wij kregen vandaag een spookfactuur van 300 euri!! het is een echte factuur en er staat met grote letters, binnen 14 dagen betalen, en onderin staat met heeele kleine lettertjes dat als je de factuur betaald, je dan accoord gaat met een abonnement van hun ik vind dit echt crimineel! zou ik hier aangifte van kunnen doen?
Gewoon niet betalen hoor!! dat zie je al aan de kleine lettertjes,zo willen ze je een abbonement aansmeren.. En mocht je aanmaningen krijgen,zou ik er ook mee naar de politie gaan!! staat er geen telefoonummer bij..?
er staat een nummer bij inderdaad een 0900 nummer, dat ga ik niet betalen die telefoonkosten, is dat wel een legale manier van abonnees "werven" ?
Niet bellen!!! Ze hopen erop dat mensen gaan bellen (of het geld overmaken) en dan vangen ze de gesprekskosten van het 0900 nummer. Dit is een vorm van oplichting!
Op mijn werk heb ik ook al 15 keer van die eikels aan de telefoon gehad. Die zijn dan van telefoongids.nl, van De Telefoongids en nog tig van dat soort namen. Heb steeds gezegd dat we niet willen adverteren maar ze bleven bellen. Ik gebeld naar de 'echte' telefoongids, die zeiden dat ze hier niets aan kunnen doen. Sinds een paar jaar geleden mag iedereen het woord 'telefoongids' gebruiken in hun naam, of zoiets. Ze doen dus heel sneaky alsof ze van de telefoongids (zoals iedereen hem kent) zijn, maar ondertussen zijn het dus niet. Schijnt weinig aan te kunnen worden gedaan. Als je betaalt, krijg je vermoedelijk een lullig advertentietje in een vergeten hoekje op internet ofzo, waardoor je ze weinig kan maken... Je kan het wel melden bij Steunpunt Aquisitiefraude volgens mij. 't Is wel asociaal dat dit gewoon mag.
ja ik dacht dus ook gelijk, sinds wanneer moeten we voor een telefoongids betalen? mijn man heeft een eigen bedrijf en je moet voor de gekste dingen betalen dus we trapten er bijna in ook nog!
Biz doet dit al jaren, maar je schrikt je helemaal te pletter als je zomaar een factuur krijgt en indd altijd de kleine lettertjes lezen. Wij kregen trouwens een paar maanden geleden ineens een factuur van een verzekering van een fototoestel die al lang afgelopen was dat we moesten betalen om het abonnement te gaan verlengen. Gewoon de manier hoe het geformuleerd was leek het eerst dat we moesten betalen, maar als we dat gedaan hadden kwamen we pas aan een abonnement vast te zitten....hoe zo sneaky:x Ze proberen tegenwoordig van alles om maar geld binnen te halen
0900Alternatieven.nl heeft 3211 alternatieven voor dure 0900 nummer voor u gevonden. op deze website kan je een alternatief nummer opzoeken,.. een telefoonnummer waar je niet 5 dubbel voor hoeft te betalen.. dus 09003598 wordt bijvoorbeeld 098-5574126 zoiets dus.. misschien wel gemakkelijk ?? kan je ze alsnog bellen ?
Klopt, dat doen ze al heel lang. Ik kreeg die dingen ook altijd, gewoon in de vuilnisbak gemikt. Vuile oplichters.
jep we krijgen dat soort dingen regelmatig hier (eigen zaak) en ook de telefoongids (de officiële is zo corrupt als het maar kan zijn!) die bellen voor de gratis aanmelding te controleren en als je dan je internetadres akkoord geeft (dat ie goed is) komt ie dus bij je naam te staan en daar betaal je voor...!!! zo kregen wij een rekening van 1200 euro, het volgend jaar belde ze weer en toen zei ik meteen, even voor op de band; ik wil geen gebruik maken van elke soort dienst die jullie aanbieden want jullie zijn vuile olichters, ja maar mevrouw u krijgt gewoon de gratis vermelding, die wil ik ook niet meer dan zei ik.. DUs ik leg de hoorn erop en jahoor, 15 minuten later een fax met een bevestiging maar daar stond dus weer in dat ik akkoord was gegaan met hun diensten!! ik heeeeel boos opgebeld, heb ik een formele klacht ingediend zoiezo over de persoon die ik sprak want die was echt zo grof, ik heb ge-eist dat ik binnen 5 minuten een fax kreeg waarop stond dat ik niets verschuldigd was anders ging ik ze aanklagen, en jahoor binnen 5 minuten lag er een fax!! ze hebben het jaar erop weer hetzelfde geprobeerd en weer hetzelfde gedaan, nu werk ik niet meer bij ons in de zaak maar heb mijn moeder dezelfde instructies gegeven ze zijn gewoon te aso voor woorden!!!
Ik kende hem al. Idd belachelijk. Op mijn werk de factuur ook al regelmatig binnen gekregen (verschillende vestigingen)
er zullen dus sommige mensen zijn die dit klakkeloos betalen, het moet werken anders blijven ze dit niet doen. ik vraag me dan af bij wie het dan werkt, groten bedrijven die facturen aan de lopende band betalen? kleine bedrijven kijken vaak naar alle uitgaven omdat er veel minder budget is meestal.