog niet. Drinken doe ik 2 uur vantevoren niet meer, maar ik drink over de gehele dag ook niet veel.. Ik denk zelf dat 150/200ml niet veel uitmaakt, dat is niet zo heel veel. Maar persoonlijk zou ik toch mijn best doen om gedurende die 2 uurtjes zo min mogelijk te drinken. Heel veel succes! :)

3. izzy1974

izzy1974 Actief lid

5 nov 2014
    127
    0
    16
    ik test als ik opsta met clearbleu (die mag je met ochtend urine testen) probeer wel om minimaal vier van te voren niet te plassen.
    maar dat lukt niet altijd, moet er snachts nog wel eens uit.
    deze ronden had ik voor de middag begin van de avond ovulatietesten van action gehaald. vond het een beetje prijzig worden om twee keer per dag met clearbleu digitaal te testen.
    was zondagmiddag naar een feestje geweest aardig wat gedronken en een klein uurtje geplast voor het testen en die test was positief.

4. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik test meestal voor dat ik ga slapen rond 22.00, ik let nooit op of ik net heb geplast (meestal hoef ik niet) en drink gewoon en kop koffie en meestal ook fris 1 of 2 glazen. Als je niet superveel drinkt dan komt t wel goed, tenminste bij mij gaat t al maanden heel goed met de ovu's van de action ;) Succes!

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    De ovulatietesten van action zijn dus best gevoelig als jullie gewoon tussendoor drinken. Misschien dat ik die ook maar eens ga proberen dan. Het wordt inderdaad best kostbaar met 2x testen per dag.

Zelf gebruik ik de testen van Kruidvat en wanneer die beginnen op te lopen daarnaast de testen van Clearblue omdat ik gewoon een duidelijke smiley wil zien. Ik was sinds mijn miskraam vergeten dat je bij die testen minimaal 4 uur niet mag drinken. Ik lees het nu net ook. Dom, dom, dom :D
    Vandaar waarschijnlijk dat de test van Kruidvat net positief was en die van Clearblue negatief. Normaal komen ze wel overeen.

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En ja hoor, vanmorgen een oude vertrouwde smiley op de display.
    Ben zo opgelucht! Had na de miskraam zo het gevoel dat mijn lichaam mij in de steek liet en me voor de gek hield.

7. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Gelukkig goed gekomen, succes en veel plezier ;)

8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dank je wel! Maar geen plezier hier, maar een potje en een spuitje :D
    Aan de andere kant scheelt dat een hoop druk wat ik soms van de andere dames hier lees :)

9. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Zo is mijn dochter ook verwekt ;) succes!

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dank je wel! En leuk te lezen dat jouw dochter ook zo is verwekt!

Deel Deze Pagina