Hallo dames Ik heb een beetje een dubbel gevoel. Ik geef nu bv maar deels fles omdat ik niet zoveel tijd heb om te kolfen en omdat mn melk niet genoeg is. Maar steeds overweeg ik dan om te stoppen maar ik kan het gewoon niet. Wat zouden jullie doen gewoon naar een lactatiekundige gaan en de BV weer goed op gang laten komen of gewoon FV geven?
ik doe het beiden. Niels krijgt nu 2 flesjes kunstvoeding en de rest borstvoeding. Ik geef iedere druppel bv die ik heb aan mijn mannetje tot er niets meer komt of tot ik me er niet meer prettig bij voel.
Een lactatiekundige bellen! Bijvoeden met kunstvoeding vermindert de melkproductie nog verder en op een gegeven moment heb je dus echt niet genoeg meer terwijl dat niet nodig was! Je kunt altijd nog overstappen van borstvoeding op flesvoeding, maar van flesvoeding naar borstvoeding is bijna onmogelijk! En borstvoeding geven wordt steeds makkelijker hoor, bij mij duurde het ongeveer zes weken voordat het een beetje goed liep!
Als je twijfelt zou ik een lactatiekundige inschakelen. Stoppen met bv kan dan altijd nog. Als je nu stopt met bv is het wel mogelijk om dat weer op gang te brengen maar daar heb je dan veel werk van.
Hoi Dientje, Jammer hè als het niet loopt zoals je gehoopt had! Wat mij nog niet helemaal duidelijk is: kolf je alles of voed je ook live? En je vraagt wat ik zou doen... ik zou een lactatiekundige bellen! Sterker nog, ik heb het gedaan. Het heeft mij heel goed gedaan. Helaas is het ondanks haar adviezen tot nu toe niet gelukt om Jarik aan de borst te krijgen, maar aan de bemoediging en haar tips over kolven heb ik heel veel gehad. Een lk is geen garantie dat je kindje aan de borst gaat drinken, maar het is het proberen waard als je er echt voor wilt gaan. Wil je alles gaan kolven, dan zul je toch in het begin zo'n 8-10x moeten kolven. het hoeft niet lang te zijn, het is beter om vaker kort te kolven dan minder vaak heel lang. Je productie wordt gestimuleerd door het zuigen aan de borst --> vaker stimulatie betekent meer melkaanmaak. Zo krijg je je productie op peil. En dat is best zwaar. Hier deed ik niets anders dan voeden en kolven die eerste weken. Nu zit ik op 5x kolven per dag en voor mijn gevoel heb ik zeeën van tijd . Maar wil je het echt voor langere tijd op gang brengen is die investering in het begin wel nodig... het huishouden hier was een ramp, mijn man sprong wel bij maar nu, na drie maanden heb ik het idee dat ik er wat aan doe. En dan nog alleen maar de grote dingen zoals wc, douche en keuken enzo. Maar dat moet je wel willen. Ook de kolf maakt uit. Voor dit soort kolven is een dubbele elektrische kolf het beste. Zelf heb ik eerst de Medela Symphony gehuurd. Nu heb ik de Medela PISA, ook een superkolf. Verder is het bv-forum echt heel fijn, daar kun je terecht met al je vragen en twijfels. Er is altijd wel iemand die je een hart onder de riem steekt. Als je nog meer wilt weten, kun je me altijd pb'en.
Hai stranger Thanx voor je advies! Ik kolf bijna alles alleen in de avond voed ik hem live, maar ik ben bang dat hij dan niet genoeg drinkt daarom kolf ik. Ik denk dat ik maar een lactatiekundige ga inschakelen maar eerst ga ik het nog zelf proberen met vaker kolfen. Ook heb ik domperidon gehaald dat schijnt heel goed te werken. De kolf die ik heb is volgens mij wel goed ik heb de lactaline electrische dubbele kolf van Ameda.
Domperidom is tegen misselijkheid. Waarvoor denk jij dat dat helpt dan ? En bedenk wel dat een baby altijd meer uit je borst krijgt dan een kolf.
Domperidom heeft als bijwerking dat het de prolactine verhoogd. En daarmee de melkproductie stimuleert. MAAR: je kunt het het beste onder begeleiding van ha of lk doen en niet op eigen houtje dingen gaan doen! Zij kunnen uitzoeken wat de beste dosis is!
Hm dit vond ik Domperidon gaat in geringe hoeveelheden over in de moedermelk. Toch wordt geadviseerd tijdens gebruik geen borstvoeding te geven, omdat bij zuigelingen de bloed-hersenbarrière nog niet volledig is ontwikkeld waardoor ze uiterst gevoelig zijn voor extrapiramidale effecten. Op http://www.fk.cvz.nl/ Hier kijken artsen altijd op.