Ik was blij met de naam; totdat mijn moeder zei;

Discussie in 'Babynamen' gestart door Carlien, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

vind het een lieve mooie naam, gewoon doen...

2. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    het klinkt als een lief klein meisje en eerder beetje kak dan horig...vreemd dat je moeder dat vind..als ik alle reactie's hier zo lees is er niemand die het wel horig vind.

Ik zou afgaan op wat je hart je ingeeft meid.
    Doe niet iets waar je later spijt van gaat krijgen.
    Ga niet de naam veranderen voor iemand anders
    dan alleen voor jezelf en je man. anders ga je geheid
    ooit spijt krijgen dat je haar naam veranderd heb in een
    naam die je minder leuk vind dan Rosalie alleen en omdat iemand
    zegt dat ze het geen leuke naam vinden...Dat is dan jammer...dan wennen ze er maar aan...jullie zijn dolgelukkig met deze naam en straks ook met een lief klein meisje die een lieve mooie naam heeft!.

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik vind Rosalie helemaal niet ho*rig!! Ik vind het ook lief klinken.
    Erg vervelend dat je moeder zo heeft gereageerd op die naam, ik begrijp dat dat erg kwetsend is, omdat dit voor jullie toch echt DE naam is. Ik begrijp ook best dat het leuke van de naam nu een beetje verpest is, maar dat zou mij er niet van weerhouden om toch die naam te kiezen. Tenzij je er écht niet meer goed bij voelt natuurlijk, maar zolang deze naam in je hoofd blijft zitten, gewoon doen!
    Zodra jullie meisje geboren is, zal je moeder heel andere associaties krijgen bij de naam Rosalie. Dan heet haar eigen lieve, mooie kleindochter zo - ze went er echt snel genoeg aan.

Wat iemand anders (ik weet even niet meer wie het was) schreef, over de moeder die zelfs na de geboorte nog bleef zeuren dat ze de naam niet mooi vond; sorry hoor, dat vind ik écht belachelijk!! Ik zou dat niet pikken van mijn moeder of schoonmoeder.

Tijdens mijn tweede zwangerschap vertelde ik een paar jongensnamen waar we over twijfelden aan mijn moeder; Niek en Bram. Mijn moeder zei meteen dat zij voor Bram zou kiezen, want Niek vond ze niet mooi. Maar wij vonden juist Niek mooier bij onze achternaam, omdat die ook met een B begint, en we Bram B. een beetje tja... "boers(?)" vonden klinken.
    Het is uiteindelijk toch Niek geworden en mijn moeder was zo om. Haar kleinzoontje heet nu zo, en ineens vindt ze de naam ook mooi. :)

4. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Ik vind het geen ho.rennaam, absoluut niet.

Zou toch voor de tweede naam gaan. Dan ben je veel aparter. :D

5. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Trouwens mijn moeder zei het volgende toen ze hoorde dat "Sasha" onze zoon geboren was:

"Sasha? Dat is een naam voor mietjes!"

Whahaha moest er om lachen en haalde mijn schouders op. Lekker belangrijk wat jij ervan vindt, mam.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Ho*rig haha absoluut niet !

Mijn vriend werkt toevallig bij de ho*ren , verhuurt 22 ramen iedere dag 2 diensten dus 44 ho*ren op een dag x7 dagen in de week!
    Nou ik kan je vertellen er heet er echt geen 1 Rosalie!
    Dus gewoon lekker doen !
    Ik vind de naam trouwens veel meer neigen naar het Gooi dan naar de Wallen ;)

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Nee het was toeval, de naam is afgeleid van de naam van mijn vader (haar ex-man).. vandaar waarschijnlijk haar droom en haar reactie. Ze kan mn vader niet uit staan dus vindt ze de naam ook vreselijk. Ik had de naam nooit eerder laten vallen.

@MvS: ik ben wel wat gewend inmiddels met mn moeder, ze heeft wel meer rare dingen gedaan en gezegd, ze is er eentje met een gebruiksaanwijzing zeg maar. Maar je hebt gelijk, het is shockerend en vooral erg pijnlijk. Gelukkig vinden wij de naam wel prachtig en zoonlief zal m ook met heeeeel veel trots dragen, dat weet ik zeker.

TS, heb je iets aan de reacties gehad? Hebben jullie al een beslissing genomen?

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    rosalie en horennaam? nee vind ik echt niet hoor, dat slaat nergens op... mooie naam niks aan doen!

9. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Rosalie is alles behalve een ho*rennaam.
    Als jullie de naam geweldig vinden dan gewoon doen.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Rosalie een ho*rennaam? Huh, hoe komt ze daar nou bij:(

Wij hadden het met een bevriend zwanger stel ook over namen, zijn alletwee zwanger van een jongen, en toen zei ik dat we maar moesten stoppen. Straks noemen we elkaars naam en maken we die belachelijk...je moet je er natuurlijk niks van aantrekken maar je doet het wel, begrijpelijk.

Probeer het toch opzij te zetten, het is jullie naam!

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Als jullie de naam mooi vinden! Gewoon lekker zo houden....!

Dat is altijd het vervelende als mensen namen gaan raden,
    en hem dan raden en er iets negatiefs over zeggen!!

Ik was eerlijk gezegd ook wel ´bang´ wat mijn ouders van zijn naam
    zouden vinden... gek he!?

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat rot zeg en dan ook nog je moeder :(
    ik zou er met je moeder over praten , dat je dat helemaal niet leuk vind dat ze dat deed , omdat jullie die naam hebben gekozen.

Ik vind Rosalie een hele mooie naam!!!!!!!!!!!!!!! en totaal geen hoerennaam??:(:(:(
    snap eigenlijk zowiezo niet zo goed waarom mensen zoiets zeggen??

een hele lieve mooie naam vind ik Rosalie!

13. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Ik begrijp ook niet goed waarom je moeder het zo'n soort naam vind.. ik denk toch aan ander soort namen. Ik zal geen namen noemen, want wil niemand beledigen..:D
    Ik vind het een schattige naam. En ik zou niet mijn naam veranderen, omdat mijn moeder er een mening over heeft. Mijn moeder zei altijd ik vind namen die eindigen op een a oridnair.. Tja mijn dochter heet toch echt Senna.. (schijt, ik vind hem mooi:p)!!

14. Dawnn

Dawnn Actief lid

13 sep 2011
    101
    0
    0
    Hialeah-Miami Fl.USA
    Gewoon de naam geven, voor jullie is het DE naam. Je moeder zal er vast wel aan wennen. En misschien is ze het straks alweer vergeten dat ze het zei.

15. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Jaaaaaaaaaaaaaaah dat moeten mensen dus ook nooit doen heh!!!! Grrrrr tis een hardstikke leuke naam....
    Gewoon doen!

Als je veranderd vind je vader dat weer een vreselijke naam, zo blijft het! enne.... er zijn ook echt namen die ik verschrikkelijk vind, maar als mijn zus die gebruikt, tsjah dan heb ik pech en zal ik eraan moeten wennen.

16. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    #96 Det84, 14 sep 2011
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
    Ik vind het een mooie naam!!!! ik zou er ook helemaal niks aan veranderen ;)....

Wij zelf hebben een Engelse naam voor een meisje en voor een jong een Italiaanse naam ;) ik denk dat mijn schoonmoeder daar ook niet blij mee is. LOL omdat hun OERhollandse namen gewend zijn ;)

17. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    22 september is onze kleine meid Rosalie Menthe geboren..

Mijn moeder vond het opeens toch de mooiste naam die er bestaat;):D Dus is helemaal goed gekomen! Bedankt voor alle positieve reactie's:)

Nog even een foto (Kan het niet laten:):D)

Gr.
    Carlien

18. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Vind het namen raden zowiezo al een verschrikkelijk iets mijn moeder heeft de naam ook al geraden en zij vind hem erg mooi alleen weet ze dit zelf niet! Haha. Ik vind rosalie een prachtig naam heel stijlvol juist! Ik snap wel dat voor Jou de LOL er af is en persoonlijk had ik een andere naam gekozen hoor maar dat is puur vanuit mijn eigen oogpunt! Hoe serieus was je moeder? Praat er anders met haar over. Maar als jij dit echt mooi vind moet je je van niemand iets aantrekken al weet ik dat dat moeilijk is! Mijn vader vind de naam van mijn zoon ook niet mooi dat heeft hij ooit eens verteld maar ja kan niet met iedereen rekening houden! Smaken verschillen gelukkig!

19. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie Rosalie!!!

20. Leyni

Leyni Niet meer actief

Wat een supermooi meisje! Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina