Dag dames. Ik heb een vraagje ik ben bezig met iui.. ik spuit 100ie puregon. Ik was gister naar het ziekenhuis geweest voor een echo en bleek twee cystes te hebben van 2cm. Maar ik moet gewoon doorspuiten en donderdag terug voor een echo. Nu heb ik een beetje op internet gezocht en meerdere mensen geven aan dat ze moesten stoppen omdat ze een cyste hadden. Ik vraag me af waarom ik gewoon door moet spuiten en of dat niet schadelijk is? Ik heb het ook al aan de assistente gevraagd, maar ze reageerde vaag met "De dokter heeft daar niks over gezegd".
Hi Nijntje, Ik doe zelf geen IUI maar IVF, ik heb endometriose en daardoor zit er standaard 1 cyste in mijn eierstok. Hij groeit soms wel mee en soms niet. Wij hebben nooit hoeven stoppen erdoor. Wel was het zo dat bij een punctie, ik standaard een paar dagen van te voren met een preventief antibiotica kuurtjes moest starten omdat ze hem per ongeluk kunnen aanprikken. Dit is bij IUI niet van toepassing. Heel veel succes en ik hoop dat je niet hoeft te stoppen met je poging.
Het kan zo zijn dat de cystes de groei van je follikel onderdrukken, maar dit hoeft niet. Als je aan de rechterkant cystes heb, en aan de andere kant je eigroei kan t geen kwaad. Ik heb zelf ook ooit eens rondes gehad met cystes, en bij mij zijn ze wel altijd afgelast. Kan alsnog bij jou gebeuren dat ze bij de volgende fm je poging aflassen omdat ze dan pas echt goed zien dat de cystes je eitjes in de weg zit. Heel veel succes!