Ik weet het echt niet meer...

Discussie in 'De lounge' gestart door Dora en Boots, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoi Dames,
    Ik moet het even van me af schrijven, wordt een wel erg lang verhaal...

3 jaar geleden ben ik een relatie begonnen met mijn man. Na een maand vertelde hij me dat hij er financieel niet goed voorstond door een falissement eigen zaak. Hij woonde destijds dus ook bij zijn moeder en vertelde dat hij alles aan het afbetalen was. Ok, was niet echt wat ik had verwacht, maar goed we waren een maand samen en voor mij geen reden om de relatie te verbreken. Een half jaar later ging ik op mezelf wonen en hij kwam bij mij in omdat hij er toch bijna altijd al was.
    De financien hielden we gescheiden omdat hij nog aan het afbetalen was. Maar met zijn 2en redde we het aardig.

Na een paar maanden maakte ik de post open en zag dat het brief was van de deurwaarder om binnen een paar dagen een paar duizend euro over te maken en anders kwamen ze bij ons thuis:$.

Nou ik schrok me kapot en heb er direct achteraan gebeld en wat kunnen regelen. Boos geworden op man en een goed gesprek gehad, dat ie daar toch echt eerlijk over moest zijn omdat we samenwonen en ze dus ook mijn spullen komen meenemen!:x

Ik begon erg wantrouwig te worden en ik kwam weer een paar keer een weggemoffelde envelop tegen...Pff om moe van te worden.
    Maar goed, later niks meer gevonden. Samen verhuisd en getrouwd. In de tussentijds geen rare brieven o.i.d
    Todat vorig jaar kerst de deurwaarder voor de deur stond en ik hoogzwanger mijn spullen heb ingepakt en er helemaal klaar mee was.
    Ik was zo kapot van dat gelieg, en het ergste was ook nog dat we best de rekeningen konden betalen als dat niet zo opliep door gewoon niet te betalen. Toch nog een kans gegeven want ja, we waren wel aan een kindje begonnen enz enz.

Er is tot van de week niks meer gebeurd... Maar nu kwam ik in zijn jaszak een brief tegen waar in stond dat ze zijn betalingsvoorstel hebben aangenomen en het ging om een bedrag van ongeveer 200 euro.
    Een rekening die we best kunnen betalen....
    Ik aan hem gevraagd of er nog bijzondere post is geweest laatste tijd. 'Nee hoor'was zijn antwoord. Ik boos natuurlijk en gevraagd waarom hij erover liegt. Dat was omdat ik de vorige keer gezegd heb dat het de laatste keer was, hij wou het zelf oplossen....
    Ik heb mijn trouwring naar zijn hoofd gegooid en ben zo boos geworden...

Voor de rest is het een fijne man, hij helpt overal mee, is dol op zijn dochter en lief voor mij. Ruzie hebben we amper, alleen dus hierover.
    Ik weet echt even niet wat ik moet, vooral omdat ik ook nog een klein meisje heb waar ik aan moet denken...

Het doet mij vooral veel pijn omdat het vroeger bij ons thuis was dat ik rekeningen moetst verstoppen van mijn moeder, zodat mijn avder dit niet doorhad...We zijn ook ons huis uitgezet door haar gelieg en het niet betalen. Dit weet hij en dit doet gewoon zo'n zeer...:(

2. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Wat een rotsituatie! Ik snap dat je het zat ben dat gelieg en zeker als het gewoon op een normaal manier op te lossen is. Ik neem aan dat je dus al een aantal keer goed met hem hebt gesproken, misschien werkt een therapeut? Dat hij/zij wel kan laten zien hoeveel pijn hij jou ermee doet en dat het geen gezonde verstandhouding is.
    Ik wil je iig veel sterkte wensen, ook voor je kleine meid!

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Pff.. Jeetje, wat een vervelende en moeilijke situatie!

Naar mijn mening bestaat een relatie uit vetrouwen en het is dan (vind ik) ook niet normaal dat hij liegt.. Dit zou bij mij inderdaad ook een reden zijn om er eens goed over na te denken.. Heb je hem wel eens gevraagd WAAROM hij erover liegt en rekeningen verzwijgt?

Ik wens je heel veel succes!

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik zou eisen dat ie alle financieele zaken en alle post overhandigd en overlaat aan jou zodat jij de boel op de rit kan krijgen en op orde kan houden.
    Vervelendste lijkt me dat hij niet eerlijk is.
    Zou echt een goed gesprek houden

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

waarom liegt hij erover? ik denk dat dat een hele belangrijke vraag is, heeft het te maken met trots? heeft hij het gevoel dat hij de kostwinner moet zijn? schaamt hij zich voor bepaalde rekeningen?
    ik zou eerst een heleboel vragen beantwoord willen hebben en dat samen met een therapeut willen bespreken, dit is niet normaal in ieder geval in mijn ogen.

6. Dora en Boots

Ik kijk altijd zijn rekeningen na, om te kijken of alles betaalt is. Daar ben ik een poos geleden al mee begonnen. Deze brief was afgeleverd bij zijn moeder. Hij heeft het dus daar meegenomen en verstopt.
    En een goed gesprek...Tja hij slaat helemaal dicht. Het enige wat eruit komt is dat ie alleen liegt om mij te beschermen. Het zijn zijn zaken die hijzelf moet oplossen. Maar dat vindt ik dus niet en staan we lijnrecht tegenover elkaar.

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hij trekt jou erin mee dus het zijn niet alleen zijn zaken, en hij beschermt je er niet mee, hij maakt je kapot, je vertrouwen dan.

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Wat een ontzettend vervelende situatie waarin jullie beland zijn. Ik herken erg veel in je verhaal, omdat ik ongeveer dezelfde situatie heb meegemaakt.
    Mijn ex was verslaafd aan de drank en maakte ook veel schulden. Naïef dat ik was, heb ik destijds nooit in de gaten gehad tot ook ineens de deurwaarders aan de deur stonden. Op dat moment ben ik het huis ondersteboven gaan keren en op de gekste plekken kwam ik allerlei rekeningen tegen. Er bleek een enorme huurschuld te zijn en wij zijn door zijn toedoen ons huis uit gezet. Op dit moment was ik ontzettend boos op hem, maar kon in de relatie niet verbreken. Ik wilde hem nog een kans geven. Tevergeefs, want hij bleef daarna ook nog schulden maken.
    Uiteindelijk toch een punt achter deze relatie gezet en met een schuld van ruim 13000 gulden blijven zitten. Daarnaast was ik al mij vertrouwen in mensen kwijt, en ben ik uiteindelijk in een depressie beland Gelukkig heb ik die nare periode goed af kunnen sluiten (met hulp) en ben ik ook al weer een hele tijd schuldenvrij, omdat alles is afbetaald.
    Ik ben hierdoor natuurlijk wel bevooroordeeld, maar ik zou jou man niet meer vertrouwen en er een punt achter zetten. De afgelopen maanden is al wel gebleken dat hij zich niet aan zijn woord kan houden en steeds opnieuw zaken voor je verbergt.
    Ik weet dat het moeilijk is om zo'n beslissing te nemen, maar ik denk dat je nu op de eerste plaats aan jezelf en aan je dochtertje moet denken.
    Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met alles.

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Het zijn inderdaad niet alleen zijn zaken, jullie zijn getrouwd en dus net zo goed jou zaken. Ik vind het raar dat hij liegt onder de mom van dat dat is om jou te beschermen. Open en eerlijkheid daar komt ie een stuk verder mee!

10. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Zijn jullie in gemeenschap van goederen getrouwd? Zoja: dan zijn het dus ook jouw zaken en móet hij het aan jou laten zien.
    Een keer een BKR-check aanvragen ofzo? Misschien staan daar nog wel meer dingen in die jij niet weet.

Natuurlijk zou hij niet moeten liegen tegen jou hierover, maar het is wel een beetje man-eigen om "jou hier niet lastig mee willen te vallen".
    Ik zou zelf alle papieren induiken. Alle bankafschriften napluizen en alles op een rijtje gaan zetten.
    En indien mogelijk: de post onderscheppen.
    Misschien heel erg kinderachtig: maar daar is de situatie nu eenmaal naar (gemaakt).

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    "zijn zaken" bestaan niet meer... het is " jullie zaken " dat zal hij ookmoeten begrijpen. Wat voor rekeningen zijn dit dan die hij krijgt? waar gaan die nota's e.d. over dan? Huur/hypotheek gas water lich internet tv waterschapsbelasting gemeentelijke belasting is toch allemaal gezamenlijk? Misschien een idee om beide lonen op 1 rekening binnen te laten komen waar alleen jij een pinpas e.d. de macht over hebt? en hem elke maand een bedrag zakgeld geven, of gewoon geld geven wanneer hij geldige dingen wil kopen?

12. Dora en Boots

Dit was nog een rekening van een deurwaarder die hij nooit heeft betaald, van een hele poos geleden. Het kwam ook nog op het adres van zijn moeder. Verder heb ik alle financien al helemaal naar mij toe getrokken en bekijk ik ook alles van hem en wanneer rekeningen zijn betaald. Dat gaat goed er kan eigenlijk niks gebeuren zonder dat ik dat doorheb. Maar dit viel dus niet op omdat het niet thuis is gekomen.

Ik vindt alleen het liegen gewoon echt te erg. Maar ja, scheiden is ook zo wat...Ik hou van hem, dit is het enige en heb er alles aan gedaan om te zorgen dat het niet weer kon gebeuren.
    Maar dan gaat het toch mis en ben ik weer bang dat er veel meer dingen zijn die hij niet vertelt.

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja, als hij nog steeds niet alles aan je durft te vertellen... pfff dat is wel zwaar.... misschien toch een ultimatum stellen ALS er nog meer dingen zijn die hij achter houd NU openbaar maken of inderdaad het risico lopen jullie beide kwijt te raken...

14. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Wat een rot situatie zeg. Ik snap dat je niet zomaar wil scheiden. Maar als je toch bij hem wilt blijven is het misschien een idee om alsnog huwelijkse voorwaarden op te stellen? dat kost wel wat, maar goed, dan kunnen schuldeisers niet aan jouw spullen komen. Moet je natuurlijk wel kunnen aantonen/vast laten leggen wat van jou is en wat van hem. Succes!

15. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik kan me voorstellen dat hij zich hiervoor schaamt en het daarvoor verbergt voor je? Ik zou idd weer een gesprek aangaan en hem duidelijk maken dat je veel liever hebt dat hij die spullen overlegt dan dat hij het voor je verbergt uit schaamte. Wellicht kun je aangeven dat hij er op deze manier ook jouw probleem van maakt omdat een deurwaarder ook jouw spullen meeneemt. En zich ervoor schamen is niet nodig, iedereen kan in zo'n situatie terechtkomen, als je het maar goed oplost. Zeker als jullie het geld ervoor hebben om het af te betalen! Veel sterkte ermee in ieder geval. (En ik zou het zonde vinden als je "alleen" hierom zou gaan scheiden! toch?)

16. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Wat een rotsituatie! Is een relatie/huwelijk niet grotendeels gebaseerd op wederzijds vertrouwen?
    Als hij hier over liegt, en BLIJFT liegen, waarover dan nog meer?
    Ik persoonlijk zou de moed en energie er niet voor kunnen opbrengen om hiermee verder te gaan, hoeveel ik verder van van die man mag houden, maar goed, ik bgrijp dat dit niet jouw keuze zal zijn.

Is het geen idee om zijn moeder er ook bij te betrekken? Vraag haar als ze de volgende keer dat er post voor hem binnenkomt, ze dit aan meteen aan jou wil overhandigen. Niet aan hem, dit zal hem alleen maar tijd geven om het weg te moffelen.

Het idee om naar een therapeut te gaan vind ik een heel goede optie. Misschien kunnen jullie vanuit daar verder gaan en er een financieel adviseur bij betrekken.
    Ik weet dat het geen pretje zal zijn om onder financieel bewind te gaan staan, maar ik denk dat het in jullie situatie noodzakelijk zou zijn.

Verder:
    Maak een lijstje met alle gevolgen die zouden kunnen gebeuren als hij zo door blijft gaan. Sommige mensen zijn er nu eenmaal bij gebaat als ze de dingen letterlijk onder ogen zien.
    -Wil hij echt dat jij en jullie dochter op straat komen te staan?
    -Is dit een voorbeeld voor jullie kind? Moet die later ook in de problemen komen omdat ze van papa niet anders heeft geleerd dan op deze wijze met geld om te gaan?
    -Schrijf op wat een verdriet je ervan hebt omdat je vertrouwen maar iedere keer een knak krijgt.
    -iedere moeder wil het beste voor haar kind. Geen enkele moeder wil een brief thuis krijgen met daarin een rekening van een deurwaarder.

en inderdaad wat Babebabe zegt: Stel een ultimatum. NU moet er alles openbaar gemaakt worden. DIT is de laatste kans.

17. Dora en Boots

Ben in ieder geval blij dat jullie zo lief zijn om het verhaal te lezen en te reageren. Schaam me ook best wel:)
    Kan het niet echt ergens kwijt, maar dat van zijn moeder is een goeie. Vanavond gaan we in ieder geval praten. Pff heb er hoofdpijn van

18. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

kan me heel goed voorstellen dat je op zijn minst hoofdpijn hebt, heel veel sterkte vanavond!

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Heel veel succes vanavond meid. Kan me zo voorstellen wat een rot sitautie dit is. En snap echt wel dat je niet gelijk je biezen pakt. En dat hioj over meer dingen zou liegen geloof ik niet, door dingen weg te moffelen probeerd hij jou te beschermen en hoopt dat je het niet weet zodat je je niet druk maakt erover. Dus in feite goed bedoeld. Alleen pakt het o zo verkeerd uit.
    Idd me zijn moeder praten, alle financiele zaken bij jou hebben en hem in zijn oren knopen dat JUIST door te verbergen de relatie stuk gaat . Zet hem op!

20. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Meissie als er zoiets speelt dan is er in zijn bol veel meer aan de hand als simpel weg dat hij zich hier voor schaamt. Ergens zit iets waar door hij denkt dat hij hier nooit eerlijk over kan zijn want <vul in ramp scenario dat mogelijk alleen in zijn hoofd leeft>
    En als zijn vrouw dan zegt als dit nog n keer gebeurt dan ga ik weg (met dochtertje uiteraard). Dan word dat nog erger natuurlijk.
    Als hij dan als donderslag bij heldere hemel ineens toch weer van zoveel jaar terug een aanmaning krijgt bij zn moeder. Zal hij dit al helemaal niet durven opbiechten bij jou.
    Dat ramp scenario in zn hoofd dat speelde dan al voor hij jou leerde kennen en daar zal hij denk ik toch echt hulp bij moeten krijgen.
    En als hij dit niet krijgt dan zal dit altijd blijven spelen.
    Ik zou als ik jou was en je wil nog een keer proberen, zeggen dat je niet weg gaat maar dat hij dan wel ergens hulp moet krijgen want dit werkt gewoon niet zo.
    Op de een of andere manier moet hij jou vertrouwen weer terug zien te winnen EN moet hij van wat t probleem ook is dat er in zijn bol speelt af ZODAT hij dat vertrouwen terug kan winnen EN niet meer schaad.
    Wens je erg veel succes hiermee want t is denk ik echt even n harde dobber. En die heb je al veel gehad als ik t zo lees.

Deel Deze Pagina