Ik weer...na 6 mnd nog niet opgelost (lang)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Noukie1805, Jan 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Het plasje was schoon en net als met de zantac leek de nexium voor even te werken, maar vandaag slaat het weer om. Weinig zin, moe moe moe, wrijven in de ogen aslof ze de hele dag moe is (terwijl ze vannacht wel goed slapen heeft), veel overstrekken, "kolkt" weer heel erg (reflux) en weer 35,5 gr :(! Nu wilt ze ook weer niet gaan slapen, ben benieuwd hoe het vannacht gaat en hoe het uberhaubt verder gaat. Hebben pas voor maart een afspraak bij haar eigen arts. In hoeverre kunnen we alles afschuiven op de tanden?? Er komen er heel wat door maar is het dan niet raar dat die medicijnen in eerste instantie wel werken? Zal ik toch eens vragen naar de neocate?! Ze niest ook erg veel, maar mssn zie ik ondertussen wel spoken?? Zit te denken aan een second opinion maar moet je daar ook een verwijs voor hebben van de ha? Nou ja, we hebben iig weer een paar nachten kunnen bij slapen ;)!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb veel gezien met mijn kindje, maar die ondertemperatuur vind ik wel vreemd, dat kan toch niet goed zijn? Is ze ook sloom en suf? Misschien eens bloed laten prikken?

Oh, je meet toch wel rectaal he?

3. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Ja wel rectaal en heb al meerdere meters gebruikt dus daar ligt het ook niet aan. Ik zie meteen wanneer haar temp zakt. Zoals vanmiddag ook, vanmorgen was haar temp nog 36,5. Na haar ochtend slaapje was ze weer erg bleek, moe (wrijven in ogen en haartjes trekken) en jengelig. Dan weet ik genoeg en meet ik weer 35,5 gr. Vind het zo lastig, want om me heen hoor ik alleen maar dat iedereen het vreemd vind, maar bel ik de ha of hap zeggen ze niks aan de hand zullen de tanden wel zijn. Zolang ze drinkt en alert is (en dat is wel) niks aan de hand?!

4. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Ga dus zo toch eens bellen voor de neocate. Als ik alles op een rijtje zet is dat het enige waarbij alle symptomen "passen".
    -Ze niest/hoest
    -Ogen wrijven kan slaap zijn maar mssn ook wel jeuk (aangezien ze het ook doet op momenten waarvan ik bijna zeker weet dat ze niet moe is)
    -trekt aan haar haren en slaat sinds een paar dagen met haar hoofd tegen de achterkant van de kinderstoel :(
    -reflux die niet onder controle valt te krijgen
    -winderigheid en dunne zure ontlasting
    -vertraagde groei
    -droge huid (hoewel dat nu met de balneum wel goed gaat)

Alle symptomen wijzen erop dus denk dat dit de laatste optie is.

Heeft er trouwens iemand ervaring met echogeen focus in linkerventrikel? Een wit vlekje in het hartje op de 20 weken echo? Ze vertelde ons toen dat het niks was als er geen verdere afwijkingen werden gevonden (wat dus het geval was) maar zal het mssn toch eens noemen als ik dan toch ga bellen? Hoewel de symptomen zo overduidelijk bij de allergie passen en volgens mij weinig met het hart te maken hebben ;) haha...wat je al niet bedenkt

5. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    en nogmaals ;)....
    Hoe groeide jullie kindjes in deze tijd?
    Mijn meisje was op 12-11 6715gr en op 17-01 7635gr
    Dus een krappe kilo in ruim 2mnd is dat weinig??

6. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Als je twijfelt dan zou ik proberen de afspraak van maart te vervroegen en anders een 2nd opinion.
    Daar heb je geen verwijzing voor nodig.
    Lijkt me idd wel raar dat je kindje steeds ondertemp heeft.
    Op zich vind ik een groei van 1 kilo niet echt weinig. Maar hoe valt het in de groeicurve?

Heel veel sterkte ermee meid!

7. zogelukkig

Dit speelt nu al minstens 3 weken he? Ik vind het zo raar dat de ka niet aan kma denkt? Heeft hij ook uitgelegd waarom niet? Van reflux kunnen ze zich trouwens ook erg onbehaaglijk voelen hoor, maar de medicatie doet niks denk je?

8. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    Jou symptomen herken ik wel hoor hier..

maik heeft neocate en reflux, krijgt 20mg losec.

Maar sommige dingen Blijven gewoon !! en ik word er niet goed van..

Dunne luiers 5a6 per dag soms
    ogen wrijven hier ook
    traanoogjes
    niezen, dichte neus
    erg onrustig

De artsen kijken er verder niet naar, de huisarts dacht dat hij mischien ergens anders nog een allergie voor heeft, denk aan huisstofmijt, iets in de lucht ? hooikoorts, vogel, hond ?
    Maar de kinderarts denkt daar anders over, en volgens ahar kan dat nog niet. Het groeien bij jou kleine vind ik niet erg slecht hoor denk ik, maargoed dat zegt niks ! Maik groeit als kool terwijl hij zware KMA heeft.
    Als ik jou was zou ik zeker gaan vragen voor neocate, proberen kan geen kwaad toch ? Sinds wij daaraan begonnen zijn is hij wel een stuk verbeterd namelijk !
    De ondertemperatuur vind ik vreemd, die herken ik ook niet. Vaak met een voedselallergie heb je juist verhoging.
    Maik heeft eczeem bovenop zijn hoofd, was eerst berg, maar nu als je goed kijkt zie je een lichte plek wat rood is. Hij krabt eraan en trekt aan zijn haar. We hebben nu vaseline/lanette zalf waarmee we zijn hoofdje savonds insmeren, om het wat vet te houden.
    Pff het blijft vervelend allemaal he, je weet dat er iets is met je kindje, maar wat ?!

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    Trouwens de medicatie, maik heeft er wel bijwerkingen van hoor !

Hij had eerst 1 tablet van 10 mg losec per dag, toen gingen we over op 2.. nou flinke diarree, veel krampjes en huilen huilen..
    Duurde een dikke week en toen werd hij rustiger en begon het medicijn zijn werk te doen.. we merken hier duidelijk dat de reflux verminderd eb hij dus rustiger word. Merk je daar iets van bij jou kleine ?

10. Loe

Loe Niet meer actief

traag werkende schildklier?

11. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    @zogelukkig; Ik snap ook niet zo goed waarom ze niet denken aan kma, hun antwoord daarop is dat de nutrimagen niet werkte (ook maar voor een paar dagen verbetering) de neocate is niet genoemd.
    Het speelt eigenlijk al vanaf dag 1, maar ging een tijdje beter (toen ze de vorige x zantac kreeg ging het ongeveer een maandje beter) Daarna begon ze s nachts weer te rommelen en vanaf de kerst is het weer zo.

Ik heb wel het idee dat de medicijnen werken....een paar dagen. Dan kreunt ze niet overdag en slaapt ze s nachts opeens hartstikke goed. Maar na een paar dagen begint het weer van voren af aan. Weet dat ze even aan de medicijnen moet wennen. De nexium krijgt ze nu bijna een week, maar net als bij de zantac ging het na een dag of 2 opeens veeeeel beter en nu weer steeds minder. Zuur kan het haast niet meer zijn zou je denken, maar toch komen alle symptomen weer terug. Raar maar waar....houd je wel bezig zo;)

@sillaah; heb ook al gedacht aan eventueel andere allergie, lopen hier ook 2 honden rond, maar daar kunnen ze nu niks mee.
    Voor jullie ook lastig he, je blijft toch zoeken, maar naar wat?

De neocate lijkt mij de enige overgebleven optie, maar mijn vriend wil het nog even aankijken en voor donderdag hadden we toch al een bel afspraak staan dus dat wachten we nu nog even af.

@loe; dat zou uit een bloedtest moeten komen toch? Daar hebben we het al wel over gehad maar wilde ze nog mee wachten.

12. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    #52 sillaah, Feb 1, 2011
    Last edited: Feb 1, 2011
    trouwens.. wachten met een bloedtest ?? Daar zou ik echt op staan hoor ! Jemig meid, je moet zo langzamerhand helemaal gek worden !
    je wilt toch nu weleens echt van een vrolijk kind genieten ?! ow als maik nu nog zo slecht was geweest had ik er echt werk van gemaakt, blijf op je strepen staan ! het is jou kindje en jij ziet dat het niet lekker gaat.

13. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Quincy is wel gezond (gelukkig) maar groeit ook niet zo snel, in ongeveer 2 maanden, van 6 naar 8, iets meer dan een halve kilo. Daar zou ik me dus niet zo'n zorgen over maken. Miss dat dat een beetje scheelt in als er al zo veel tegen zit!
    Sterkte met alles in elk geval en ik lees mee over hoe het verder gaat.

14. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    ships.. andere bericht per ongeluk gewist.. ;)

De nutramigen deed hier 1 week goed werk, we hadden een vrolijk kind ! Maar na die week kwamen veel klachten terug, niet allemaal !
    voor de kinderarts was duidelijk dat nutramigen wel iets deed maar niet genoeg.

De huisarts deed in het begin wel moeilijk om neocate, heb flink moeten knokken ! Maar de kinderarts vond onderzoek naar kma niet eens nodig, het was overduidelijk.
    De neocate gaat beter dan nutramigen, de krampjes zijn volledig weggegaan. Veel klachten denk ik komen ook door de reflux, dichte neus en veel niezen. ik zie soms dat als maik een boertje laat het uit zijn neus naar buiten komt ! Dus hij heeft er ondanks de dosis losec nog steeds last van.

15. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    @deb; dat is lief van je, dank je wel!

@sillaah; oooh dat arme mannetje van jullie heeft het zwaar zeg :(!! Melk uit zijn neusje, aaaaahhh!!
    Sprak mijn zus gisteren en haar jongste heeft het het eerste half jaar ook zo moeilijk gehad en bleek later astma en verschillende allergieen te hebben dus kan best dat jouw mannetje het daardoor ook zo moeilijk heeft.
    Ik word soms gewoon zo van m'n stuk gebracht door alle artsen, dan begin ik gelijk weer te twijfelen aan mezelf (overbezorgde moeder...blabla). Eerst was het excuus haar nek, dat kon wel even duren voordat dat er helemaal uit was (hoewel hiermee het grote huilen stopte wist ik eigenlijk wel dat dit niet alles was). Daarna was het.. ow ja tandje of sprongetje of gewoon een slechte dag.

nog even heeeeel snel wat het dametje heeft het weer helemaal niet lekker :(. Haar temp blijft nu iig wel boven de 36 en ze is niet meer zo bleek, ze heeft nu juist weer knalrode schrale wangen. Er komt volgens mij een hoektandje door en dan vind ik allemaal weer zo moeilijk los van elkaar te zien. Ze slaapt s nachts iets beter (nu ga ik er zo'n 5x uit ipv ieder uur) omdat ze steeds zelf op haar buik draait. Ze wordt nog wel veel huilend wakker. Overdag wil ze verder weinig, veel mopperen, weinig zelf spelen (draait nauwelijks om en kan haar hoofd weer slecht ophouden) weer huilen tijdens en na de fles, niezen en ook meer hoesten. Vanmiddag worden we weer gebeld en hoop ik dat we met de neocate kunnen beginnen.

Bedankt voor al jullie lieve berichten en meedenk werk ;)!!!

16. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Oh ja, zo was het hier ook ja, net als met de medicijnen werkte de nutrimagen eerst heel goed en daarna weer minder. Had het idee dat haar buikje er iets rustiger van werd.

17. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Hoi Noukie

Wat vervelend dat jullie nog steeds aan het tobben zijn. Wat ik herken aan je verhaal is dat telkens als wij iets nieuws probeerden: nutriton, nexium, kma dieet (gaf toen nog borstvoeding) en later zelfs hypoallergeen dieet we een paar dagen tot een week verschil zagen. Ons meisje ging dan beter slapen, spuugde minder en leek een stuk tevredener.

Maar... daarna ging het toch telkens weer bergafwaarts en kwamen we weer in hetzelfde riedeltje terecht. Slecht slapen, slecht drinken, veel huilen en heel veel onrust.

Pas echt (blijvend) verschil merkten we toen we haar ter observatie in het ziekenhuis op hebben laten nemen. Wij konden bijtanken en er keken 24/7 professionals mee naar ons meisje. ik vond het niet leuk om haar op te laten nemen, maar was vooral opgelucht dat er iemand met ons meekeek en dat we niet meer zelf en alleen aan hoefden te modderen.

Je schrijft in je eerste post dat je deze optie ook hebt aangeboden gekregen (als ik 't me goed herinner) en zou er toch eens over nadenken. Het scheelt zoveel zorgen en wie weet komen ze al snel achter de werkelijke reden van haar onrust en kunnen er echt maatregelen genomen worden om haar lekker in haar vel te laten zitten.

Groetjes!

18. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    @E1982; dit klinkt idd precies als ons verhaal ;)! Had jullie dochtertje ook klachten als opkomende voeding, haartjes trekken, oogjes wrijven, huiduitslag (zouden natuurlijk allemaal onrust klachten kunnen zijn) en kwam er nog wat uit na de observatie? Of gewoon dat iedereen zo langzamerhand oververmoeid was? Door het nekje was het in het begin echt drama, maar daarna hebben we nooit tijd gehad om bij te komen omdat ze wel onrustig bleef dus mssn komen we niet uit de cirkel?? Lastige is mijn vriend wil het liever niet de opname.

19. zogelukkig

Maar wat is er toen veranderd dat het daarna beter ging?

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mag ik vragen waarom je vriend er bezwaar tegen heeft? Mijn man stond ook niet te springen, maar ik mocht er 24 uur per dag bijblijven en heb alles zoveel mogelijk zelf gedaan, maar dan met begeleiding vanuit het ziekenhuis waar nodig. Ik heb het hier al eerder geschreven geloof ik maar hier was het echt dé ommekeer, puur het doorbreken van de cirkel en Irem een duidelijk ritme aanbieden. Ik kan het je echt aanraden, en er gebeurt absoluut niets wat jij niet wil, van tevoren wordt alles doorgesproken en maak je afspraken over hoe en wat.

Share This Page