Ik weer...na 6 mnd nog niet opgelost (lang)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Noukie1805, Jan 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Fijn dat het beter gaat!

Maar een kleine baby kan je niet verwennen hoor als mama zijnde; helemaal als ze pijn en ongemak hebben is er natuurlijk niks fijner dan om door mama getroost te worden.;)

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    He wat fijn om te lezen, wat een goede nachtrust al niet doet voor ouder en kind. En hopelijk gaat het ook snel wat beter met de reflux en de rest.

3. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Met de zantac ging het hier een paar dagen beter, maar ondertussen zijn we weer terug bij af. Huilen huilen en niks willen. Na 6 maanden hebben we nog steeds een huilbaby :(. Ik begin een oplossing somber in te zien. Maandag ga ik de kinderarts weer bellen, we zien het niet meer. Ze spuugt nog steeds verteerde melk op, je hoort het dan ook echt "bulken", ze verslikt zich vaak en wordt s avonds huilend of hoestend wakker, heeft vaak de hik, kreunt veel en na een paar dagen 5 dunne luiers per dag heeft ze nu helemaal geen ontlasting meer :(. Zou de reflux zwaarder zijn dan de medicijnen die ze nu krijgt? Of is ze toch ergens allergisch voor? Of is er geen verklaring te vinden zoals bij mijn nichtje wat 9 maanden huilde en opeens ophield?! Heeft iemand ervaring met het niet vinden van een oplossing? En wanneer hield het uiteindelijk op?
    Pffff...lastig hoor. Ik hou zo ontzettend veel van mijn prachtige meisje maar af en toe moet ik mezelf echt bij elkaar rapen!

4. zogelukkig

Mijn zoontje zat het eerste half jaar ook niet lekker in zijn vel en nu ook al een tijdje niet. Hij heeft nog steeds erge darmklachten en we zijn er nog niet achter waardoor het komt. Hij is nu 21 maanden en eet en slaapt slecht en huilt (lees: krijst) veel.

5. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    @zogelukkig; wat vreselijk dat het al zo lang speelt en er maar geen oplossing komt :(! Dat moet vreselijk frustrerend zijn.

Ik lees nu ergens (tja al dat googelen is mssn ook niet wat ;)) dat ze van ernstige reflux bloedarmoede kunnen krijgen. Kan daar de onderkoorts vandaan komen? Het witte koppie en de koude handjes/voetjes. En de lusteloosheid natuurlijk? Merk dat nu het weer wat minder gaat haar temp gelijk weer zakt nl.

Dat coeliake (?) dat kan ze toch niet hebben, want ze heeft er ook last van als ze alleen maar flesvoeding krijgt en geen bijvoeding. Dat is toch gluten allergie als ik het goed heb?

Ga morgen toch echt eisen dat ze haar gaan onderzoeken ipv even over de tel afhandelen :x!!!

6. zogelukkig

Ja meid, dat is ook frustrerend; je kind met pijn en ongemak te zien en niet precies weten wat je eraan kunt doen.

Mijn zoontje spuugde niet, die had verborgen reflux, maar die had ook ijskoude handjes en voetjes, ook in de zomer! Daar kreeg ik koperzalf voor, dat verwarmt.

Je kindje zit duidelijk niet lekker in haar vel. Ik zou morgen maar een herhaalafspraak maken bij de kinderarts, om de voeding en de medicatie nog eens door te nemen. Het klinkt toch als reflux icm kma.

7. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Ga morgen gelijk bellen en maar hopen dat ik snel kan komen want de vorige keer hadden ze pas na 2 mnden plek :$
    Buiten de reflux klachten vind ik de rest van de klachten terug bij of ijzertekort of bloedarmoede wat dan weer veroorzaakt zou kunnen worden door de reflux of een allergie. Mssn kunnen ze toch eens een ph meting doen. Geloof dat ze die kleintjes niet kunnen testen op allergie ofwel? En zouden ze haar bloedwaarden wel al kunnen meten (ooohhhhh zielig)? Ben het proberen een beetje zat nl en hoop dat ze toch eens eerst wat gaan uitzoeken.
    Ga gewoon beetje bluffen dat ik haar anders kom brengen ;)!

8. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    @sillaah; hoe is het nu bij jullie?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wat je sneu dat je kleintje (en jullie dus ook) zich zo rot voelt!

Het is een klein beetje herkenbaar, Lisa heeft best heftige reflux gehad en Zantac en Losec met motilium hielpen hier allebei niet genoeg. Jullie hebben nog geen Losec en motilium gebruikt denk ik? Zou dat wel even voorleggen aan de kinderarts, is een logische stap.
    Hier het 'geluk' gehad dat Lisa met 2,5 maand ziek werd (een gewoon virusje), niet meer dronk en een sonde kreeg. De voeding liep heel langzaam in en toen had ze geen last meer van de reflux. Een sonde is niet leuk en vaak ook best zielig (al went het), maar ze was opeens helemaal gelukkig en zat goed in haar vel, daar was ik zo blij mee! Gelukkig kon met 8,5 maand de sonde er al uit.

Reflux is inderdaad een maagklepje dat niet goed sluit, maar door onrust en veel huilen wordt het nog verergerd, dus ik kan me best voorstellen dat een kindje daar zuur van krijgt. Na een paar uur krijsen bleef het bij Lisa ook telkens maar omhoog komen, terwijl het als ze rustig was op zich wel meeviel.
    Hier was de reflux met 6 maanden en zonder bijvoeding gelukkig al over. We merkten dat we de voeding steeds sneller konden laten inlopen. Toen zijn we met de Losec gestopt en dat ging toen prima, later ook de motilium gestopt en toen de sonde eruit ging ging het gewoon prima. Ze spuugt nog wel snel, na het avondeten vooral, maar ze heeft er geen last van en het zijn maar kleine beetjes.

Ik ben destijds ook op een koemelkvrij dieet gegaan, maar dat hielp niets, we dachten ook dat er meer aan de hand moest zijn. Maar dat was dus niet zo. Maar Lisa had en heeft ook geen eczeem, daarom is er best grote kans denk ik dat jullie meisje wel een allergie heeft.

Sterkte!

10. zogelukkig

Het duurt vaak zo lang bij een eerste afspraak, niet als je op herhaling komt.
    Bloedonderzoek op allergieen kan onder de 1,5 niet helemaal duidelijk zijn. Hb-gehalte enzo kan je middels bloedonderzoek gewoon meten.
    Ph-meting gaat denk ik niet poliklinisch, weet dat niet zeker, wij waren al opgenomen. Heb je ook het idee dat je meisje ook echt pijn heeft? Vooral een uur na het eten? Heeft ze ook moeite met op haar rug liggen, in de MC zitten?

11. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    2 maand!!!!

als ik ben nu 2 keer bij de KA geweest de eerste keer kon ik de zelfde dag al terecht en de 2de 2 dagen later.
    als ze weer zo lang willen wachten zou ik vragen om een ander ziekenhuis.

heel veel sterkte en succes

12. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Ja vind dat ook echt heel raar 2mnd! De eerste afspraak hadden we een spoed verwijs naar de huilpoli dat was op vrijdag, op maandag zaten we er al, maar nu juist duurt het zolang en dan moeten we het maar doen met de verpleegkundige over de telefoon :(
    Ze heeft zeker nu weer erg veel pijn. De paar dagen dat het beter ging was ze weer lekker aan het spelen en rollen op haar speelkleed. Ook sliep ze toen s nachts weer rustig. Nu is het overal 10min leuk dan begint ze te kreunen en vervolgens te huilen. Ze wil helemaal niks. De slaapjes gaan met veel moeite/huilen en s nachts is ze weer ieder uur wakker. Ze "gooit" weer vreselijk met haar hoofd, herkauwt veel en kreunt/huilt met de fles . De reflux is duidelijk aanwezig, ook duidelijk te horen trouwens. Vraag me alleen af of er meer aan de hand is, vanwege de lage temp, kou, lusteloosheid (de vorige x dat het weer zo slecht ging kon ze haar hoofd ineens niet meer ophouden op de buik?!) en vermoeidheid, dan denk ik aan ijzer?! Dat zou weer kunnen komen door mssn toch een allergie icm de slechte ontlasting en droge huid of gewoon door de reflux. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo goed meer weet, op een gegeven moment zie je ook alles wat mssn wel gewoon met doorkomende tandjes te maken heeft ofzo. Maar goed, ga NU bellen!
    Bedankt voor jullie reacties!
    @Snoopie; zal de andere medicatie ook eens opperen!

13. zogelukkig

En? Kan je komen?

14. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Ja, we konden gelijk komen. Bah, altijd een hekel aan, lang wachten kind overstuur (begint aardig eenkennig te worden) maar we gingen voor het goede doel natuurlijk! Conclusie; nexium bij de zantac gaan geven, plasje op kweek gezet en dieetist voor de bijvoeding. We moeten wel echt gaan bijvoeden nu want haar groei neemt af (het is een flinke meid dus kan wat hebben, maar loopt wat terug nu :(). Hopelijk doorbreekt de nexium dan de reflux zodat de bijvoeding er wel ingaat. En als ze meer vaste voeding minder melk zullen de reflux klachten hopelijk snel minder worden en de medicijnen hopelijk ook (blijf ik een lastig punt vinden).
    Ze poepte daar gelukkig ook nog, dit vonden ze er ook niet goed uitzien icm de onderkoorts etc dus ben benieuwd wat er uit het kweekje komt.
    Dus morgen beginnen met de nexium, hoop dat ze dan weer wat beter in haar vel komt te zitten en dat we dan snel kunnen starten met de bijvoeding. Einde van de week ws uitslag kweekje.

Hadden jullie ook zo een naar gevoel bij het geven van al die medicijnen? Als het zonder kon zou ik het doen, maar ze huilt weer zo tijdens de fles, laat staan bij vaste voeding :(

15. zogelukkig

Met de Nexium zal het dan wel snel beter gaan. Ik was er ook nooit een voorstander van, maar als het moet, moet het. Hopelijk gaat het andere eten dan straks ook beter en kan je er over niet al te lange tijd mee stoppen.

Op borstvoeding.com vind je de groeicurve van het WHO, die is anders dan die van het groene boekje. Je hoeft niet perse bv te geven als je die in wilt vullen hoor, er staat wel wat over geschreven, lees maar even.

Heb je het trouwens nog over de melkvoeding/kma gehad?

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik hoop voor jullie dat met het de Nexium beter gaat. Het is hetzelfde als Losec en hier werkte dat helaas dus haast niet, dus vestig er niet teveel je hoop op. Deed ik destijds wel en dat viel zó ontzettend tegen.
    En dat haar groei afneemt als ze een flinke dame is maakt niet zo heel veel uit, al is het natuurlijk niet leuk door welke omstandigheden het komt.

17. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    We zijn gisteren met de nexium (ze vind het lekker gelukkig..haha) begonnen en na 3 plaszakjes had ik eindelijk wat urine opgevangen ;). Ben benieuwd wat daar uitkomt en hoe het met de nexium zal gaan. Over de allergie hebben we het nog wel gehad, maar omdat de nutrimagen de vorige x niks heeft gedaan gaan ze daar in eerste instantie niet vanuit. Ik blijf daar wel mijn twijfels over houden eigenlijk, maar eerst dit maar weer afwachten.

Gaan ze bij jullie nog ergens naar kijken zogelukkig of hebben jullie de hele molen al gehad?

18. martha1980

martha1980 Actief lid

Aug 14, 2010
    206
    0
    0
    Hoi
    Ik lees nu pas dit verhaal. Heftig zeg.
    Mijn zoontje is inmiddels 11 maanden. Ook hij heeft in het begin erg veel gehuild. Ik zag meteen dat er iets niet goed zat, maat wat? Dat was de vraag.
    Overdag slipe hij niet, hij was heel onrustig. Vaak de hik, boeren en voeding teruggeven of soms spugen. Vaak was er een plek helemaal nat (helder vocht) als hij lag, dit was gewoon maagzuur dus.
    We zijn toen een keer 's avonds naar de huisartsenpost gegaan, en daar hebben we zantac gekregen. Dit hielp een paar dagen en toen waren we weer terug bij af. Hij was toen ongeveer 8 weken.
    Wij zijn toen echt radeloos met hem het ziekenhuis binnengewandeld (eigenlijk heel aso, maar ja, we wwisten het echt niet meer) en toen is hij een week opgenomen. Vanaf dat moment zijn wij ook Nutramigen gaan gebruiken en zijn we in gaan bakeren. Dat hielp echt ontzettend! Hier werd hij echt rustig van.
    De klachten van mijn zoontje zijn wel duidelijk een stuk minder dan die van jouw kindje, maar misschien heb je er iets aan.
    Laat je niet te snel afschepen en volg je gevoel!
    Bijvoeding is bij mijn zoontje altijd heel goed gegaan. Ik heb nu alleen het idee dat hij die Nutramigen zat is, hij drinkt best weinig. Over een paar weekjes mogen we gewone koemelk gaan geven. Op zich verwacht ik hier geen allergische reactie op omdat hij eigenlijk op alle voeding goed heeft gereageerd, maar we zullen zien. Blijft spannend.
    Heel veel succes, kan me voorstellen hoe machteloos je je voelt!

19. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Bedankt voor je verhaal martha! Vind het idd zo ontzettend moeilijk. Je kunt gewoon niet je vinger erop leggen. Gisterenavond was het weer gillen, erg onrustige nacht! Het is heel erg maar ik krijg er steeds meer moeite mee. Ik durf s avonds niet meer naar bed omdat ik zo'n moeite heb er ieder uur weer uit te moeten :(. Ook gaat het tussen mijn vriend en mij steeds slechter (we zitten totaal niet op 1 lijn helaas). Kan wel janken en gillen om hulp maar weet dat het niet 123 is opgelost. Ik wacht even de nexium en het kweekje af en als dat niets opleverd wil ik nog de neocate proberen. Ik probeer mezelf voor te houden dat het wel overgaat en zolang er maar niks ernstigs aan de hand is met ons meisje is het allemaal zo erg nog niet en voel ik me gezegend met zo'n prachtig wonder (maar pfff af en toe :x)!

20. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Hoi,

Ik wilde je even heel veel sterkte wensen! En zeggen: blijf vooral je gevoel volgen als je denkt dat er iets niet klopt. Je hebt dat gevoel namelijk niet voor niets.

Ook wij hadden een spugend (reflux) meisje sinds haar geboorte. Dit ging gepaard met heel veel onrust, huilen en weinig slapen. Toen ze 3 maanden was, wisten wij het niet meer. Alles hadden we geprobeerd: Nexium, inbakeren, osteopaat, lactatiekundige, bedje omhoog, rrr, nutriton voor borstvoeding, half uur laten hangen na voeding, motilium...

Ons meisje bleef spugen en bleef onrustig. Wij wisten het niet meer en door haar gespannenheid, werd ik gespannen en zaten we vast in een vicueuze cirkel.... Als zij lag te huilen in de wieg bij het slapengaan, zat ik er huilend naast.

Toen is ze opgenomen ter observatie en kwamen ze er al snel achter dat ze door het vele spugen te weinig overhiled om goed van te groeien. Ons meisje had honger... Met behulp van afgekolfde melk (verdikt) en flesvoeding kreeg zij weer genoeg binnen, was de reflux onder controle en hadden wij een tevreden, rustig en slapend kind terug. De opname is dus onze redding geweest. Ze hebben haar trouwens niet laten huilen, dat was niet nodig. Met genoeg voeding en zonder spugen valt mevrouw zo in slaap.

Dus: blijf je gevoel volgen en net zo lang aan de bel trekken totdat jij denkt: nu heb ik een ander (gelukkig) kind. Heel veel sterkte in deze zoektocht.

Liefs...

Share This Page