Ik weet het echt even niet meer

Discussie in 'De lounge' gestart door Que, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Wij waren gelukkig niet getrouwd! Maar des tijds de woning gekocht en de notaris en verbouwing zijn door hem uit eigen zak betaald. Dit is opgenomen in het samenlevingscontact. Door de jaren heen heb ik natuurlijk hypotheek betaald, maar helaas is de woning geen piep meer waard door de slechte tijd. Het zou er nu op neerkomen dat ik ipv 16000 schuld gelukkig nog maar 9000 heb (het zijn er natuurlijk 9000 te veel maar goed het is niet anders)

Ja hij wil zijn kind wel zien.

Net mijn advocaat weer gesproken hij gaat het morgen bespreken in sectieoverleg (zo noemt hij het) om te kijken of het mogelijk is dat ze de jaarcijfers van de afgelopen 5 jaar kunnen opvragen en daar een gemiddelde van nemen. Ik hoop dat ze dit kunnen doen.

Dan heb ik ook nog aangegeven van luister hij zegt dat de bank wel akkoord gaat met het compleet overnemen van de hypotheek. Dus dan daar de jaarcijfers maar opvragen (weleenswaar met zijn toestemming). Geen enkele bank die op basis van zijn jaarcijfers van de afgelopen 3 jaar een hypotheek zullen verstrekken van 225000.

Ook hebben we (advocaat en ik) een aantal WEKEN geleden een opbouwende omgangsregeling op papier gezet. Dit omdat hij na 5 maanden eindelijk zijn kind weer wilde zien. Eerder had hij geen tijd ofsow.....

Heb hem daarover in ieder geval net een mail gestuurd dat hij zich hier aan dient te houden. Als hij het er niet mee eens is dan mag hij naar de rechter gaan voor een omgangsregeling.

Dus we zijn er helaas nog wel even zoet mee. En dan mijn rug die alleen maar slechter en slechter aan het worden is. Pff baal er zo van allemaal!

Bedankt voor jullie antwoorden en reacties. Geeft mij in iedergeval het gevoel dat ik dus niet de enige ben die er zo over denkt en als ik het zo las niet de enige ben met een ex die niks hoeft te betalen.

2. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Meid wat een ellende! Zo merk je weer hoe krom het hier in Holland allemaal is! Ik wens jou heel veel succes.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik snap je frustratie heeeeeeeel goed. zelfs ik ben geneigd om zo'n soort mensen met de kop tegen de muur te rammen zodat er misschien wat verstand uitkomt :x:x inderdaad onvoorstelbaar dat zoiets kan en mag in nederland

dat de overheid hem lekker zijn dure auto laat inleveren en zijn spaargeld laat ''opeten'' en daarvan lekker jou en de kleine alimentatie betaald. hij kan wel kinderen maken, maar er vervolgens niet (financieel) voor zorgen terwijl hij het financieel dus zeker te weten kan ( zo te lezen in je verhaal)

echt niet normaal hoor. kun je niet in beroep gaan en alle feiten op een rijtje zetten en dat insturen? ik zou hem bij wijze van nog net niet naar de strot vliegen als dat mijn ex zou zijn :$:$

4. SeaShell

juist. hij wil wel de volledige hypotheek overnemen, als de hypotheekverstrekker hem die zou geven, dat zou dus bewijzen dat er voldoende draagkracht is, anders krijgt hij niet de volledige hypotheek lijkt mij. ben benieuwd of hij de hypotheek kan krijgen en of jij er dan werk van kan maken.

en waarom WIL hij het eigelijk niet betalen terwijl hij het best kan? is het dan zo'n slappe zak die niet niet betalen voor zijn kind zijn levensonderhoud? jullie zijn uit elkaar gegaan door zijn erge dingen die hij jou heeft aangedaan, en doet hij er dit nog eens ff lekker bovenop? die man moet echt leren voor zijn eigen verantwoordelijkheden op te komen en te zorgen, lijkt wel een klein kind

hij vind zijn auto, spaargeld, dure hobby, en duur huis dus belangrijker dan betalen voor zijn kind zijn levensonderhoud lijkt het wel?

5. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Helaas bestaan er mensen die luxe en geld belangrijker vinden dan z'n eigen vlees en bloed.

Ik vind het zo verschrikkelijk voor je. We hopen voor het beste.

Sterkte :(

6. Que

Que Niet meer actief

Idd dat is het ook. Hij zegt ik heb dat kind nooit gewilt. Helaas zet hij dat nooit in een mail of sms want dan hangt hij. Hij zei de laatste keer dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat hij mijn zoontje niet terug brengt. Heb gezegd moet je doen! Je verspilt dan al je rechten. T is heel sneu voor mijn zoontje maar echt ik hoop dat hij dat een keer doet, want dat krijgt hij hem nooit meer te zien! Ben zo klaar met deze egoist. Wat een $(*#%*(&@$_)@(#()&%#*(!&!#*(_$. En dat is nog zachtjes uitgedrukt :D

7. SeaShell

Bah! Wat een walgelijke vent om te zeggen dat hij zijn zoon nooit heeft gewild en hem bij een bezoek misschien niet meer thuisbrengt :$ inderdaad jammer dat je er geen bewijs voor hebt en hij het niet mailt of smst. Ik snap goed dat je hoopt dat hij door de mand valt en je zoontje en jij hem niet meer onder ogen te hoeven zien.

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Tegenwoordig als iemand eerst zegt van ik wil het kind niet en vervolgens wel dan word in het belang van het kind gekeken en gaat het kind alsnog naar de vader. dus daar kun je niks mee.

maar goed het moet geen kijk en luister geld worden he

mijn vriend kan op dit moment ook niks betalen wij hebben nu ook een gezinnetje maar toch elke maand word de contrubutie van de zwemgeld van zijn kinderen wat we eigenlijk niet kunnen missen
    maar goed we betalen tenmisten iets want het bedrag kwam op 0

als wij een luxe hadden 30.000 euro op de spaarrekening en een luxe auto konden veroorloven dan hadden we echt wel meer aan zijn kids gegeven bijv 50 op de spaar 50 voor zwemles en dan nog 100 voor de helft kosten eten per maand.
    maar goed we hebben die luxe helaas niet

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Echt waar? Wat erg zeg:( Wat hard ook.
    Meid ik hoop dat je er werk van kan maken. Ik heb er geen vertsnad van maar als ik zo lees klopt er een boel niet.
    Heel veel sterkte!

10. Que

Que Niet meer actief

Idd! Mijn advocaat zegt wel als je het niet vertrouwd moet je hem niet meegeven, maar ja.... als ik het niet vertrouw dan zal je zien dat hij me voor de rechter daag als ik zn zoontje niet mee geef. Heb niks geen bewijs dat hij het gezegd heeft.... niemand die het gehoord heeft dus was moet je......

11. SeaShell

Kun je niet elke keer dat je hem spreekt en het zo hoog oploopt je telefoon op record zetten zodat je er een opname van hebt?

Weet alleen niet of het dan officieel als bewijs geld omdat hij er dan niks van weet dat jij het gesprek opneemt

12. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Mijn eerste indruk is ook dat er iets niet klopt. Mijn vriend moet juist heel veel alimentatie betalen. En toen hij destijds zei hoe moet ik dat doen dan? Zei de rechter doodleuk dan verhuurd u toch een kamertje of verkoopt u het huis. Echt verbijsterend hoeveel verschillende verhalen er kunnen zijn. Sowieso vind ik dat iedere ouder moet betalen. Hier krijgt ex bijna €600 aan kinderalimentatie. Tel daar de kinderbijslag bij op en ze heeft per kind al €375 inkomen. Ik vind dat heel erg veel. Tegenwoordig kunnen wij ook goed rondkomen dus voelt het niet meer zo zuur maar ik begrijp echt niet hoe sommige vaders het voor elkaar krijgen dat ze niets hoeven te betalen. Mij echt een raadsel..

13. Opening

Opening Niet meer actief

Jeetje meid ik lees net je hele verhaal! Wat een slappe zak zeg. Ik wil je topic niet vervuilen maar hier ook een vader die niks voor zijn kind betaald. |Ook ik wou een omgangsregeling op papier zetten opbouwend nadat hij hem ook 3 maanden niet had gezien. Toen begon hij idd ook met dreigen dat hij hem mee zou nemen e.d. Het werd zelfs zo erg dat hij dreigde om hem te vermoorden en mij erbij. Had dit gelukkig op papier en heb aangifte gedaan. |Door deze uitspraken heeft hij zijn rechten in mijn ogen verspeeld.

Ik wil je heel veel sterkte wensen!

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn buurvrouw zit in rechtzaak na rechtzaak. Zij krijgt ook geen allimentatie terwijl hij in hun koophuis mag blijven wonen en de auto mag houden en het ergste is nog hij maakt naaktfoto's van zijn dochter en zet deze op internet! dit is gewoon bewezen! en nog oordeelt de rechter: dochter moet om het weekend naar haar vader toe... Nou dan vraag ik mij af waar gaat dit naar toe in Nederland? Mijn buurmeisje is een schat van een meid! ze komt vaak met mijn zoontje spelen. Maar als ze haar vader heeft gezien dat is er geen land mee te bezijlen. Huilen, driftig, kwaad... dan herken je haar niet meer. Ik heb zo veel medelijden met haar en mijn buuf die zo keihard vecht voor haar dochter maar steeds te horen krijgt: dochter moet naar haar vader toe! Verschrikkelijk toch? en het meest kromme is nog: mijn buurvrouw heeft nu jeugdzorg over de vloer omdat ze haar dochter nieg goed kan opvoeden! terwijl ze haar dochter beschermt tegen haar vader die dat meiske misbruikt.

15. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    hee meid!

ff een knuf van mij! wat een klootzak is hij toch!!

16. Within

Within Niet meer actief

Daar kan ik je wel meer over vertellen! (Daar ben ik nu mee bezig)

Ik hoop dat je de kracht kan vinden er wat tegen te doen, want als jij 9000 euro schuld hebt en de schuldhulp ingaat, is elke cent van hem welkom voor de kinderen!

17. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Mijn beste vriendin is ook al jaren aan het donderjagen met dr ex omdat ie geen ali betaald.
    Zij heeft wel het LBIO ingeschakeld.Het heeft megalang geduurd en het is van de zomer voor de rechter geweest maar uiteindelijk heeft ze wel gewonnen!

Alles had ze bewaard van evt bewijs(vooral sms-jes) dat ie wel geld had om te betalen toendertijd.
    In ieder geval heeft het LBIO nu beslag gelegd op zn loon en is zn dikke auto onder zn kont verkocht.
    Hhahaha ben zoooo blij voor dr,eindelijk gerechtigheid.
    Het was een langslepende kwestie maar uiteindelijk toch resultaat.

Wens je veel sterkte en geluk!

18. Que

Que Niet meer actief

Dank je wel! Zie je donderdag. Laat je van de week weten hoe laat ik kom.

19. Que

Que Niet meer actief

Ben vandaag onwijs verdrietig.

heb gisterenavond mijn ex aan de telefoon gehad, hij gaat zich niet houden aan de tijden die wij voorgesteld hebben. Hij bepaald waar en wanneer hij komt en hoe lang.

Ook heeft hij in een email ooit gezegd dat hij het geld van het kgb en kinderbijslag aan mij zou overmaken. Ik heb hem daarop gewezen en hij zegt nee heb ik nooit gezegd. Wij die mail nog een keer aan hem gestuurd. Je maar daarin staat niet dat ik het heb beloofd....:x

Hij zei je hebt wel beloofd dat ik uk zijn zilverenrammelaar terug zou krijgen... Ik heb daar op geantwoord. Jij zegt en schrijft ook dingen die kom je ook niet na dus waarom zou ik dat nog doen.

We hebben gisteren zo'n ruzie aan de telefoon gemaakt niet normaal meer. Ik ben een slechte moeder en nog een heleboel scheldwoorden die ik hier maar niet neerzet.

Later belde mijn zus over een www op hyves dat ik dat niet kon maken. Heb van kwaadheid mijn hyves verwijderd. Ben zo vresselijk teleurgesteld.

Ik heb voor mijn zoontje zijn veiligheid gekozen en die van mijn zelf en zit nu in een vresselijke situatie, maar voel me door mijn hele familie aangevallen. Mijn moeder en zus waren hier vorige week en mijn moeder zei toen ze binnenkwam wanneer heb jij voor het laatst schoongemaakt. Verdomme ma zei ik heb vanmorgen om half 7 staan stofzuigen.

Echt waarschijnlijk komt het door de hele situatie hoor, maar ik voel me zo vresselijk in de steekgelaten en zo niet begrepen door mijn zus en moeder.

En maar klagen over wat ik allemaal niet goed doe. Nee maar niet zeggen als ze hier zijn zullen we het samen even doen zodat jij ook wat meer rust hebt.

Mijn vriend heeft 4 dagen in het ziekenhuis aan de prednison gelegen. Maar niet zeggen zullen we een dagje naar je toekomen om je even te helpen in huis. Zit hier in huis met mijn zoontje en de oudste zoon van mijn vriend 2 honden 3x op en neer rijden naar het ziekenhuis eten koken en al het huishouden. Denk je dan echt dat mijn huis door een ringetje te halen is... NEE.

Gelukkig is mijn vriend al weer een paar weken thuis, maar kan werkelijk waar helemaal niets dus bijna alles komt op mij aan.

Sorry dat ik dit allemaal neergezet heb maar het lucht gelukkig wel op!!!!

20. SeaShell

wat een ontzettende KLOOTHOMMEL!! hij wil niet betalen voor zijn kind terwijl hij bulkt van het geld, en wil nu ook nog eens bepalen waar en hoe en hoelang hij jullie zoontje ziet terwijl hij zegt dat jullie zoontje eigelijk niet gewenst is :$:$

kun je de kinderbijslag en kgb gewoon niet op je naam zetten? voor zover ik weet staat het altijd op naam van degene bij wie je kind woont en dat ben jij. ik zou even met de SVB bellen over de kinderbijslag en met de belastingdienst over het KGB zodat je die op jou naam kan zetten ipv van die frikandel

en dan word je ook nog zo in de steek gelaten door je familie, brrr wat zul jij je klote voelen!! :x

kun je niet met instanties praten over dat je bang bent dat hij jullie zoontje meeneemt? of mededelen dat hij je probeert te manipuleren en je de grond in boort?

Deel Deze Pagina