Mijn zoon van bijna 2 is zijn hele leven al een dramatische slaper. Hij slaapt nog steeds niet door, hij wordt meerdere keren per nacht wakker. Zou een peuterbed misschien helpen? Iemand daar ervaring mee? Ik ben zo bang dat hij eruit zou vallen..
Bij ons hielp het wel! Ons zoontje was te wilt en stoote meerdere keren zichzelf aan t ledikantje waardoor hij wakker werd! Nu in 1 persoonsbed gaat super! Slaapt zelfs uit.. :O Wij hebben wel een uitval hekje!
Ik heb er ook nog een van de oudste ook met uitval hekje maar ik ben meer bang dat hij op zijn bed gaat staan en er dan afvalt..
Waarom bang dat hij valt? Kunnen ze echt wel tegen. Ze leren snel wat wel en niet kan. Dat gaat met vallen en opstaan. Gewoon doen zou ik zeggen. Helpt het dan is het heel fijn en helpt het niet dan heb je nog steeds beroerde nachten. Baat het niet dan schaad het ook niet.
Ik zou het juist niet doen. Hij kan er dan uit gaan en alles overhoop trekken, of elke keer zelf van zijn kamer afkomen. Dan is het nog moeilijker om consequent met bedtijd om te gaan. Mijn jongste ligt nog steeds in een ledikant, het past ook nog prima maar ik wil echt nog geen gewoon bed. Dan weet ik zeker dat ik elke ochtend de inhoud van de kledingkast over de vloer verspreid aantref.
Hij pas inderdaad nog prima dat is het probleem ook niet.. alleen ben ik echt opzoek naar iets waardoor hij beter gaat slapen.. ik ben die gebroken nachten na 2 jaar zooooooooo zat.. En tuurlijk kunnen ze tegen vallen.. maar mijn zoon snapt niet als je op de bank oid staat je er niet zomaar vanaf kan lopen omdat je dan naar beneden stort..
Tuurlijk snapt hij dat wel. Zij snappen meer dan wij denken. En soms moeten ze een keer vallen om te snappen. Is niet erg en worden ze groot van. Zoontje hier houd ervan om op zijn bed te springen. Ik houd mijn hart soms vast maar het is tot nu toe nog nooit fout gegaan. Gebeurd dat wel dan zal hij wat voorzichtiger zijn of niet. Hij was laatst ook op ons aan het rommelen en na meerdere keren waarschuwen is hij eraf gekukeld (en we hebben een behoorlijk hoog bed). Nu zie ik dat hij voorzichtiger is. Maar wat eylim zegt is ook wel zo. Ik denk ook niet dat het slapen zelf beter zal worden. Ik weet niet welke aandacht hij van jullie krijgt als hij wakker word? Wakker worden zal hij in elk ander bed ook doen. Hij moet leren om dan zelf weer in slaap te vallen.
Misschien een campingbedje proberen? Die heeft zachte flexibele kanten waardoor ze niet stoten met hun hoofd e.d. Onze zoon slaapt al vanaf hij 5 maanden is in een campingbed omdat hij om de minuut een andere slaaphouding aanneemt van liggen tot zitten en van onder naar boven en van links naar rechts. Hij zat vaak klem met zijn arm of stootte zijn hoofd waardoor hij steeds half wakker werd. In het campingbedje (met gewoon matras natuurlijk) slaapt hij heerlijk en kan de meest vreemde houdingen aannemen
Maar slaapt hij niet door omdat hij zich stoot of is er een andere reden voor? Mijn dochter wordt in oktober 2 en slaapt ook regelmatig niet aan een stuk door... We gaan dan vaak voor de makkelijkste weg en leggen haar bij ons in bed. Zo slapen we allemaal het meest Geen idee waar door het komt, ik zie er geen patroon in.. Wel weet ik dat ik het zelf ook tot mijn 3e deed en ik sliep ook graag bij mijn ouders hihi. Een peuterbed durf ik nog niet.. Kan er niet een kant uit van het ledikant? Bij ons kan dat wel, misschien dat ik dat eens ga proberen binnenkort.
Mijn 2-jarige is ook een slechte slaapster en ik snap je heel goed ts. Je kunt er soms behoorlijk wanhopig van worden. Wat ik bij mijn dochter wel merk is dat het met vlagen gaat, nu heeft ze weer een poosje last van verlatingsangst, wat we zowel overdag als s'avonds en s'nachts merken. Ik heb ook van mensen in mijn omgeving gehoord dat een peuterbed bij hen een uitkomst was, maar mijn gevoel zegt dat dit bij ons niet gaat helpen en dat ze dan juist meer moeite zal hebben om te gaan slapen. Wat denk je wat de oorzaak is van het slechte slapen van je zoontje? Als je denkt dat het helpt zou ik een peuterbed toch maar gewoon uitproberen. Ik zou het ook een beetje eng vinden i.v.m. vallen en zelf door de kamer banjeren, maar als je het niet probeert weet je ook niet of het helpt. En vroeger of later moeten ze toch over op een groter bed.
Ik heb geen idee wat de rede is van slecht slapen.. ik denk niet het bewegen want hij draait alleen op zijn zij en weer terug verder niet.. Of hij nu laat of vroeg naar bed gaat, 's middags slaapt of niet, veel of weinig eet het maakt allemaal niet uit. Hij wordt gewoon wakker.. Ik ga naar hem toe, en zeg dat hij moet gaan slapen meestal "aai" ik een minuut over zijn hoofd en dan slaapt hij bijna alweer.. dus het is niet zo dat hij uren wakker is..
Dat klinkt heel herkenbaar, zo is mijn dochter ook. In de loop der tijd hebben wij ons er maar bij neergelegd dat het gewoon een karaktertrekje of zoiets is. Mijn man is ook een slechte slaper, veel wakker en altijd vroeg op, dus wellicht heeft ze dit gewoon van hem 'geërfd'. Ze kan het wel, want we hebben ook periodes gehad waarin ze zonder morren naar bed ging, de hele nacht doorsliep en pas rond 7 uur wakker werd. Helaas was dit telkens van korte duur en is het al lang geleden dat ze voor het laatst zo'n fase had.
Het naar bed gaan is met een vast ritueel gelukkig het laatste half jaar geen probleem meer.. maar het wakker worden en weer doorslapen dat is het probleem..
bij ons hielp het zeker(met 22 maanden oud over gegaan)met snachts wakker worden. hielp dus met doorslapen.
Dochter ligt al van 1,5 in een bed waar ze uit kan. Ze bleef altijd keurig in bed, als ze wakker was riep ze een van ons. Sinds een paar weken gaat ze zelf eruit en dan gaat ze met de duplo spelen. Maar dat is alleen in de ochtend. S avonds is ze nog nooit uit bed gekomen. Dochter ging ook beter slapen toen ze dekbed en hoofdkussen kreeg.