Het klink heel bot misschien, maar zo bedoel ik het niet . Maar als je vriend slaapt, als jij wakker bent zien jullie elkaar dan sowieso niet erg weinig. Zou het dan echt zo'n slecht idee zijn om toch bij je moeder in te trekken met de kleine en dan met spoed wat anders zoeken? En (ow help, dit klinkt net zo lullig ) hoe klein woont je moeder dan? Had je daar als kind geen eigen slaapkamer? Om te slapen en een wiegje ernaast heb je maar heel weinig ruimte nodig natuurlijk. Je geeft al aan dat het er bij jou in huis erg hartelijk aan toe gaat. Heb je het ooit serieus besproken met je moeder? Ik heb zelf een tijdje in een stacaravan gewoond. Erg duur om warm te houden, maar vaak wel snel beschikbaar. En waarom vind je die 5 maanden niks? 't is beter dan hoe het zo gaat. Dan kan je alsnog doorzoeken, en desnoods weer terug naar je schoonmoeder. Als je twee dagen werkt is het maar een hele kleine bijdragen op het totaal te verstrekken hypotheekbedrag. Weet je zeker dat je met jouw toekomstige vaste contract en de baan van je vriend een hypotheek kunt krijgen? En anders wellicht huren in de vrije sector. En zijn jullie erg regiogebonden? Wellicht is er in een andere gemeente wel wat te huur voor een lage prijs. Vind het gewoon zo sneu voor je. Dit is zo'n bijzondere tijd.Je zou nu vollop van je uk moeten kunnen genieten. En je hebt de steun van je vriend nu zo hard nodig, je leven staat al op zijn kop. Het is zo jammer dat hij niet erkent dat je het moeilijk hebt. Is het een idee je gevoel over de situatie op papier te zetten en aan hem te geven? Heel veel sterkte!
Argh echt kut meis.. Maar ik twijfel er wel een beetje aan of je daadwerkelijk al aan een depressie leid.. aangezien je bij je moeder en vriend je wel fijn voelt.. Als ik jou was zou ik toch echt naar een maatschappelijke werkster of therapeut of iemand gaan, daar uitleggen dat je hierdoor een depressie in gaat wat dus niet alleen jezelf ten nadele komt maar ook je kind.. etc etc.. beetje aandikken zodat je echt duidelijk kan maken dat dit niet langer kan. Met een verklaring van zo een deskundige terug naar de gemeente, daar ook je verhaal aandikken.. Als je het voor jezelf niet echt aandurf/kan, doe het dan voor je kind Misschien is dat wel genoeg reden?
bij woonnet-haaglanden hier, heb je ''direct te huur'' woningen, en moet je bellen, wie het eerst belt krijgt het huis.. en je hebt ook ''directe zoekers'' die krijgen huizen veel sneller.. ik had een keer voor de grap gereageerd.. ipv plaats 180 stond ik op 5.. misschien heb je dat bij jou ook wel? of even via marktplaats kijken..
dankjewel voor al jullie reacties! ik had wel een slaapkamer bij mijn moeder maar daar konden net een bed en een kast staan.. ik heb nog een broertje en zusje die ook nog thuis wonen.. en ik wil het mijn vriend niet aan doen om weg te gaan want dat houdt hij niet vol om bij zijn eigen kind 'op bezoek' te komen.. ik heb voor volgende week een afspraak staan bij de dokter.. ga nog maar een keer alles aan hem uit leggen. heb ook gehoord dat je soms door middel van een doktersverklaring een soort van urgentie kan krijgen.. en misschien helpt iets klamerends al een heel stuk? ik weet het niet.. we mogen niet elke x terug blijven komen hier bij zijn schoonouders dus eerst 5 maanden in zo'n sloop-huis en dan weer met hangende pootjes terug gaat al helemaal niet lukken denk ik? ik heb ook iets gehoord over particuliere huur Van Rooijen? kent iemand dat?
nou de kamer staat echt bomvol, het past allemaal net; kledingkast, bed(in het midden van de kamer), commode, wiegje en badje..
van Rooijen.. nooit van gehoord, sorry En je schoonfamilie is niet echt behulpzaam of wel? En badje staat bij mij in de badkamer.. Als het badje daar niet past, dan kan je baby ook in de wasbak.. of in een tummytub of wasteil? Commode kan je ook weglaten, je zou je kindje op bed kunnen verschonen.. of als je moeder het niet erg vindt, op de tafel of bank, op de grond of ergens? Het enige wat je echt nodig heb is een plek om je kindje te laten slapen.. [EDIT: o wacht, ik dat dat je laatste reactie een reactie was op de ruimte bij je moeder thuis ]
Heb verder geen tips,maar wil een DIKKE *digi* knuf geven. Heb het met je te doen,lijkt me geen fijne situatie zo op deze manier Heb je wel een beetje van je kraamtijd kunnen genieten enz?.......
ja ik heb wel kunnen genieten.. alleen niet zo als dat je dat in je eigen huis kan met je eigen gezinnetje! en wat wel apart was.. de eerste nacht dat ik uit het ziekenhuis was hadden mijn vriend en ik ruzie, de beeb was aan het huilen in zijn wiegje en ik wilde hem bij ons in bed hebben en mijn vriend zei je moet hem niet verwennen, daar kregen we een discussie over.. op een gegeven moment kwam mijn schoonmoeder erbij.. toen heb ik de baby gepakt en hij was gelijk stil en heeft heerlijk geslapen.. ik had het daar van de week met haar over, en toen zei ze; de enige reden waarom ik naar boven kwam was omdat ik bang was dat jullie de beeb wat aan zouden doen. het was een kleine discussie en hallo ik doe mn eigen kind niks aan en mn vriend ook niet, alleen omdat ie even huilt
pff moeilijk hoor. mijn man en ik zijn nu een poos geleden verhuist van een heel klein kamer woninkje naar een grote 4 kamer woning. we hebben intotaal maar een half jaar op de lijst gestaan. we zijn dan wel van de grote stad naar een dorpje verhuist maar het is mogelijk. verder kan je met mede werking van je ha een urgentie krijgen. als jij bij je ha het verhaal doet dat je daar bij je schoonfam niet op je gemak bent en daar een depressie van kijgt en niet eens je kind fatsoenlijk kan opvoeden. hoord hij een verklaring tegeven waar je in de meeste gemeentes direct een 2/3 kamer woning aan geboden krijgt. het enige is wel je mag een woning maar 1x afweizen. wijs je daarna nog een woning af dan word je weer onder aan de lijst gezet. Dat ik dit weet komt omdat ik voor 2 vriendinnen van mij deze weg gewandelt heb. ze wonen nu heerlijk met man en kind in een leuk en knus huisje binnen 2 maanden waren hun uit de elende. 1 van de meiden zat met 4 grotere kinderen en een knulletje van 5 weken in een daklozen instelling. wat ook nog een weg is om te bewandelen is om voor bijvoorbeeld 3 dagen naar een nood opvang tegaan en vanuit daar gaan regelen voor een urentie de gemeente is dan verplicht om je die te geven omdat je naamlijk met kind verplicht bend om een goed onderkomen tehebben. en een dakloze instelling is geen goed onder komen voor een kindje. daarbij mag je niet langer dan 3 maanden in een nood opvang wonen/verblijven. dus hoe dan ook de gemeente MOET je helpen. Ik hoop dat je zo wat meer hou vast hebt. desnoods wil ik me bekkie wel open trekken bij de desbetrefende gemeente maar daar moet je me alleen ff voor pben
Wat rot, zeg! Kan me voorstellen dat het geen ideale situatie is! Zou er persoonlijk ook niet aan moeten denken om bij mijn schoonmoeder te moeten wonen met mijn beeb. Brrrr :S Succes meid. Blijven reageren op woningen, het kan sneller gaan dan je denkt! Ik ben al twee keer verhuisd naar een huurwoning en beide keren kreeg ik de woningen al binnen anderhalf jaar. En dat waren zeer zeker geen vervallen woningen En dat terwijl de gemiddelde wachttijd ook minimaal 4 jaar was... ahum
En even een tip: in jullie geval... reageer op woningen waarvan je denkt dat die niet zo populair zullen zijn. Des te meer maak je kans!
Ja en? Denk ik dan meteen, dat is toch van ondergeschikt belang. Straks gaat t nog slechter met je, deze situatie zal jullie relatie geen goed doen, en in t ergste geval is je relatie dan voorbij. Dan is tijdelijk "op bezoek" komen bij je eigen kind niet zo erg als t andere senario. Verder ben ik het eens met Moaatje. Is anti-kraak wonen misschien een idee? En wat eerder al is gezegd, een vakantie woning. Dat is niet zo duur als de particuliere woningmarkt voor gewone huizen. Sterkte met de situatie en hopelijk komt er snel een oplossing.
Hier kan je ook via makelaars huurwoningen krijgen, ook met huurtoeslag zelfs, misschien eens kijken of dat in jouw regio is? Hier is bij de makelaar een wachttijd van 3 mnd. terwijl via woningnet de wachttijd 4 jaar is! Sterkte...
Ik heb urgentie gekregen en niet eens een heel dramatisch verhaal hoeven vertellen maar ik weet niet waar jij woont natuurlijk, het is wel erg verschillend overal
Via particuliere woningstichtingen kun je vaak heel snel iets vinden. Ik had in Noord-Brabant via (nu) Meeús binnen een termijn van 2 maanden ofzo een leuke flat. Je betaalt wél meer huur dan b.v. via een gemeentelijke woningstichting. Kijk anders ook eens op deze website: http://www.directwonen.nl/ Lijkt me dat je daar snel weg moet... Succes!
heel veel succes met een zoeken naar een woning ik zou ook niet graag bij me schoonouders wonen dikke knuffel voor jou