Twijfel wanneer tweede kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JMBM, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMBM

JMBM Actief lid

8 aug 2012
    163
    0
    16
    Hallo dames,

Mijn zoontje is net 1 jaar geworden. Graag zouden wij binnen nu en een half jaar voor een tweede kindje gaan. Maar er zijn een aantal zaken die meespelen in deze beslissing.

Ten eerste moet ik het laatste stukje van mijn studie nog afmaken. Pff wat zie ik daar tegen op maar de afspraak met school staat al ;)
    Op dit moment heb ik een jaar contract die in april afloopt en het is onzeker of ik kan blijven.
    Verder heb ik overgewicht en wil me daaraan laten opereren. Als ik eerst de operatie zou doen zouden we dus pas in 2016 voor een tweede kindje kunnen gaan, dus stel ik de operatie maar uit maar blijft ook constant in mijn gedachten.
    De eerste zwangerschap is overigens goed verlopen dus dat zou geen reden zijn om eerst de operatie te doen. Het is gewoon dat ik er zelf zo ontzettend klaar mee ben.

Wat betreft de operatie is het dus het meest gunstig om snel voor een tweede kindje te gaan zodat de operatie daarna kan. Maar dan zit ik nog met de studie (die ik voor de zomer hoop af te ronden) en het werk.

Wat zouden jullie doen? :( Het houd mezelf zou bezig en kom er niet goed uit. Ook weer een kwestie verstand-gevoel denk ik...

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben er langzamerhand achter gekomen dat als je graag een kindje wilt je gewoon ervoor moet gaan, ook al zou het betekenen dat je in het diepe springt.
    Ik hoor zoveel gevallen waar het eigenlijk niet had gekunt, maar het harstikke goed gaat. Als je zwanger bent ga je toch wel alles passend maken zodat je het beste doet voor je kindje. Dus uit wat voor een situatie je ook komt, je gaat toch van alles plannen als er een kindje komt. het komt uiteindelijk altijd goed. Het klinkt misschien voor sommige heel naief, maar je leeft maar een keer en als dat je gelukkig maakt moet je er gewoon voor gaan.

3. Denise1991

Denise1991 Niet meer actief

Daar sluit ik mij volledig bij aan! :D

4. JMBM

JMBM Actief lid

8 aug 2012
    163
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties! Misschien is dat eigenlijk ook wel zo ;) Zijn er meer mensen die ervaring hebben of een reactie?

5. rums

rums Niet meer actief

Ik persoonlijk zou eerst mijn studie afmaken. Dan voor een tweede gaan en pas dan voor een operatie.
    Blijft lastig verstand en gevoel.

6. AzA

AzA Niet meer actief

Hier nog 1 die zich hier bij aan sluit :)

7. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Die twijfels had ik half jaar geleden ook en nu spijt dat we niet eerder zijn begonnen :(

Deel Deze Pagina