Ik krijg bij mijn zoontje, 5 maanden, geen schema. Volgens mij heeft hij honger maar ik kom dan al snel aan een liter. Nu wil ik beginnen met fruit en groente. Heb ik 1 x geprobeerd maar hij wil meer dan die paar lepeltjes waar je mee beginnen moet. Mag dat wel? Mag ik b.v. rond de middag fruit geven, een half klein potje en 's avonds een half klein potje groente? Op dezelfde dag mee beginnen dus? En wat mag hij daarnaast aan flessen hebben?? Help me, want ik word er niet meer wijs uit!
Ik ben toen de tijd begonnen met een half potje fruit, en daarna een flesje diksap als hij nog honger had. Ik mocht van het CB alleen maar een eetlepel geven maar daar was mijn mannetje niet tevreden mee. Hij heeft één week een half potje fruit iedere dag gehad, na die week één heel potje fruit ( 100gram). Na 2 weken ben ik er groente bij gaan geven in het eind van de middag. Ook met een half potje begonnen en na een week nam hij het hele potje. Wel zijn zijn flessen kleiner geworden ze waren 4x 210/7 en nu 4x 180/6. Gewoon kijken wat het beste voor je kleintje is. Alsje niks merkt als hij fruit op heeft ( krampjes pijn moeilijke ontlasting) kan je best wat meer geven ( heb ik ookgedaan en ging super) Succes
Ik zou niet met groente en fruit tegelijk beginnen, laat hem eerst wennen aan het een en dan het ander.
Ok, dan begin ik vandaag met fruit, geef ik hem dat vanmiddag en moet ik meteen daarna melk geven? Hij krijgt nu of 150 of 180, dat verschilt. Of moet ik daarmee nog een uur wachten na het fruit? Wat zijn jullie schema's met 5 maanden?
Toen ik net begonnen was met bijvoeding was het: 07.00: 180/6 09.00: een paar hapjes fruit 11.30: 180/6 15.30: 18/0 17.00: een paar hapjes groente 19.30: 180/6 23.00: 180/6 Toen het eten van groente en fruit echt ergens op begon te lijken (van beide ong 50 gram) is de laatste fles eraf gegaan. Bij de fles van 19.30uur doen we dan af en toe een avondpapje geven.