Toeval? Of begin van zindelijkheid?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roosje83, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Onze dochter van bijna 20 maand heeft in 2 weken tijd 3 x op het potje gepoept. Ben natuurlijk super trots maar word meteen ook erg onzeker over wat we ermee moeten. Wil geen te grote verwachtingen hebben, en haar niet teveel pushen.

Ze heeft al zo'n 2 maanden dat ze het erg interessant vind als mama naar de wc gaat, prima dan ga je mee, na paar weken potje aangeschaft en als ik naar de wc ging, wou zij op het potje zitten, meestal met kleren aan, soms begon ze aan haar broek te trekken want alles moest uit, dit ook op haar verzoek gedaan. Een week of 3/4 geleden begon ze steeds vaker over bah bah, terwijl haar luier nog schoon was, of gegeven moment toen ze het weer zei samen met haar naar wc gegaan en zij op het potje, en ja hoor, een poepje op het potje. Ze vond het maar vies en vooral raar dat mama begon te juichen. Inmiddels is dit nog een keer op deze manier gegaan en vandaag zag ik dat ze begon te drukken en heb gevraagd moet je op het potje? Meteen liep ze naar de wc, en weer met resultaat.

Ik vind het zelf vrij vroeg, en ken ook alleen maar verhalen over kinderen die eerst op het potje gaan plassen en de ontlasting komt vaak pas een tijd later, hierdoor weet ik niet goed wat we ermee aan moeten. Haar alleen het potje aanbieden op haar verzoek, of ook zoals vandaag wanneer ze begint te drukken? Misschien is het wel gewoon toeval dat het nu een paar keer goed is gegaan.

Misschien hebben jullie ervaringen/tips die ons kunnen helpen.

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Gewoon doorzetten zonder dwang.
    Maak het potje zitten leuk!

Boek zindelijk maken is kinderspel is een goed boek...

Pak elke dag een vast moment en ga met je kindje spelen... Terwijl ie op potje zit...geen dwang, lukt het niet dan niet, lukt het wel, prijs het even goed de hemel in

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik lees mee!
    Mijn dochter geeft het de laatste weken aan als ze gepoept heeft, dan houdt ze hand tegen haar billen en zegt ze: bah, vies, poep.
    Lijkt mij ook een teken van bewustwording...weet ook niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan.
    Als het nu zomer zou zijn zou ik haar in haar blootje laten ronddobberen met een potje in haar buurt. Maar lijkt me nu zo koud.

Deel Deze Pagina