Mijn jongste 'spuugt' na de fles regelmatig een behoorlijke slok melk uit... Vaak met de boer, maar ook daarna loopt er vaak melk uit haar mond. Soms maar een spoortje langs haar mond, soms ook nog weer een behoorlijke slok bijv een uur na haar fles. Wel is ze momenteel behoorlijk verkouden, maar ik vraag me af of ik me zorgen moet maken?! Ze krijgt volledig flesvoeding. We zijn begonnen met Nestlé Groeie start, maar ivm slechte verkrijgbaarheid probeer ik over te stappen op AH eigen merk. Dit door steeds 1 schep Nestlé te vervangen door AH voeding, momenteel krijgt ze 90+3, 2 AH en 1 Nestlé. Zou het aan de voeding kunnen liggen? Is het de verkoudheid, of is er meer aan de hand?
Als je kindje er geen last van heeft, is het spugen niet erg. Mijn zoontje spuugde ook erg vaak en veel. Maar geen last. Mijn dochtertje spuugt bijna niet, maar lijkt er wel last van te hebben dat er vanalles omhoog komt. Dus een wezenlijk verschil. Maar waarom stap je nu al over van voeding als ik vragen mag? De darmen zijn nig helemaal niet gewend en niet genoeg op gang, dat is best heftig. Dus als het niet echt nodig is, liever niet wisselen. En een wisseling van voeding (eigenlijk alles) moet je wel twee weken doen voor je echt kunt zeggen of iets werkt. Succes!
Dank je voor je reactie! De wisseling is ivm verkrijgbaarheid van nestlé; hier slechts bij 1 winkel en de laatste keer was het schap al leeg. En de Albert Heijn zit hier wel een keer of 5 in de buurt... Ik begon met Nestlé, toen 1 ah en 2 Nestlé (week lang) en nu dus 2 ah en 1 Nestlé ( ook voor een week). Na deze week dan dus volledig over op ah, hoop ik... Het lijkt niet alsof ze er last van heeft (het komt er gewoon uit, verder blijft ze heel rustig), maar ik schrik er steeds zo van...
Beide kinderen spuugden in het begin veel, ik gebruikte geen spuugdoekjes maar hydrofiele luiers om het op te vangen. Nooit gedacht dat ze reflux zouden hebben omdat ze verder geen kenmerken daar van hadden.....Mijn meisjes waren klein/ gemiddeld (3000 gram) en de borstvoeding liep boven verwachting goed...dus waarschijnlijk moest alles goed afgestemd worden. Dat kan bij flesvoeding ook.....
Dan zou ik me er echt nog geen zorgen om maken. Maar ik zou he wel in de gaten houden. Mocht haar gedrag wel veranderen dan zou ik gelijk aan de bel trekken. Ja ik gebruikte ook een spuugdoekje en een hydrofiele luier, want anders was het niet genoeg..!
Hier spuugt ze ook flink, idd ook hydrofiele luiers ipv spuugdoekjes en gebruik er wel een paar per dag. Nu lekt er tijdens het voeden ook wel melk dus dat zorgt ook voor nattigheid Maar hier soms echt flinke golven en ook een uur na de voeding nog wel. Hier is het denk ik teveel melk wat ze binnen krijgt en haar maagklepjes sluit natuurlijk niet goed dus met wat teveel beweging komt het er ook makkelijk uit. Maar ze heeft er hier ook geen last van.
Gisteravond en vannacht heb ik haar een fles gegeven met alleen schepjes Nestlé, en nu heeft ze amper gespuugd! Niet met het boeren, maar een klein spoortje melk langs haar mond nadat ze moest niezen en hoesten.... Geloof dat het dan toch aan de AH voeding ligt... Kan dat zo'n verschil zijn tussen die 2 merken?! Wat zijn jullie ervaringen met overstappen op een ander merk? Kan ik dat eventueel nog eens proberen als ze wat groter is?
ja, dat kan zeker een verschil zijn! samenstelling kan net iets anders zijn waardoor ze er op reageert. heb het ook gehad met mijn meisje. na verhalen hier gestart met Jumbo eigen merk HA voeding maar kreeg ze hele rode billen van. Toen op advies van verloskundige overgestapt op Friso HA en dat ging veel beter. Nu heeft mijn meisje KMA waardoor ze speciale voeding heeft maar ik zou zelf nooit meer voor een eigen merk voeding gaan. Verloskundige gaf zelf ook aan dat ze vaak problemen zag bij babies die een eigen merk voeding kregen. Spugen is normaal bij een baby, de een spuugt meer dan de ander en dat is niet erg. Als je denkt dat ze pijn heeft en overmatig veel huilt dan moet je er wat mee.
Ja denk dat je je idd niet druk hoeft te maken. als ze lekker groeit is ht geen probleem volgens mij. IK heb ook dan mijn kindje soms veel terug geeft. Maar andere keren weer helemaal niet. Eerst maakte ik me er heel druk om, maar nu eigenlijk niet meer zo. Vaak op het CB overgehad maar de herkende er verder geen Reflux