Hallo allemaal. Mike is nu 3.5 maand en sliep prima door al eigenlijk vanaf een week of 3 a 4. Dan kwam hij s ochtends wel heel vroeg maar sliep hij wel behoorlijk wat uren achter elkaar. Nu sinds de prik van 3 maanden slaapt hij gewoon super slecht en komt hij weer 2 keer op een nacht. Overdag dronk hij eerst nog 4x 200cc en 1x 210 voor het slapen. Maar nu drinkt hij overdag eigenlijk niet meer zo goed. steeds maar 100 of 150 cc. Wat moet ik nu doen? hoe krijg ik hem weer aan de goede hoeveelheden overdag en dat hij s nachts weer genoeg in zijn buikje heeft om goed door te slapen.. Iemand tips??
Dit is zo herkenbaar! Mira heeft twee weken geleden haar 2e prikjes gehad en vervolgens een dag koorts, daarna ziek (hele fles spugen en diarree) en weer koorts. Gelukkig spuugt ze sinds twee dagen niet meer. Maar.... ook haar ritme is helemaal in de war, wordt 's nachts soms 2x wakker voor flesje, drinkt de hele dag en 's avonds maar max 120ml (voorheen 200ml). Daarvoor sliep ze de hele nacht door (va. 22 uur) en moesten we haar zelfs wakker maken. M.a.w.: ik lees graag mee! (sorry geen oplossing, maar zit in hetzelfde schuitje)
je kunt kinderen niet dwingen om meer te eten. je zal dus rustig moeten af wachten tot een en ander zich weer vanzelf hersteld. waarschijnlijk is hij nog wat uit zijn doen misschien nog niet helemaal lekker en wellicht in combinatie met een sprongetje. gewoon een beetje meegaan in de stroom het is even niet anders hoe drukker jij je maakt hoe onrustiger hij weer wordt en vise versa. je zou nog kunnen proberen de flesjes overdag wat kleiner te maken en vaker te geven maar dat ligt aan de slaaptijden of dat lukt uiteraard.en hij zit nu denk ik ook een beetje in een visueuze cirkel van te moe zijn door het slechte slapen en daardoor minder kracht hebben om te drinken en weer honger krijgen omdat er te weinig gedronken is. snap je. probeer zelf kalmte uit te stralen maak de flesjes wat kleiner en geef ze wat vaker overdag en kijk hoe het dan s nachts gaat. je zou kunnen overwegen om hem in een puckazakje te leggen dat geeft innerlijke rust om beter te slapen. slapen is groeien en beter worden bij kinderen zeker bij heel kleine kinderen. ik kan ze je van harte aanbevelen ik heb ze een half jaar gebruikt. mijn zoon schokte ehel erg door een combi van turbo bevalling waardoor de hersenen teveel onder druk kwamen te staan en de visueuze cirkel van de weinig eten en slapen. en straks even aangeven op het buro dat hij er zoveel last van eheft gehad als je echt denkt dat het alleen maar aan de prikken ligt.dan kunnen de andere misschien even opgeschoven worden zodat hij wat meer tijd om te herstellen krijgt. hopelijk kan je hier iets mee.
hoi, Dank je... Zal idd kleinere hoeveelheden proberen. slapen doet hij overdag ook niet heel veel. Hij heeft gewoon even een rotperiode. ik zal ook eens met het cb overleggen over het volgende prikje..
Mira slaapt sinds 2 dagen weer door! Eerst dronk ze ook kleine beetjes, omdat haar maag niet meer aankon. Ze begon plotseling vanzelf meer te drinken en sliep ze opeens de hele nacht door. Dus, no worries, het regelt zich vanzelf!
Kirsten heeft dit ook altijd als ze ziek is, ze gaat dan snachts meer drinken en overdag minder. En zodra ze zich beter in haar vel gaat zitten gaat ze weer snachts doorslapen en overdag ook beter drinken. Je kindje geeft het zelf aan, helaas kunnen wij het zelf niet veranderen
Ik heb dit ook gehad bij de 2e prikjes. Toen we terug kwamen voor de 3e prikjes dit verteld. Ons vertelde te toen dat ze waarschijnlijk last had gehad van haar beentjes. en bij de 3e keer meteen haar beentjes goed gemasseerd en een beetje blijven masseren ze heeft er toen gelukkig geen last van gehad.