Ik weet het echt niet meer...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MvYenE, 1 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Sorry hoor maar moet even mijn verhaal kwijt... Ben het zo moe! Letterlijk en figuurlijk ;)

Onze zoon die net 2 is heeft altijd al 'slaapproblemen' gehad. Maar sinds kort is het echt erg. Hij kan volgens mij niet goed tegen teveel prikkels waardoor het voor ons moeilijk is om dingen te gaan ondernemen. Hij heeft echt zijn regelmaat nodig en als we een keertje ergens langer op bezoek blijven ofzo dan is het slapen echt een drama. Als hij later naar bed gaat word hij vroeger wakker... Het is hier al uitslapen als hij tot 6uur slaapt! Ook heeft hij volgens mij erge last van nachtmerries, ik kan er gemiddeld 2 a 3x uit per nacht om hem te troosten.
    Het ging weer een paar dagen supergoed (na een lange periode slecht/niet slapen), hij sliep zelfs uit tot 6 a 7uur maar gisteren ging het weer mis.

We waren gister bij mijn man zijn opa en oma geweest want oma was jarig. Het begon al met zijn middagdutje, die duurde maar 1.5uur (normaal 2 a 2.5uur) Rond 18uur naar huis gegaan (hij gaat dan meestal al naar bed) en dus lag hij tegen 19uur in bed.
    Na een uur werd hij wakker en toen ik hem ging troosten kreeg ik hem niet meer aan het slapen. Er helpt maar 1 ding en dat is laten gillen (houd hij een uur vol ofzo) maar vond het zo zielig, er was veel kabaal bij de buren en dan ook nog het vuurwerk erbij... Dus 100x gaan troosten en bij hem blijven zitten etc maar het wilde niet baten.
    Uiteindelijk bij ons in bed genomen en daar heeft hij nog tot 23uur liggen keten. Om 23.30uur werden wij wakker van zijn gesnurk ;) en zijn we maar beneden gaan zitten. Daarna toch maar weer gaan slapen en vannacht is hij een paar keer wakker geworden maar goed je kunt hem snel troosten en hij sliep gelijk weer. Maar om 6uur was het weer ochtend voor hem. En kon mama er weer uit... (en mama is ziek... koorts en oorpijn enzo:):() want papa was gister al om half 6 eruit gegaan met hem.

Sorry het is een lang verhaal geworden, maar ik weet dus nu al dat het vanavond en morgenavond etc weer zo'n drama gaat zijn... Daar zie ik ook zo tegenop!!
    Wij zijn zelf ook zo moe, dat maakt onze relatie er ook niet beter op!
    Weet gewoon even niet meer wat te doen met hem...
    Zijn er misschien meer mama's met kindjes die hier last van hebben? En hoe doen jullie dat?

Bedankt voor het lezen.... :):)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi ja helaas hier ook sinds een aantal dagen weer een drama. Denk dat het door alle commotie er om heen komt oa. Voorheen was het een aai over zijn bol en was het goed, maar nu niet eens meer. Ook ik heb m laten huilen en na 10 minuten was hij weer in slaap gevallen. Als ik vraag wat er is, krijg ik geen antwoord en het lijkt alsof hij nog slaapt ondanks dat zijn ogen open zijn, dus denk dat het de nachtmerries zijn.. Ook s middags niet meer willen slapen, vind het ook behoorlijk zwaar.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb hier een meisje van 3 die aan 5 min slaap genoeg heeft dat ze de hele dag en nacht wakker kan blijven
    als ik haar om 7 uur naar bed doe wordt ze om 23.00 wakker en blijft wakker tot een uur of 4
    en eergister lag ze om 21.00 in bed en werd om 3 uur wakker
    en om 7 uur ging ze huilen dat ze naar beneden wou
    dus haar broertje werd ook wakker dus met z'n allen naar beneden en een uur later ging ze weer slapen voor een uur en is wakker geweest tot 23.50

4. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Wat lastig! Ik kan me voorstellen dat je erg moe bent. bij onze oudste laten we als hij gaat slapen een lamp branden, anders durft hij niet in slaap te vallen, ms dat dat helpt. Andere noodopties zijn bij ons: een luisterverhaal of liedjes aanzetten en evt op de draagbare dvd speler tik tak kijken, is zo saai en rustgevend dat hij meestal zo slaapt. Maar goed, dit zijn bij ons echt alleen de middelen die we inzetten als hij flink overprikkeld is en daardoor echt niet kan slapen, weet niet wat er gebeurt als ik dat als standaard aan zou zetten. hoop dat je er wat mee kan?!

5. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hier nog zo´n ´schone slaapster ` ... altijd een rampenplan met slapen .. ze heeft altijd al een slaapprobleem gehad en met zo´n dagen is het dubbel zo erg .. gisteravond bij mijn ouders nieuwjaar gevierd en bedoeling was dat we met zn allen zouden blijven slapen daar .. dus sara al een keer of 4 in bed geduwd en telkens drama wat thuis dus nooit gebeurd , ik haar 4 keer mee naar beneden genomen weer omdat er ook een nichtje boven lag te slapen die telkens wakker werd door haar ... om 23.15 toch nog in slaap gevallen na veel aandringen en wonder boven wonder toch door het vuurwerk heen geslapen maar om 2.15 weer wakker tot 3.30 en om 5.45 was mevrouw weer wakker .... ben gewoon vanmiddag met haar in bed gekropen en daar heeft ze nog een uurtje of drie geslapen .. ze heeft ook heel weinig slaap nodig en is ook heel snel opgeladen , heb nachten erbij gehad met 5 uurtjes slaap .. maar op de momenten dat je zelf niet lekker bent is het natuurlijk dubbel zo moeilijk en ik begrijp je echt helemaal ...

6. Hey meissie...
    wat vervelend voor jullie dat Youri zooo slecht slaapt.

Helaas weet ik er alles van, en het heeft bij mij, zoals je misschien wel weet een jaar geduurd.

Ik heb gewoon volgehouden, en haar soms ook echt gewoon laten gillen, en ook zij kan het heel lang( ook een decbeeb;))

Echt heel consequent zijn en hem laten weten dat je echt niet meer van plan bent om naar hem toe te komen snachts

Desnoods gil je het maar uit dat mama niet meer komt, en dan moet je ook gewoon niet gaan...ik weet het, het is makkelijk praten, maar hij weet gewoon dat je uiteindelijk toch komt en dat je er met hem toch uitgaat smorgens om half 6

Hij moet doorkrijgen dat je het echt meent!!
    Dat je echt NIET komt en dat hij moet blijven liggen.

En ook je man moet daarin meewerken
    Ook hij moet niet gaan.

Heel veel sterkte meid, en als je een keer van je af wilt praten, stuur je me maar een pbtje of op hyves

Dikke knuf....ik voel met je mee

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

He meiden,

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
    Doet op de een of andere manier goed om te weten dat je niet de enige bent :)

Vannacht is het dus helemaal goed gegaan, alleen rond 21uur was hij ff wakker maar toen ben ik naar hem toe gegaan zonder wat te zeggen en Bumba gegeven en heeft hij weer verder geslapen tot 6.15!!! We zijn gister ook helemaal niet weggeweest en hij heeft 2 dutjes gedaan, 1 van 3uur en 1 van een half uur.
    Het zal dus misschien toch echt aan de prikkels liggen, want ik had verwacht dat het vannacht ook drama zou zijn.

Marline, das wel heel weinig slaap :O

Clarike, lamp ook al geprobeerd maar dat helpt ook niet...
    En zo'n filmpje kijken lijkt me hier niet zo'n goed idee haha, dan blijft hij gewoon wakker hoor.
    Zelfs als hij bij ons in bed ligt blijft hij doorgaan totdat hij merkt dat wij echt slapen en dan gaat hij ook pas slapen ;) tis een energiek ventje zeg maar.

Nicole, ow dat is rot als je haar dan steeds weer uit bed moet pakken omdat haar nichtje anders wakker word he. En 5uurtjes slaap nodig? Pff das weinig he.. Is ze dan overdag wel gewoon vrolijk enzo? Ik merk wel dat Youri dan veel stouter is dus denk wel dat hij meer slaap nodig heeft.

Ninien, dankje voor je lieve berichtje. ja dat herinner ik mij nog dat Nina ook zo slecht sliep ;) ben blij voor je dat het nu over is bij haar!
    En dat duidelijk zijn doe ik heel vaak maar hij gaat toch weer gillen. En we zijn idd niet consequent genoeg daarin... Soms lukt het wel en dan gaat hij erna lekker slapen maar meestal ga ik toch weer naar hem toe.

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Toch zou ik ook aan zijn overdagdutjes gaan sleutelen hoor, als hij 's nachts zo slecht of niet lang genoeg slaapt...Voor zover ik begrijp slaapt hij overdag zo'n 2 tot 2,5 uur en gaat dan om 18.00 uur alweer naar bed? Dikke kans dat hij dan 's nachts minder slaap nodig heeft en dus regelmatig wakker wordt..Je zult zijn biologische klok wat meer moeten gaan prikkelen en dus meer de specifieke slaap/wakker tijden aan kunnen houden. Je kunt er wel een dutje inhouden overdag, maar dan wat eerder wakker maken, bijvoorbeeld na 1 1/2 tot 2 uur maximaal. En mss 's avonds een uurtje later naar bed. Goed het bedritueel aanhouden en daarna lekker gaan slapen. Komt hij dan nog wel, dan niet teveel troosten. Even kijken wat er is, aai over de bol, knuffie geven mocht hij die kwijt zijn en zachtjes maar streng zeggen, "nu slapen, welterusten" en weer weggaan. Alle keren daarna, wel heengaan, niets zeggen. Goed leggen en weer weggaan. Zo gaat die lol er wel vanaf.

Een moeilijke slaper zou ik zèlf nooit bij me in bed nemen, aangezien je het probleem zo alleen nog maar groter maakt. Maar daar zullen de meningen wel over verdeelt zijn hier..Ik heb sowieso nooit mijn kinderen bij me in bed genomen (uitzondering tijdens de bv, die gaf ik 's nachts op bed, maar daarna ging kindje weer naar eigen kamer in eigen bedje).

Succes:)

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Loetje, dat zou ik dus ook denken maar het probleem is dus als we hem korter laten slapen overdag, of helemaal niet (hij heeft ook wel eens zijn middagdut overgeslagen) dan slaapt hij nog korter 's morgens!! Hetzelfde met later in bed leggen, dan slaapt hij juist niet langer 's morgens!
    Ik weet dat het raar klinkt maar het is echt zo hihi.

Oh en als hij een kort middagdutje doet word hij meestal heel chagarijnig wakker en doet hij een lang dutje dan is alles goed...

Maar bedankt voor het meedenken :)

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Oh en van dat bij je in bed nemen... Ik doe het ook het liefst niet maar als je zelf ziek bent en je bent al 20x naar hem toe geweest dan zie je dat als de beste oplossing op dat moment....

11. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Nee , ze doet dat gewoon hetzelfde als normaal met maar 5 uurtjes slaap , merk dan wel dat ze rond 17.00 uur echt een dipje krijgt maar dan houd ik haar gewoon wakker totdat het bedtijd is ... ik ben niet anders gewend met haar slaapgedrag , ze heeft sinds de geboorte tot de 2.5 jaar misschien 10 keer echt doorgeslapen , er zaten meer nachten bij dat ze wel 15 keer wakker werd , de ene keer helemaal overstuur en de andere keer ging ze na wat gedronken te hebben weer slapen ...

Deel Deze Pagina