Ik was blij met de naam; totdat mijn moeder zei;

Discussie in 'Babynamen' gestart door Carlien, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik vind het oko echt geen ho*rennaam. Verre van.

Tevens kan ik er sowieso niet tegen dat mensen namen gaan zitten afkraken waar een zwangere bij zit. Juist om dit soort dingen. Kan je mensen zo mee kwetsen!

2. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Prachtige naam! Gewoon doen meid!

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou het gewoon bij die naam houden.
    Zelf denk ik aan een meisje met staartjes en een rieten mandje met bloemetjes in haar handjes :)
    Iets teveel tv gekeken denk ik.
    Maar zeker geen hor!

4. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik ken je probleem. Ik had ooit tegen mijn moeder verteld dat ik Maeve zo'n mooie naam vond. Tja, wat zegt ze: "Nee joh, dan gaan ze haar Maeve Teef noemen. Wat een vreselijke naam."
    Nou, dan ben je er ook klaar mee. Ik vind de mening van mijn moeder namelijk wel heel belangrijk.
    Maar mijn moeder had misschien nog een punt.
    De jouwe dus echt niet. Rosalie is een hartstikke nette naam en zeker niet hoerig. Dus maak je daar niet druk om.
    x

5. Bri

Bri Niet meer actief

Wat een domme uitspraak van je moeder...
    Hou vast aan die naam, hij is prachtig en dat zal zij ooit wel met je eens zijn.
    Misschien zou je nog voor je bevalling een gesprekje onder 4 ogen met haar kunnen hebben? Dat je het niet zo'n leuke opmerking van haar vond, en de reden waarom?
    En anders zou ik er een paar woorden aan wijden als je haar belt om te vertellen dat jullie dochter geboren is.

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik denk dat je er spijt van krijgt als je je dochter nu niet rosalie gaat noemen. Je moet doen wat jij/jullie graag willen. Mijn moeder moest ook erg wennen aan Yuna. Nou, wen er idd maar aan want wij hebben de naam gegeven!

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik zou de naam ook houden en zéker als jullie het nog steeds een hele mooie naam vinden. Ik vind het echt geen hoerennaam, wat is een hoerennaam eigenlijk?
    Daarbij vind ik dat je moeder in het vervolg wel mag nadenken voordat ze iets zegt. Dat je een eigen mening hebt is tot daar aan toe, maar die mag wel iets genuanceerder verpakt worden.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wat is je moeder flauw bezig zeg! Zeker de kriebels omdat ze oma wordt?!

Ik vind Rosalie ook helemaal geen ordinaam, maar juist een lieve gezellige naam. Ik zie een lief blond meisje erbij, die lekker aan het spelen is en geen tippelende dame ;).

Zou het gewoon zo laten en haar straks gewoon Rosalie noemen, ben wel benieuwd of je moeder dan nog erop terug durft te komen.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    straks vind ze het de mooiste naam die er is: Want háár kleindochter heet zo!

Het eerste wat m'n vader zei toen hij de naam van de m'n oudste hoorde, was 'wat? Feeks? ;) - maar dat was inderdaad nog met de vermeldde knipoog...

Dus dat konden we hebben (en de naam was al gegeven - en nu is het ook een kleine feeks :p ) - maar in jullie situatie zie ik de link écht niet hoor. Net als iedereen hier al zegt, eerder netjes, beetje kak, beetje hockey. En wel erg mooi. Leuk af te korten.

Ik hoop dat je het gevoel op zij kunt zetten en volledig voor de naam kunt gaan!

10. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Dat is juist waarom ik niet met mijn moeder over namen wilde spreken. zij kraakt toch alles af of wil me iets opdringen.
    Nou zal onze band waarschijnlijk anders zijn, maar nadat ik 10x een bepaalde meisjesnaam van haar hoorde "oooooooooh, ik vind **** zo mooooooooooooooi voor een meisje" heb ik haar dus ook gezegd dat - als we een dochter zouden krijgen - ik haar zeker die naam nooit zal geven omdat zij die zo zat op te dringen. Daarna was het ook gedaan met namen noemen van haar kant :p

Maar ontopic, je moeder ZEURT!
    Wat is er mis met Rosalie? Ik vind het een prachtige naam.
    (In mijn geval zou ik dan juist die naam geven om mn moeder te jennen :p )

Doe wat je hart je ingeeft, en denk aan jezelf en jullie meisje, en niet aan je moeder wanneer je een naam vastlegt.

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    he, wat vervelend zeg!! Daar zou ik ook behoorlijk over in kunnen zitten. Maar zoals iedereen hier al schrijft, Rosalie is een hele mooie naam. Ik zou hem zeker houden!! Wat een vreemde associatie van je moeder... Misschien voel je je beter als je het er nog een keer met haar over hebt?

12. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Hoi,

Ik vind het een prachtige naam! Maar ik begrijp dat de lol er vanaf is. Ik weet niet hoe de band met je moeder is in hoeverre je dat tegen ahar kan zeggen (als je dat al wilt) en of je kan inschatten dat ze bijvoorbeeld bijtrekt?

13. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik vind het een topnaam! En zou hem zeker niet veranderen.

14. tulip

tulip Niet meer actief

niks van aantrekken en je dochter zo noemen. Man, wat zal die zich schamen als je dochter geboren is. En als zij dan dr excuses niet aanbiedt zou ik (als ze komen kijken) nog eens zeggen: ja, we zijn zo blij met haar, alleen jammer dat oma haar naam een h*eren naam vindt;) O, dan zou ik echt mn mond niet houden.

15. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Prachtnaam!!
    Gewoon doen meid...je krijgt spijt als je het niet doet en je moeder...tja die draait wel bij!! Je kunt bij elke naam wel iets verzinnen en dan blijf je bezig..

16. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik weet bijna ook wel zeker dat wanneer je moeder zometeen haar schattige kleindochtertje in haar armen heeft ze een hele andere associatie heeft met de naam Rosalie.

17. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Ik ben het helemaal eens met Kari37 en alle anderen! Het is een hele mooie naam, en je moeder draait wel bij. Zelf zou ik haar er wel op aanspreken dat ze zich beter niet zo grof kan uitlaten over de mogelijke naam van je kindje.

Een vriendin van mij, haar dochter heet zo, en iedereen reageerde er positief op. Niet veranderen, maar misschien wel even met je moeder praten, of ze iets diplomatieker kan zijn wellicht?

18. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Het probleem is ook nog dat dit ECHT DE NAAM IS die ik altijd wou. Nja.. Vanaf de pubertijd vindt ik Roos zo'n mooie naam, was er gelijk vliefd op!:D En mijn man vondt Roos te kort, dus hij heeft er Rosalie van gemaakt en vindt het ook een geweldige naam.

Waarom ik dit juist zo vervelend is, is omdat mijn moeder normaal nooit zoiets zou zeggen. Ze is niet grofgebekt. Ze probeert altijd rekening te houden met andermans gevoel. Ze bemoeit zich juist niet met de zwangerschap of onze toekomstplannen (tuurlijk blijft ze moeder met ongevraagd advies;), maar toch..)

En juist daarom trek ik mij haar mening zo aan, maar ze heeft gewoon in een melige bui een rijtje namen afgekraakt. En daartussen zat de naam voor mijn kleine. Ik denk dat ze straks het liefst door de grond zakt haar kennende, maar toch is dit wel haar eerlijke associatie met de naam.

Ze had trouwens volgens mij wel door dat ze iets verkeerd had gezegd, want ze zei na die tijd dat ze altijd moest wennen aan namen en dat het uiteindelijk altijd bij een persoon past. Zo had ze dit ook met de naam Amalia (de toekomstige koningin), dat vondt ze eerst ook verschrikkelijk, maar nu een mooie naam. En blablabla;)...

Dus denk dat ze het door had, maar het is gewoon niet terug te draaien. Maar ik denk dat we na al jullie positieve reactie's toch bij de naam blijven!:D

Het is al moeilijk genoeg om een naam te kiezen voor de rest van het leven van je kinderen!

THNX!!!!!!;):D Ik ben weer helemaal blij en laat dit topic vanavond ook aan mijn man lezen, dat doet hem vast ook goed!!:D

Gr.
    Carlien

19. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Fijn dat het je geholpen heeft!! Zo te horen heb je een hele lieve moeder die per ongeluk een hele verkeerde opmerking heeft gemaakt. Ik weet zeker dat ze het straks een prachtige naam gaat vinden!!

20. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik denk trouwens wel dat ik het er met haar over ga hebben, alleen al om de lucht te klaren. Anders blijft het zo bij mij hangen en dan heeft zij ook de kans het goed te maken/praten.

Alleen weet ik nog niet wanneer, we willen namelijk eigenlijk de naam voor ons zelf houden. Iedereen weet al dat het een meisje wordt, de babykamer is ook al geshowt. Alleen de naam is iets tussen ons 2en en dat vindt ik wel mooi!:)

(Ik zal me trouwens wel in moeten houden, want ik ben dus ook zo'n type die zegt.. Wat vindt je nou van je ho*renkleindochter?! Of is het nou toch anders?!?! En dan ben ik dus echt een sekreet!;))

Ach het zal wel los lopen..

Gr.
    Carlien

Deel Deze Pagina