Dames, waar laten jullie een fotoboek maken? Ik wil voor mijn ouders en schoonouders een fotoboek laten maken. Vanaf de geboorte tot en met kerst/oud en nieuw dit jaar. Van onze kleine man. Ik heb al helemaal een boek gemaakt bij de Kruidvat, een large boek met harde kaft, mat foto papier, komt op zo'n 43 euro. Heb wel veel blz toegevoegd want het gaat om ongeveer 2 en een half jaar. Maar nu twijfel ik ineens enorm.. Straks bestel ik het boek na oud en nieuw en is de kwaliteit van de foto's niet mooi of korrelig. Graag hoor ik reacties van jullie waar jullie boeken hebben besteld, hoe is de kwaliteit etc. Werkt het programma makkelijk?
Mijn absolute nr 1 is profotonet. Ze zijn wel iets duurder dan een ander, maar dit is zeer zeker terug te vinden in de kwaliteit. Dik papier, zeer goede printkwaliteit. Volgens mij zijn zelfs alle fotoalbums platliggend, wat ook een mooi resultaat geeft.
Ik vond albelli veel te duur. Zelf bestel ik ieder jaar bij de Hema. Er zijn vaak leuke acties. Nu 20 procent korting op een album. Soms twee voor de prijs van 1. Bovendien kan Hema het album ook thuis bezorgen via brievenbus post.
Profotonet is idd top. Ik bestel nooit weer bij kruidvat, hema, blokker oid. Vind de kwaliteit tegenvallen. Ik bestel ook alleen nog maar fotoboeken die bestaan uit echt fotopapier. Ander papier doet echt afbreuk aan je foto's. Tegenwoordig is mijn keus gevallen op Webprint. Echt fotopapier, maar minder duur dan profotonet.
Oh, webprint heeft regelmatig enorme kortingen. Meestal op zondag...een aanbieding die 24 uur geldig is...
Wat vind jij tegenvallen aan de kwaliteit van bijvoorbeeld Hema of Kruidvat? Zijn de foto's niet scherp of wat is in jou ogen niet mooi daar aan?
CEWE is in 2013 door nu van één of ander fotoblad als beste getest. Op deze test site Tips Fotoalbum Maken | fotoboek test 2013. Start met fotoboek maken kwam fotogoed eigenlijk als beste uit de test als je verder leest, omdat het goede kwaliteit levert voor een goedkope prijs. Maar ik ga nu denk ik voor Hema. Heb een fotoalbum gezien en die zag er goed uit.
Ik laat elk jaar bij Hema een foto-agenda voor mijn zus maken. Maar vind de kwaliteit van de foto's niet goed terwijl de originele foto erg scherp is en groot genoeg. Altijd wazig en fel gepixeld. Albums van Hema heb ik nog niet gezien dus daar kan ik niet over oordelen. Sandana: Ik heb een liggend exemplaar gemaakt. Omdat je daar meer mee kan qua ligging van de foto's dan een vierkant. En vierkant is voor mij enkel om te scrappen. Denk dat dat ook deels gewoon smaak is.
hier ligt er 1 onder de boom voor manlief ook bij albelli. het programma is makkelijk en veel leuke mogelijkheden voor de lay out. Ik heb een vierkante en ben er heel erg tevreden mee.
Hier ook Albelli, er liggen hier okk twee albums onder de boom. Vierkant xl formaat snik was nog geen 30 euro kwijt incl. Verzenden
Het grote nadeel van de hema/blokker etc is dat de foto's nog nabewerkt worden qua kleur en scherpte. Dit is mss niet voor iedereen een probleem, maar ik vind dit erg vervelend. Ik bewerk een foto niet voor niks op een bepaalde manier. Profotonet doet dit niet. Zoals jij het aanlevert, wordt het afgedrukt. Let wel op dat je monitor goed gekalibreerd is. Daar komt bij dat het papier van een hogere kwaliteit is. Kort door de bocht, als je gaat voor kwaliteit waar je meer voor wilt betalen, ga naar profotonet. Kijk je alleen naar het geld, ga dan naar een hema/blokker etc. Albelli is een goede gulden middenweg.
Hier al een aantal boeken laten ontwikkelen via blurb.com Amerikaanse site, met ook afdeling oa in NL. Ze doen ook regelmatig acties. Hebben nu 190 betaald voor 3 boeken van 112 blz (harde kaft, liggend, mat papier). Vorig jaar meldden we hen dat in 1 van de boeken 2 pagina's gelost waren, kregen we gewoon 3 nieuwe boeken (originele bestelling) gratis en voor niks!
Hiet altijd bij Albert heijn! Mooie kwaliteit, goede prijs en vaak aanbiedingen Kruidvat eens geprobeerd en nooit meer! Kleuren klopten helemaal niet!
Ik heb laatst voor de eerste keer een fotoalbum bij de Hema laten maken, maar daar ben ik niet tevreden over. Zou het je dus ook echt niet aanraden..
Wij hebben eens een keer losse foto's laten afdrukken bij verschillende aanbieders. Mijn man fotografeert en die wil per se goede kwaliteit. Die van profotonet was top, de rest was qua kleur en scherpte duidelijk stukken minder. Bij webprint hebben ik dit overigens niet meer gecontroleerd. Maar daar heb je de zogenaamde magini boekjes. Hier druk ik voor alle kids per jaar 1 magini boekje af. De foto's zien er erg goed uit. Verder wil ik voor mijn man en mij nog een groot luxe album maken. Waarschijnlijk bij profotonet...daar is de kwaliteit gewoon top!