Natuurlijk laat ik even weten wat hij/zij zei. We hebben een praktijk waar 2 dokters samen zitten, een man en een vrouw. Meestal kan ik bij de vrouwelijke terecht
Vind ik toch wel fijner hoor, een vrouwelijke arts. Ik zit met een mannelijke... baalt! Ik werd trouwens gister nog helemaal eng. Onwijze buikkrampen, veel gas in m'n darmen ofzo. Deed zo'n pijn. En lag al lekker op bedje. Ben toen maar op de wc gaan zitten. Toen werd ik helemaal misselijk en nog steeds buikpijn. Er kwam wel wat gas uit, maar verder geen ontlasting helaas. Toen werd ik dus helemaal eng. Ik begon overal te zweten, kreeg het onwijs benauwd, draaien enzo. Echt eng. Ben rustig met m'n hoofd omlaag gaan zitten en op m'n ademhaling gaan letten. Toen ging het wel wat beter. Snel weer op bed gaan liggen en vriend kwam heel lief een bakje vla brengen zodat ik weer wat binnen had. Toen nog wat uurtjes geslapen, wel nog slap, maar heb wel lekker nog gegeten. Rijst met peen en erwtjes en een cordon bleu
Bootjeee: Oow, wat een vervelende situatie was dat zeg. Gelukkig gaat het nu allemaal goed met je. Heeft de drop eten en het vele water drinken nog wat geholpen? Dames, ik ben terug van de HA. Het was de vrouwelijke dus dan ben ik al iets meer op mijn gemak dan met de mannelijke van in de 60 Begonnen met te zeggen dat ik meerdere vragen had. Na het verhaal en voorbeelden van ovutesten te laten zien en over de CB digitale verteld te hebben vroeg ze of ik ook zwangerschapstesten had gedaan. Ik verteld over de testen en dat ik soms het gevoel heb een schaduwstreepje te zien. Nu mag ik bloed laten prikken op HCG, LH en FSH dacht ik om te kijken of ik zwanger ben en hoe het met de rest van de hormonen zit. Mocht daar uitkomen dat ik niet zwanger ben, mag ik de GYN bellen voor een afspraak. Voor de GYN als een brief meegekregen met mijn verhaal (getyped door de HA). Wat betreft mijn vraag over PCOS en afvallen zei ze dat het mogelijk was dat ik dit had, maar dat ze dan vaker ook overbeharing zag en ik dat, op het eerste gezicht, niet heb. Mocht ik een afspraak bij de GYN krijgen dan mag ik dit bij de GYN aangeven als ik op gesprek mocht komen. Het afvallen mocht ik weer proberen, zelfstandig, aangezien een dietiste niet geholpen had en eventueel met ondersteuning van modifast of soortgelijke producten. Meteen gevraagd over mijn medicijnen, welke mag ik wel nemen als ik zwanger ben, wat liever niet en wat absoluut niet. Mijn medicijn voor acute benauwdheid mag van de HA wel, dus daarvoor hoef ik dan geen nieuwe te krijgen, de ontstekingsremmer liever niet en nu ook al proberen zo veel als mogelijk te minderen (gebruik die eigenlijk alleen als ik verkouden ben omdat ik dan weet dat ik echt last van mijn astma/bronchitis ga krijgen) en de pillen voor de hooikoorts die ik nu gebruik moet ik ook echt gebruiken als het niet anders kan (wat ik nu ook al doe). Wat ben ik opgelucht zeg! Binnenkort dus even bloed laten prikken. De dag nadat ik heb laten prikken kan ik de assistente bellen voor de uitslag. Nu mezelf even over die prikfobie heen zetten (stap 2)
Spannend Mira. Mocht het niets zijn, dan hoop ik dat je wat positieve hulp kunt krijgen van de GYN. Ik een gezellig avondje bij m'n moeder doorgebracht. Die kon het weer niet laten en had alweer(!!!) kado's gekocht, haha. Een knuffel van lapjes zeg maar met verschillende motieven, een giraffe. Een soort van fee hanger voor boven het ledikant, die beschermt. En een boekje met allerlei info voor de 1e 4 maanden als de kleine er is. Echt super lief weer, haha.
@Mira85: En heb je al bloed laten prikken? @Bo0tjeee: Hoe gaat het met je? Volop aan het genieten van je zwangerschap? Leuk hè al die cadeautjes. Wat ik al eerder zei, oma's kunnen dat gewoon niet laten . Ik zit nu te wachten tot ik mijn ovutesten kan gaan gebruiken. Vanwege mijn onregelmatige cyclus moet ik op dag 14 beginnen. Dus over 4 daagjes. Ben benieuwd of het overeen komt. Dus of ik echt eisprong heb op de dag dat ik het denk te voelen en zien.
Essie, succes met je testjes. Hier vanmorgen onwijs ziek. Ik kwam de bus uit en toen moest ik meteen overgeven, terwijl ik de laatste 2 weken helemaal niet meer misselijk ben. En net onwijze buikkrampen door de obstipatie, dus ik krijg lactulose en een thuis-klysma. Dan ben ik tenminste weer leeg.
Vervelend dat je weer moest overgeven. Misschien zat het even niet lekker. Hopelijk was het eenmalig. Obstipatie hoort er bij zeggen ze, in het begin van de zwangerschap. Heb ik gelukkig bij mijn zoontje geen last van gehad. Hoop voor je dat de lactulose en de klysma werken. Is toch fijn als je darmen weer leeg zijn. Krijg je binnenkort nog een echo?
Ik heb gister een echo gehad Essie. Ik zal de foto's zo even in m'n foto album plakken, dan kan je kijken. De kleine is nu 2.6 cm en ik vandaag 9 weken en 2 dagen, en dat klopte precies volgens het groeischema.
Essie: Ik heb vanmorgen bloed laten prikken (de laatste dagen geen tijd gehad vanwege andere afspraken), dus ik kan morgen naar de HA bellen voor de uitslag. Het bloedprikken viel, natuurlijk, weer mee, en nu is er nieuwsgierigheid voor in de plaats gekomen
@Mira: Spannend hoor. Laat even weten morgen wat de uitslag is. @Bo0tjeee: Wat fijn dat jullie kleintje goed groeit. Toch weer een fijn moment hè, om hem/haar weer te zien. Weer een bevestiging dat alles goed is. De volgende echo is denk ik met 12 weken of niet.
Meiden, hoe gaat het nou hier? Ik heb het constant koud, maar was het nu zat. Had het weer zo koud, dat ik zelf m'n capuchon van m'n vest op had. Heb de kachel (thermostaat) lekker omhoog gegooit. Het zou hier 22 graden zijn en nu 24. Iedereen zweet bijna uit z'n hemd, maar ik begin het eindelijk warm te krijgen, haha. Ze doen het er maar even mee.
Dames, ik heb de uitslag van het bloedonderzoek: HCG <1 (niet zwanger), LH 6 (waarde gelijk aan voor of na eisprong) en FSH 12 (waarde gelijk aan rondom eisprong). Meteen de GYN-afdeling van het ziekenhuis gebeld en mijn man en ik kunnen op 4 augustus terecht op een speciaal kinderwens-spreekuur waar je, na een diagnose, meteen een behandeling zou kunnen ondergaan en dus niet daarna opnieuw door een andere GYN gezien hoeft te worden. Ben erg benieuwd en blij dat we een afspraak hebben.
goed zeg dat je al best snel terecht kan mira.. hebben ze al een idee waardoor het komt ? of hoor je dat dan? dus je hebt wel dan pas een ei gehad? dus hopelijk wel snel weer ongi dan!
Me: Toevallig gisteren ongi geworden, dus alle troep kan er weer uit Waarschijnlijk 11 tot 14 dagen gelezen mijn ei gehad. Ik ga de ovutesten van rond die tijd nog eens bekijken om te zien hoe ze eruit zagen en daaruit te kunnen concluderen wanneer ik mijn ei ongeveer heb gehad... Echt een oorzaak hebben we niet besproken. Ik heb zelf aangegeven dat ik aan PCOS denk, vanwege symptomen die ik herken. Dus we zijn benieuwd!
@mira.. ben wel benieuwd hoe je ovu testen zijn na je ongi.. of ze dan lichter zijn weer als gewoon of dan ook weer posi aangeeft.. als het elke keer alleen voor je ei is tot je ongi dan gewoon klussen tot je erbij neervalt hahahah