Kiezen en open billen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Theebeeb, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt momenteel kiezen en heeft veel poepluiers, met als gevolg kapotte billen. Het lijken wel schaafplekken, en het bloed ook steeds. Hij heeft er veel last van.
    Ik smeer nu al een aantal dagen bij elke luierwissel bepanthen afgewisseld met sudocreme. Thuis laat ik zijn luier af om het aan de lucht te laten drogen.
    Ik heb hier een poos geleden iets gelezen over maizena? Wie kan mij daar meer over vertellen. En misschien nog tips?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou even stoppen met de sudocreme. Dat spul kan namelijk bijten in open plekken.

Hier altijd met succes maizena gebruikt. Gewoon wat erop poederen.

Verder zoveel mogelijk laten luchten indien mogelijk. Dus luier uit.

En washandjes gebruiken ipv billendoekjes.

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hoevaak kan ik de maizena erop poederen? Bij elke luierwissel?

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Inderdaad géén sudocreme, dat bijt. Hier ook open billen door kiezen, en zinkolie van dr.Swaab werkt super. Als het heel erg is doe ik ook maizena erbij, en laat ik haar af en toe een half uurtje zonder luier lopen.

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Op aanraden van een vriendin (kraamverzorgster) gebruik ik nu Weleda Calendula billenbalsem. En dat werkt echt super! Na 1x smeren zijn mijn dochters billen al een stuk minder rood. Na een paar dagen smeren zijn haar billetjes weer zo goed als nieuw ;).

Oh ja, de balsem kloppend aanbrengen zodat er lucht bij kan. Niet smeren.

Maizena schijnt idd ook te werken...

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Ochtend gebruiken wij ook altijd, kost niks en werkt heel goed! Ik gebruik er een strooi ding voor van kruiden. Daarmee strooi ik heel royaal zn billen in. Bij iedere luier wissel.
    Alleen is het hier zo dat de billen niet genezen voor de kies door is, door de zure ontlasting!
    Weleda is ook heel fijn!

7. Humava

Humava Niet meer actief

Ik gebruik ook altijd maizena als dl zere billetjes heeft werkt echt super goed! Gewoon bij elke luier wissel erop strooien.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    En evn geen billendoekjes,maar hydrofiele washandjes of iets met alleen water.
    Als je op stap gaat een bakje meenemen met een laagje water met daarin wat doekjes.

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb de billencreme van dr swaab, werkte goed! Maizena hielp hier geen drol....

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij open plekken niét smeren (je smeert zelf toch ook geen creme op open wondjes) maar alleen maizena (of talkpoeder) strooien. Dat absorbeert het vocht (urine) en zorgt er dus voor dat de plekken kunnen genezen. Zodra het dicht is kun je weer gaan smeren.

11. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    Ik zweer ook bij weleda billencreme, herstelt heel snel de billen. Ik gebruik bij kapotte billen ook geen luierdoekjes meer maar ga dan over op warm water op hydrofiel washandje, of dit helpt bij herstel geen idee maar zie wel dat het dan veel minder pijnlijk is voor zoon.

Deel Deze Pagina