Hallo dames, Mijn dochtertje is al 2 dagen ziek, vannacht werd ze wakker omdat ze had overgegeven. Ze voelde toen ook heel warm aan, vanmorgen heb ik haar getemperatuurd op 37,5. Wel is ze heel erg aanhankelijk en hangerig (ik vermoed doorkomende kiesjes). Heb de dokter net gebeld en hij zei even de koorts in de gaten houden en gewoon wel genoeg eten geven. Wat kan ik nu het beste (naast veel vocht) te eten geven waardoor de kans zeer klein is dat ze opnieuw overgeeft? Ook even een ander vraagje uit nieuwsgierigheid; ik heb net mijn werk moeten afbellen omdat mijn dochter zo echt niet naar de creche kan vind ik. Hoe wordt zoiets geregeld, kost dit je vrije uren/vakantiedagen? De eerste keer dat ik me ziek meld vanwege de kleine, heb eigenlijk geen idee hoe dit in de CAO geregeld is....
ik zou haar wat licht verteerbaars even, een cracker of zo, fruit,... Het is niet nodig dat jij je ziekmeldt voor je dochter, want jij bent zelf niet ziek. Meestal valt dit onder het kortdurend zorgverlof of calamiteitenverlof. Dit kun je idd. nalezen in je CAO of bedrijfsreglement.
Veel beterschap voor je dochter (was ik even vergeten te vermelden) Misschien is iets kouds handig voor de kiesjes? Je kunt bijv. zelf waterijsjes maken met water en wat diksap.
Kleine beetjes eten aa beiden. Misschien af en toe een klein stukje brood. Misschien wit brood met alleen boter? Of alleen eerst wat yoghurt. Omdat je kindje ziek is, heb je recht op zorgverlof.
Dank je Lieselot voor je reactie. Ik had mezelf niet ziek gemeld idd, maar aangegeven dat mijn dochtertje ziek is. Ik zal eens lezen in de CAO, maar dacht misschien heeft iemand een snel antwoord (zie net dat Tammetje ook had gereageerd, bedankt!). Goed idee van die waterijsjes!
ik zou haar gewoon vragen waar ze zin in heeft! Waarschijnlijk kan ze dat prima vertellen, het idee van rijst en beschuit eten en verder niets bij misselijkheid is achterhaalt. Ze mogen gewoon eten waar ze zin in hebben. Oke alleen snoep/koekjes e.d lijkt me weer niet de bedoeling . Beterschap voor je meisje!
Bedankt ook voor je reactie.. Ik heb haar vanmorgen een klein beetje pap gegeven en ze heeft zojuist weer aardig wat overgegeven... Ik probeer het toch maar rustig aan te doen met het aanbieden... Ze is zo zielig, zit als een lamgeslagen vogeltje op de bank Kabouter Plop te kijken. Ik ga maar even verder met de was en schoonmaak...
Haar maag kan het blijkbaar gewoon even niet hebben. Drinken is belangrijk, eten niet. Ik zou de maag dan ook niet onnodig prikkelen. Soepstengels, biscuitje of brood.beschuitje met jam kan de maag weer als eerst hebben. Misschien vind ze buillon lekker, uit de fles. Voor het zoutgehalte en houdt het vocht beter vast. Zuur fruit prikkelt de maag ook.
Dank je Grietje! Ik denk idd dat haar maag niet veel kan hebben, bouillon is een goede! Ze is nu steeds aan het kokhalzen, maar er komt niets meer uit (beetje gal net alleen)..zo zielig om haar zo te zien Bedankt voor jullie reacties. Soms is het zo lastig als ze nog niet kunnen praten..
Beetje thee, boullion of een soepstengel idd. Het overgeven kun je niet tegen houden maar beter dat er wat eten uit komt dan gal. Dat doet veel meer pijn. Hoop dat ze snel weer opknapt hoor!