ik wacht nog steeds op mijn natuurlijk menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door grooten, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo0tjeee

    bo0tjeee Bekend lid

    24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    En hoe kan je je cervixslijm dan in de gaten houden?
     
  2. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    @Grooten, hoe is het nu met je?

    groetjes Roeska
     
  3. Mira85

    Mira85 Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Hoi allemaal,

    Ook ik wacht nog steeds op mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil.

    In december 2010 gestopt met de pil (2 december laatste pil geslikt) en daarna onttrekkingsbloeding gehad. Vanaf die dag begonnen met ontpillen. Eerst zouden we alleen ontpillen en wachten tot na onze bruiloft (14 april 2011) met het 'oefenen' voor ons eerste kindje. Rond 20 februari toch besloten te gaan 'oefenen'. Dus regelmatig proberen aangezien ik geen idee heb wanneer de eisprong is.

    Vind het zo vervelend om niet te weten waar ik aan toe ben. Wanneer heb ik eisprong? Wanneer zal ik ongesteld worden? Enz.

    Hoe gaat het nu met jullie en alle pogingen met temperaturen, ovulatietesten en huisartsbezoeken?
     
  4. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    wat spannend, Mira85!
    het is inderdaad vervelend om niet te weten waar je aan toe bent. ik ervaar dat ook. misschien dat ik deze week een eisprong heb, maar ik heb al sinds vorige week woensdag of zo steeds lichtelijk buikpijn, hoofdpijn en soms ook heel misselijk. alle testen zijn negatief...vrijdag ka ik naar de ha en ik hoop dat er vanaf dan wat meer duidelijk gaat worden. mijn temperatuur zakt niet maar stijgt ook niet.

    heel veel succes!
     
  5. Mira85

    Mira85 Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    @ Roeska123: Succes vrijdag! Laat hier even weten hoe het gegaan is ;)

    Ik heb ook wel eens van die 'kwaaltjes' waar ik niks uit op durf me maken (wat als ik het mis heb?). Vorige week 2 dagen ontzettend chagrijnig geweest (voor mijn gevoel dan, mijn vriend vond het wel meevallen), regelmatig soort van menstruatiepijn linksonder bij mijn lies, hoofdpijn (heb ik wel vaker last van), misselijk. Van die dingen.

    Wie heeft er ervaring met ovulatietesten? Ik weet niet of ik eraan wil beginnen. Hoe vaak moet je die testen doen? Wanneer moet je beginnen te testen, want heb geen indicatie wanneer ik zou moeten menstrueren/eisprong heb.
     
  6. grooten

    grooten Lid

    30 dec 2010
    30
    0
    0
    verzorgende in de thuiszorg
    heiligerlee
    ik wacht ook nog steeds op mijn menstruatie , heb de monnikspeper geslikt maar dat heeft niks geholpen , ik ga vrijdag eerst na mallorca als ik het dan nog niet ben als we terug zijn dan ga ik na de huisarts , ik heb al wel ovulatietesten geprobeerd maar allemaal negatief.het is heel vervelend als je niet weet wanneer je eisprong komt en de menstruatie.je word er moedeloos van.
     
  7. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    @grooten, veel plezier op Mallorca!
    en misschien ben je wel zwanger als je terug komt! je zou niet de 1e zijn :)
     
  8. grooten

    grooten Lid

    30 dec 2010
    30
    0
    0
    verzorgende in de thuiszorg
    heiligerlee
    @ roeska123

    dank je , we wachten maar weer af , en succes bij de huisarts vandaag he , ik lees het wel als ik terug ben hoe het gegaan is
     
  9. Dierelier20

    Dierelier20 Actief lid

    16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roeska: succes vandaag!

    Mira: spannend! ik ben op precies dezelfde dag als jij gestopt geloof ik. (of was het nou de week ervoor? Ik ben de tel kwijtgeraakt). Maar wij zitten dus in hetzelfde schuitje alleen trouwen wij een maandje later dan jullie en gaan we daarna nog ver weg op huwelijksreis. Dus eigenlijk willen we daarna pas de condooms weglaten. Maar het is wel fijn als je cyclus dan enigszins op gang is natuurlijk. Ik heb zowiezo het idee dat het bij mij nu geen zin had om het te proberen omdat er toch niets gebeurt. In ieder geval alvast een hele fijne trouwdag gewenst!!

    Grooten, fijne vakantie en hopelijk kom je zwanger of ongesteld terug. En anders naar de dok.

    Update:
    Morgen is mijn 10 daagse kuur provera afgelopen, dus als het goed is moet ik volgende week ergens ongesteld gaan worden.
    Het zal mij benieuwen. Ik heb ook geen idee of het weinig zal zijn of een stortvloed (zoals vroeger voordat ik aan de pil was).
    Ik ga zowiezo binnenkort een keertje beginnen met die zwanger worden pillen van de etos. Slik nu alleen het foliumzuur.
     
  10. Mira85

    Mira85 Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    @ Grooten: Veel plezier op Mallorca!

    @ Roeska123: Succes vandaag bij de HA, benieuwd wat deze voorstelt.

    Ik heb gisteren toch snel even een zwangerschapstestje gekocht (Kv 2v5) om te kijken of ik niet al zwanger ben en daarom niet mentrueer. Test was zo negatief als het maar zijn kan, alleen controlestreep en daarnaast niets.

    Gister met mijn vriend besloten om in ieder geval door te gaan met 'oefenen' en daarbij de vitaminepillen (mama plus: extra foliumzuur en omega-3 vetzuren aangezien ik weinig vis eet) in te blijven nemen. Na de bruiloft wil ik dan nog gaan afvallen (dat zou wel eens het eerste kunnen zijn wat de HA zou zeggen als ik daar naartoe ga) en dan zien we daarna wel verder.

    Bij jullie nog nieuwe ontwikkelingen???
     
  11. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    dank jullie allemaal wel! ik ben best zenuwachtig! anders heb ik daar nooit last van.

    mijn test was negatief,helaas. in mijn droom vannacht nog een super positieve test in handen gehad :)
    maar hier nog steeds wat buikpijn. gister voelde het scherper.

    ik laat het jullie weten straks!

    @Dierelier, in ieders geval verstandig om met de pillen aan de slag te gaan. ik hoop dat je snel ongesteld word. is dat weer een zorg minder.

    @mira, jammer dat je test negatief was...maar hou de moed erin!
    (zei ik, terwijl ik vanochtend best heel teleurgesteld was :()
     
  12. Mira85

    Mira85 Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    @ Dierelier20: Idd, precies hetzelfde (op de trouwdatum na ;)). Hopelijk komt voor ons beide de cyclus snel op gang en dat we snel ook echt zwanger zijn!

    @ Roeska123: We houden de moed erin (al had ik het ook super gaaf gevonden als hij positief was...)

    Ach, de dromen... Ik ben in mijn dromen al regelmatig zwanger geweest (met zo'n enorme buik :D). Nog geen testen afgenomen in mijn dromen, maar wel zwanger of net bevallen. Hopelijk is dat snel werkelijkheid.

    Hebben jullie wel eens laten pendelen hier op het forum? Of zouden jullie dat willen laten doen? Ik zit er wel aan te denken om dat eens te laten doen.
     
  13. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik ben vandaag naar de ha geweest. de ha denkt aan PCOS en ik ben doorgestuurd naar het ziekenhuis. de wachttijd is een maand. niet heel lang, maar ik was het liefst meteen heen gegaan.

    3 maand was de minimum tijd dat hij me door kon sturen. was ik eerder gekomen, dan had ik moeten wachten.

    nou, ik vind het wel spannend allemaal... hoop dat ik niet al te lang hoef te wachten. ze zullen iig een echo maken en bloedonderzoek.
    mocht ik in tussentijd ongesteld worden, dan kon ik wel heen gaan, maar dan is de vraag in hoeverre ze nog geïnteresseerd zijn.
    als het wel PCOS is, dan krijg ik hulp met het zwanger worden.
     
  14. Selena149

    Selena149 Niet meer actief

    Zo, met 3 maanden al doorgestuurd worden. :$
     
  15. Dierelier20

    Dierelier20 Actief lid

    16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je al doorgestuurd bent roeska, dat lijkt me beter dan dat ze je aan laten modderen.
    Nu nog een maandje wachten dus.
    Ben heel benieuwd wat er uit je onderzoeken gaat komen!
     
  16. Kitty17

    Kitty17 Fanatiek lid

    31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Roeska,
    Fijn dat je bent doorverwezen. Alleen jammer dat je zolang moet wachten he? Geeft niet hoor als je tussentijds ongesteld wordt. Je cyclus moet niet meer dan 35 dagen duren, anders gaan ze je zeker helpen. En zo'n echo en bloedonderzoek stelt je ook weer gerust of alles goed is. Daar doe je het uiteindelijk voor! Succes met wachten!
     
  17. Kitty17

    Kitty17 Fanatiek lid

    31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, je geooft het niet, maar na bijna 6 mnd heb ik voor het eerst een natuurlijke menstruatie. Dat was eigenlijk niet de bedoeling...Maar het is niet anders. Op naar ronde 2. Morgen maar weer het ziekenhuis bellen.
     
  18. cw1

    cw1 Lid

    25 mrt 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey allemaal!!

    Ik heb net dit hele topic doorgelezen. Ik ben half december gestopt met de pil en zit nu ook net over de 100 dagen heen. Heb dus ook nog geen één keer een natuurlijke menstruatie gehad.

    Frustrerend is het he? Ik vind het best wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft.

    Ik heb wel eens op andere sites gelezen dat je zo ver in je cyclus geen eisprong meer kunt hebben?? Maar in andere verhalen lees je juist weer dat dit wel kan gebeuren. Ik vind het zo lastig dat je overal andere verhalen hoort...

    Succes in ieder geval allemaal met zwanger worden!
     
  19. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    hoi cw1, leuk dat je mee komt kletsen! nee, je bent zeker niet de enige.
    of je geen eisprong meer hebt zo ver in je cyclus, weet ik niet.
    ik denk dat ik in januari wel een eisprong heb gehad, of een aanloop er toe iig. vorige week heb ik ook weer 7 dagen buikpijn gehad, maar geen temperatuurstijging of daling. heel verwarrend en frustrerend!

    als ik jou was, zou ik ook naar de ha gaan. misschien wordt je ook wel doorverwezen, of krijg je iets om je menstruatie op te wekken. de ha had het bij mij over 'pilstopamonorreu' of zoiets haha! dit komt veel voor. dan heb je iig meer zekerheid.

    succes!
     
  20. bo0tjeee

    bo0tjeee Bekend lid

    24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Hoi meiden,

    Zoals jullie weten was 9 maart mijn laatste dag (pil) ongesteld. Ik zou dan morgen ongesteld moeten worden als het normaal zou verlopen en ik dit wel zou worden.

    Vandaag ben ik ongesteld geworden :) Vind het best apart dat sommige zo lang moeten wachten en ik nu al ("natuurlijk") ongesteld ben.
    Dit is dus na 27 dagen.

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina