ik wacht nog steeds op mijn natuurlijk menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door grooten, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

    Kitty17 Fanatiek lid

    31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, dat is het juist. Als je niet ongesteld wordt, dan kan je dus wel een eisprong hebben. Je weet alleen niet wanneer. Meestal wordt je twee weken later dan ongesteld. Maar als je bent gestopt met de pil, dan weet je niet hoe je cyclus gaat verlopen en wanneer je eisprong en NOD (de dag dat je niet ongesteld wilt worden ;)) is.
    Ik ben na de pilstop ook niet ongesteld geworden. Ik was het na 10 weken al zat en ben daarvoor naar de huisarts geweest. Ik werd gelukkig doorverwezen en zie hier het resultaat: Provera (gelijk aan Primolut) heeft bij mij niet gewerkt, nu aan de hormoonspuiten om een eisprong op te wekken, maar zelfs dat lukt niet.
    Wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat het niet gek is dat het zolang duurt voordat je ongesteld wordt. Meestal wordt een half jaar tot een jaar gewacht voordat je hiervoor naar de huisarts gaat. Je weet zelf wanneer de tijd rijp is om hulp te krijgen. Primolut is een begin hiervan. Succes en ik hoop dat je snel een regelmatige cyclus krijgt!
     
  2. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    een vriendinnetje van mi werd ook maar niet ongie, heeft iets van 4 maanden geduurd en toen zei haar moeder, jeetje wat ben je katiig, doe eens een test en die was dus posi! heeft ze dus wel een eisprong gehad na 3 maanden... voor haar tweede precies hetzelfde verhaal. geen ongie na het stoppen met de pil, na 3 maanden meteen zwanger!
    ik hoop dat jullie snel een prachtige posi test zullen hebben!
     
  3. libel

    libel Nieuw lid

    18 mrt 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hetzelfde is met mij aan de hand. Halverwege januari voor het laatst ongesteld geweest. Ben deze week naar de huisarts gegaan en stelde meteen een inwendige echo bij gyn. voor.

    Ben gisteren geweest
    Het bleek dat ik ieder moment een eisprong kon krijgen. Verder zag het er goed uit en wist hij niet waarom ik 8 weken niet ongesteld geweest ben. Waarschijnlijk komt het door het lange pilgebruik dat het nu onregelmatig is!
    Gelukkig dus alles ok!
     
  4. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    @libel, heb je tussendoor nog wel iets van bruinverlies gehad?

    ik ben vanaf eind december (na de laatste ontrekkingsbloeding van het stoppen met de pil) niet meer echt ongesteld geweest. alleen een paar dagen wat bruinverlies.
    ik zit te twijfelen om naar de ha te gaan, maar ik zie me ook al zitten...we zijn net 3 maanden 'aan de gang'.
     
  5. grooten

    grooten Lid

    30 dec 2010
    30
    0
    0
    verzorgende in de thuiszorg
    heiligerlee
    ik heb 28 december en 3 januari een kleine bloeding gehad , van 2 dagen (lichtrose van kleur moet ik dit als ongesteldheid zien of niet
     
  6. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    als ik het allemaal zo lees, dan denk ik niet dat jedat als menstruatie kunt zien.

    lastig he! was alles maar gewoon direct weer zoals het moet zijn...zucht. dan weet je waar je aan toe bent.
     
  7. Kitty17

    Kitty17 Fanatiek lid

    31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies, het moet echt helderrood bloed zijn! Stom he dat je lichaam zo van slag kan zijn door de pil!
     
  8. grooten

    grooten Lid

    30 dec 2010
    30
    0
    0
    verzorgende in de thuiszorg
    heiligerlee
    ik had 24 december ongesteld moeten worden dus dan moet ik het van die datum berekenen dat ik het niet meer ben geweest?

    je wordt er zo onzeker van en dan moet je maar geduld hebben , dit duurt al wel aardig lang vind ik.
     
  9. chanice

    chanice Actief lid

    16 mrt 2011
    197
    0
    0
    nou vandaag beetje bruine afscheiding (weet niet of het echt ongi is). maar heb alvast z´n ovulatietest gekocht dus hoop dat ik over 2 weken dan de eisprong krijg. hoop dat het bij jullie ook snel op gang komt.
     
  10. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    hmm, dan ben ik ook vanaf eind december niet meer ongesteld geweest...halverwege januari heb ik vermoedelijk wel een eisprong gehad maar sindsdien denk ik niet meer.
     
  11. LLooijschelder

    LLooijschelder Actief lid

    19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo,

    schrik niet van mijn verhaal, maar ik heb 9 jaar de pil geslikt eerst de microgynon 30 en daarna de diana pil. ik was eind juni gestopt met de pil, daarna kwam er helemaal niets meer, wat was ik onzeker, en bang, paar keer bij de dokter geweest maar moest van hem wachten tot 1 jaar, na 7,5 maand toch maar eens gebeld of dit echt normaal was dat dit zolang duurde, nou dan maar bloed prikken om te kijken hoe mijn hormoon waardes waren.
    Ik had op donderdag bloed laten prikken en wat denk je op vrijdag werd ik ongesteld wellis waar heel weinig en nog wat donker maar het was er, het heeft ook echt 5 dagen geduurd, uiteindelijk waren de bloeduitslagen ook goed.
    het heeft bij mij dus precies 8 maanden geduurd.

    gun je lichaam de tijd het is normaal, het heeft al die tijd stil gelegen door die pil, je lichaam moet het dus weer op eigen houtje doen.
    ik had trouwens bij deze menstruatie veel minder buikpijn als dat ik voor de pil had en tijdens. daarom was deze menstruatie ook z'on verassing.

    het kan trouwens ook goed zijn dat het nu weer 3 maanden kan duren voordat ik weer ongesteld word.
    maar laat de natuur zijn gang gaan, het komt echt vaak voor dus maak je geen zorgen.

    Liefs Loïs
     
  12. grooten

    grooten Lid

    30 dec 2010
    30
    0
    0
    verzorgende in de thuiszorg
    heiligerlee
    dan heeft het bij jou echt lang geduurd , alhoewel ik hoop dat het bij mij en de anderen wel sneller komt , we wachten nog rustig af
     
  13. Kitty17

    Kitty17 Fanatiek lid

    31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, klinkt zo gek he, we wachten maar af. Heb je samen besloten om voor een kindje te gaan, lukt het niet eens om (goed) ongesteld te worden. Heel frusterend dat je alleen maar kunt afwachten. Als ik dat had geweten, was ik echt veel eerder gestopt met de pil. Jullie ook?
     
  14. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    nou, ik had veel eerder met de pil willen stoppen, want ik had dit verwacht. maar vriendlief wou dat niet, want stel je voor dat het in 1 keer raak zou zijn...
     
  15. Kitty17

    Kitty17 Fanatiek lid

    31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ja idd. Mijn vriend was er nog niet klaar voor, want ik had ook al veel eerder willen stoppen. Ik bedoel, we hebben een goede basis en dan zou het helemaal niet erg zijn om dan toch zwanger te worden. Maar bij mannen gaat het niet zo makkelijk. Ze hebben een drempel nodig. Ik zei elke keer, zal ik nu de pil een keer niet slikken? Daar werd hij juist gek van. En later kwam hij er zelf mee.
     
  16. Tinnetje

    Tinnetje Niet meer actief

    Hier nog iemand die aan het wachten is op de natuurlijke ongesteldheid.
    Ik ben 7 december 2010 gestopt met de pil.
    Ik heb hiervoor 4 jaar de prikpil gehad.
    Ben bij de huisarts geweest met de vraag of het normaal is dat je zo lang moet wachten.
    Zei zegt dat het wel 2 jaar kan duren voordat je na de prikpil weer normaal ongesteld word.
    Zolang ga ik dus niet wachten maar weet nu ook niet wanneer ik weer terug moet gaan naar de huisarts, aangezien ik bang ben dat ze mij niet door wil sturen of wil helpen.
    Omdat ik ook last had van opvliegers heeft ze wel bloed laten prikken of m'n hormonen nog goed waren.
    Die waren goed.
    Hoelang wachten jullie totdat jullie naar de huisarts gaan?
     
  17. grooten

    grooten Lid

    30 dec 2010
    30
    0
    0
    verzorgende in de thuiszorg
    heiligerlee
    ik heb nog een paar capsules van de monikspeper en als die op zijn wacht ik nog even een paar weken en dan ga ik naar de huisarts als ik het nog niet ben , dan ben ik zelf ook wat rustiger denk ik.
     
  18. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    lijkt me een goed idee. hou je ons op de hoogte hier?

    ik ben ook met het idee aan het spelen om naar de huisarts te gaan, maar ik twijfel ook. ik zie mezelf al zitten en dan te horen krijgen dat ik het moet afwachten.
    misschien ben ik de assistente even, dan kan zij overleggen.
     
  19. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    zou er medicatie bestaan om het ontpillen te versnellen?
    of praten we dan over provera etc?
     
  20. Kitty17

    Kitty17 Fanatiek lid

    31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Provera gebruik je alleen om je ongi op te wekken. Ik weet niet hoe lang je cyclus al duurt? En tja, volgens mij kan je alleen maar afwachten. Ik geloof niet zo in al die middeltjes. Bij mij heeft het iig niet geholpen.
     

Deel Deze Pagina