Zijn jullie altijd eerlijk als...

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaZH, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat antwoord jij:

1. Eerlijk je mening

2. Liegen om iemand niet te kwetsen

3. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand vraagt wat je van hun nieuwe aankoop vindt?:D

Gisteren vroeg iemand wat ik van die persoons nieuwe broek vond.. Ummm lelijk. Maar ja dan wil ik iemand niet rot laten voelen dus ik ik wimpel het dan af met " ja leuk". Ik ben niet bang om voor mijn mening uit te komen als het over een algemene kwestie gaat maar aan iets persoonlijks waag ik me niet.
    Hoe zit dat bij jullie?

2. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ligt eraan wie het vraagt eigenlijk. Iemand die ik goed ken zeg ik eerlijk of ik het leuk vind of niet. Bij een minder bekende niet zo snel... :)

3. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ja ik zeg altijd eerlijk wat ik er van vind

4. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik zeg dan dat het niet mijn smaak is.

5. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Zeg altijd wat ik ervan vind. Ga niet zeggen dat ik iets mooi vind als ik het eigelijk spuuglelijk vind.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

ja, ik ben altijd eerlijk, wordt alleen niet altijd gewaardeerd.

Pasgeleden had mijn vriendin haar trappen roze geverfd, zij wilde weten wat ik ervan vond. Mijn antwoord: het ziet er netjes uit, keurig geverfd, maar het is echt niet mijn kleur.......... Was ze boos en verdrietig (vertelde ze later) Tja.... VRAAG het dan niet als je geen eerlijk antwoord wil hebben.

7. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zeg dan dat het bij die persoon erg leuk staat, maar dat het mijn smaak niet zou zijn...

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik zeg gewoon wat ik er van vind... ga er niet over liegen...

9. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ja dat zeg ik wel.

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    als het echt om iets onbenulligs dus als een broek gaat zeg ik gewoon: staat je goed/leuk! waarom zou ik iemand onzeker maken voor zoiets onbelangrijks? als het echt om belangrijke dingen gaat ben ik wel eerlijk

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oeh ik ben altijd wel eerlijk op het lompe af.
    Niet bewust hoor, maar ik kan heel erg moeilijk liegen. Als ik het niks vind, dan is dat direct van mijn gezicht af te lezen (helaas).

12. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    dan zeg ik : is niet mijn smaak
    of als ik al weet dat iemand er dan over door blijft gaan dan zeg ik wel dat het mooi is omdat ik geen zin heb in gemiep.

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zeg ook dan dat het niet mijn smaak is. Vaak kan ik wel door de ogen van een ander kijken. Als ik het wel heel erg bij iemand vind passen zeg ik wel sneller dat ik het leuk vind staan. En dan lieg ik niet.

14. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ligt er ook aan wie het is. Als het familie is of een goede vriend(in) dan zeg ik het gewoon eerlijk. Bij collega's / kennissen / weet ik wie zou ik niet liegen maar het wel subtiler brengen. Ik zou dan niet zeggen, bah die broek is spuuglelijk maar meer iets als: dat is niet zo mijn smaak.

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dit :)

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Dit helaas:)

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Soms kunnen spuuglelijke dingen iemand heel goed staan, dus dan zeg ik dat het hem of haar goed staat, maar het mijn smaak niet is.

Staat het gewoon écht verschrikkelijk, dan zeg ik eerlijk dat ik het niet mooi vind.

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb anders gestemd.

Ik vind er namelijk nogal een verschil zitten tussen zeggen dat ik de broek lelijk vind, of dat de broek mijn smaak niet is maar haar leuk staat als dit zo is.

Ik heb bijvoorbeeld een vriendin die een beetje van het tomboy kleding type is en dus een soort van legerbroek erg leuk vind. Wie ben ik dan om dit af te keuren? Mijn smaak is het niet maar wel die van haar.

19. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ligt eraan wie het is. Van sommige mensen weet ik dat ondanks het feit dat ze het vragen, ze helemaal mijn mening niet willen horen of zelfs boos zouden kunnen worden. Dan vind ik het de ophef niet eens waard.

20. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Dat ligt eraan wie het vraagt/zegt. Is het naaste familie (broer, zus, moeder, vader etc) of een beste vriend/vriendin dan ben ik gewoon eerlijk. Die kunnen dat wel hebben. Bij de mensen die daar buiten vallen zal ik gewoon zeggen: Ja leuk, ook al vind ik het niks aan :p

Deel Deze Pagina