Ik was blij met de naam; totdat mijn moeder zei;

Discussie in 'Babynamen' gestart door Carlien, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Je kan misschien zeggen dat de naam voorkwam in het rijtje wat zij opnoemde, en waarover zij zich negatief uitliet. Dan laat je in het midden om welke naam het precies gaat, maar kan je wel de lucht met haar klaren. Zij kan dan ook alvast aan het idee wennen dat je een naam geeft, die zij misschien moet leren waarderen.

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dit is precies de reden waarom ik me niet graag uitspreek bij een discussie over namen. Want je kunt er iemand zo vreselijk mee kwetsen. Zoveel namen zoveel smaken.
    Ik vind het trouwens een vrolijke lieve naam.

3. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Precies!

Wij hebben hier min of meer t zelfde voorval gehad.
    Schoonouders en schoonzusje riepen ook allemaal namen om te raden.
    Had alleen gezegd dat het een lange naam zal worden.
    Na een hele lijst geroepen te hebben, zegt schoonzusje opeens, "Of t is JOOOSEEEFIIEENN!!" , heel langzaam maar ook heel lelijk uitgesproken en vervolgens gaan schoonouders heel hard lachen. :(

Van mijn eigen moeder weet ik ook dat zij het een KAK naam vind.
    Maar WIJ vinden het een prachtige naam, zijn er helemaal verliefd op en hoe dan ook, wat de rest van de wereld ook zal zeggen, ons meisje zal Josephine gaan heten en weten dat wij die naam met heel veel liefde voor haar hebben uitgezocht.

Rosalie vind ik ook een prachtige naam. Super stijlvol en ook nog heel leuk stoer af te korten.

Veel succes!

4. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik vind het een hele mooi naam, maar het gaat er natuurlijk om dat jullie het een mooie naam vinden! Vind het eerlijk gezegd weinig tactvol om zo je mening te ventileren over een naam (herkenbaar wel, mijn moeder is precies zo!). Ik zou gewoon bij de naam blijven, jullie worden er vrolijk van en wat de rest van de wereld ervan vindt zal jullie toch een worst wezen? En anders vraag je eens wat zij dan wél een mooie naam vinden en of ze er gelukkig van zouden worden als jullie een naam kiezen die jullie zelf niet mooi vinden maar een ander wel. Klopt toch niet joh. Gewoon bij de naam blijven, het is een prachtige naam!

5. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Ik zou ook bij de naam blijven hoor. Hartstikke mooie naam, geen enkele ho*rassociatie bij, wat een onzin! Je moeder gaat zich denk ik ontzettend schamen als ze hoort hoe haar kleindochter is genoemd ;). En tuurlijk gaat ze daarna de naam gewoon mooi vinden!

6. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Rosalie vind ik echt een ontzettend mooie naam! Ook totaal geen nare associaties bij. Jullie moeten voor de naam gaan die jullie willen, je moeder went er dan maar aan.

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik vind het een hele mooie naam, absoluut geen h**rennaam!
    Gewoon doen dus!

8. Iefie

Iefie Niet meer actief

Mmm...zou haar gezicht ook wel willen zien dan..(oh wat ben ik slecht) :D

9. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Ik vind het juist helemaal niet ho rig! Juist een hele mooie naam. Wij zijn van de korte namen, dus bij ons had het Roos geweest, maar Rosalie ook erg mooi!

10. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Gewoon doen!

Je moeder went er wel aan, hoor. En ze kan zichzelf waarschijnlijk wel voor de kop slaan.

Ik hou van kortere namen, 1 of 2 lettergrepen, maareh.. Rosalie vind ik wel een mooie naam.
    En ab-so-luut geen ho*rennaam! Totaal niet!

Snap dat de lol eraf is om straks als de kleine geboren is, te roepen... "Jaaa, ze is geboren! Ze heet Rosalie!" Maar... Nee, als dit al zo lang júllie naam is. En júllie vinden het prachtig. DOEN!!!

11. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Prachtige naam! Lekker houden!!! Uiteindelijk is het jullie keus. Maar ik begrijp wel dat je van die opmerking van je moeder baalt. Ik zou daarom de tip van Guapetona gebruiken!!

12. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    gewoon doen! niet iedereen heeft dezelfde smaak, het is voor jou de naam dus laat hen zeveren!

13. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Nou ja zeg, hoe komt je moeder daar nou bij??? Als ik al aan een hoerennaam denk, dan denk ik als laatste aan de naam Rosalie. Is juist een erg lieve en zelf iets wat kakkerige naam.
    Kan me wel voorstellen dat je hiervan erg baalde...

14. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    :D Inderdaad...
    Ik begrijp dat de opmerking vervelend is. Mijn schoonmoeder is net zo ;). Ik hoor het haar zeggen.

Rosalie is een prachtige naam. En ik zou er gewoon bij blijven.

15. Within

Within Niet meer actief

Als mijn moeder na de geboorte het nog steeds een ho*rennaam zou vinden, zou ik de opmerking "ach, staat haar beroep ook alvast vast" Maar ik kan dat tegen mijn moeder zeggen dus dat is een heel gevoelige opmerking. Weet wel dat ze zich dan nooit meer uit zal laten over een eventuele naam van een kleinkind..

Het is een prachtige naam, JULLIE naam dus haar gewoon zo noemen!

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Rosalie... hoerig? Ik snap het niet hoor, ik vind het een hele mooie naam en zeker niet hoerig!
    Ik zou er gewoon voor gaan, je moeder moet er maar aan wennen.

17. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik snap er echt helemaal niks van.....het is juist ene hele leuke, nette naam! Helemaal niet ho*rig.
    Ik ken een Rosalie en dat is een lief, leuk grietje.
    Zou haar lekker zo noemen en je moeder zal er gewoon aan moeten wennen...
    Maar zou wel haar gezicht willen zien....oei,oei, wat zal ze zich schamen!

18. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Mee eens. Doen!

19. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Super mooie lieve naam.. als ze geboren is en ze hoort die naam dan weet ze waarschijnlijk niet eens meer dat ze dat heeft gezegd! Gewoon die naam zo houden,is een hele mooie naam!

20. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Zou t gewoon geven en hopen dat ze het schaamrood op de kaken heeft staan straks omdat ze de naam belachelijk heeft gemaakt!!
    wat een kleuter gedrag! bah...

geniet van je kleine straks. en geef haar gewoon de naam die JIJ mooi vind en niet omdat iemand zich niet kan gedragen straks spijt krijgt omdat je het niet gedaan heb.

Deel Deze Pagina