Ik weet het echt niet meer..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Eerised90, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke mamafiets heb jij?

1. Sparta Amazone Trendy

2. Sparta Amazone Dynamic

3. Montego Liberty

4. Cortina Roots

5. Gazelle Bloom

6. Anders.. BSP, Puch, Pointer, Batavus

7. Anders.. Huismerk fiets. Halfords, Wehkamp, Gamma etc

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Tegenwoordig heb je van die fietsen..
    Mamafietsen..
    - Verlaagde instap
    - Meer ruimte tussen zitje en zadel
    - Groot stuur
    - Stuurvergrendeling

etc.etc.

Lijkt me allemaal heel fijn, dus ik wil graag zo'n fiets!
    Heerlijk om overal heen te fietsen met mijn kleine meissie, haren in de wind. Super.
    Alleen ik kan niet kiezen, vind het echt lastig. Op deze manier heb ik pas een fiets als het niet meer nodig is. Want dan fietst ze zelf al ;)

Nu is mijn vraag..
    Wat zijn jullie ervaringen? Zowel negatief, als positief..
    Welke fiets heb je? Welke kleur?
    Heb je ook een buggymee, fietstassen...
    Hoe lang ben je? (en wat is je binnenbeenlengte)
    Welk framemaat heb je?

Ben zelf op zoek naar een leuke, hippe fiets. Die er zonder zitjes e.d. ook nog leuk uit ziet.
    Zitjes, scherm e.d. het liefst bijpassend.

Nouja, doe je verhaal als je wil!
    Lijkt me leuk om te lezen, en miss kom ik dan wat tegen wat de doorslag geeft..

Ohja, ik zet er een poll bij met wat fietsen die ik leuk vind..
    Kun je aanklikken welke fiets jij hebt!

Groetjes!

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb de puch crunch.. echt waar een heerlijke fiets lekker trendy..
    kunnen zitjes op zowel voor als achter.. fietstassen heb ik niet nodig heb een mand voorop..
    hier een foto

me man heeft de mannen versie :p

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb de gazelle bloom. Kleur: turquoise met bij passende fietstassen. Ik heb er 2 niet bijpassende stoeltjes bij (een had ik al en de andere was heel goedkoop in een webshop).
    Windscherm heb ik ook en past er ook niet bij, maar ik heb deze nooit gebruikt, dochter had er een hekel aan. Bij de baby ga ik hem straks misschien wel gebruiken.

Maar je kunt bij de bloom natuurlijk alles bijpassend kopen!

Ik heb er geen buggy mee op, want die neem ik niet mee, dochter loopt prima zelf. Als ik ga winkelen straks met de baby dan zou ik de fietskar weer meenemen.

Ik vind de bloom er zonder zitjes ook nog steeds mooi eruit zien, maar ik ruil hem waarschijnlijk wel in als de kinderen zelf fietsen en ik hem niet meer nodig heb. Het blijft nml een zware fiets, ik heb dan liever een lichte fiets en 28 inch.

Maar voor nu vind ik het een ideale fiets. Ik ben 1.58 en heb nu de 26" omdat ik anders niet met mijn voeten bij de grond kan, nadeel vind ik dat het zo`n kindermaat lijkt. Daarom zal ik hem ter zijner tijd inruilen voor een gewone 28" fiets.

Ik heb ook proef gereden op een Sparta amazone, maar daar kreeg ik het gevoel bij dat ik een hells angel was. Die heeft een heel breed stuur. De Batavus mambo vind ik ook mooi, maar is er alleen niet in 26", dus dat hield op.

4. Jannebo

Jannebo Actief lid

18 feb 2010
    323
    0
    0
    ik vind het eigenlijk een beetje onzin allemaal. Het is weer iets commercieels en geldklopperij. En als 1 iemand zo'n fiets heeft dan wil gelijk iedereen.
    Op mijn werk fiets ik met 2 kinderen op een gewone fiets en dat gaat prima. Wel zou ik op mijn fiets een dubbele standaard laten zetten.... Ik heb afgelopen jaar een goede fiets gekocht. We wilden graag kinderen en ik hoefde niet zo'n mama-fiets. Je fiets slijt enorm hard met kinderen erop en het is maar voor een paar jaar. Dus ik koop als mijn kindjes er niet meer op kunnen gewoon een nieuwe!

5. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Ik heb sinds een aantal weken de Gazelle Bloom. Een zwarte met bijpassende fietstassen, zitje en windscherm (ook zwart met bloemen). Ik ben er héél erg blij mee! Sinds ik de fiets heb doe ik álles met de fiets. Buggy mee en gaan! Heerlijk! Hij fietst boven verwachting licht, zelfs met kind (van ruim tien kilo), buggy en volle fietstassen!

Ik ben 1.80 m, maar heb op aanraden van de fietsenmaker framemaat 53 genomen (ipv 57). Dit omdat ik bij 57 op de laagste stand mijn voeten niet heel makkelijk bij de grond kreeg en dat is voor de veiligheid toch wel erg handig. Het is dus 53 geworden en ik vind hem dus super fietsen!

Veel succes met je keuze!

6. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Oh, ik heb trouwens wel 28 inch!

7. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Grappig, dat is voor mij juist reden geweest om nu een moederfiets te kopen. Tegen de tijd dat ik geen kinderen meer op de fiets heb wil ik die dan inruilen voor een gewone fiets!

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik wilde echt geen mama fiets omdat ik graag de menigte achterna loop. Dat interesseert mij niet heel erg veel namelijk! Maar met mijn eigen fiets kon ik niet bij de grond met mijn voeten en niet veilig afstappen omdat er te weinig ruimte was. Ik had dus toch een nieuwe (kleinere) fiets nodig met extra ruimte. Dus daarom heb ik een moederfiets en ik ben er erg blij mee, zelfs nu met bijna 35 weken kan ik er nog mee fietsen. Bij dochter ging dat met 35 weken zwangerschap echt niet meer omdat ik met het afstappen op mijn stuur zat! Erg onveilig dus, maar als jij wel veilig kunt fietsen is het natuurlijk anders, maar zeg niet dat het kudde gedrag is!

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

die van mij is ook geen moederfiets.. op die van mij past gewoon een zitje is net zo stevig... vind het wel goed

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik heb de Batavus Mambo - paars
    28 inch, framemaat (uit mijn hoofd) 48, dubbele fietstassen, buggydrager.
    Ikzelf ben 1.65 groot.
    28inch vind ikzelf veel fijner (rustiger) fietsen dan 26inch. dubbele standaard werkt heel fijn en het fijne is dat je bij deze fiets je stuur vast kan zetten (zodat deze niet kan omdraaien terwijl je kindje bv in het voorzitje zit)

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb een lime groene Sparta Amazone...
    Ik wou hem niet zozeer omdat het een moederfiets is maar meer omdat ik de kleur zo hip vindt 8)
    Mijn vriend heeft samen met zijn vader een fietsenwinkel en elke keer dat ik langs zijn werk ging zag ik em staan (lees ik kwijlen ;)), vriendlief verteld dat ik die zo geweldig vond en toen ik zwanger was heb ik die supergave fiets van vriendlief en schoonouders gehad :D
    Hij fiets echt heerlijk en is lekker laag, nu kan ik eindelijk een keer bij de grond (ben 1,63m):) Nu de baby nog niet geboren is heb ik een mandje voorop en achterop fietstassen zodat ik lekker makkelijk boodschappen kan doen... Zodra de baby mee mag op de fiets komt er voorop een babyzitje, kan niet wachten ;)
    Vindt het juist wel leuk dat ie zo'n groot stuur heeft en zo'n opvallend kleurtje... Als ik door A'dam fiets val ik tenminste op tussen al die oude barrels :p

12. Yolanthe, ik vind de bloom ook heel leuk.. Alleen wel 1 van de duurste!
    Heb ook een mooie Sparta Amazone Dynamic gezien. die vond jij dus niet zo fijn?

Framemaat
    , volgens mij kan ik het best eens zelf proefrijden bij de fietsenwinkel..
    Dacht zelf namelijk dat ik framemaat 59 nodig heb!
    Omdat ik van die lange benen heb.. Maar hier iemand met framemaat 53 zelfs met 1.80

Jannebo, prima dat jij het onzin vind.
    Ik vind het persoonlijk niet fijn fietsen, een normale fiets met zitje. Ik zit dan echt te fietsen met mn benen 1 meter wijd, en met het zitje tussen mn benen. Niet echt lekker!

En dan kun je wel een normale fiets aanschaffen, en ander zadel + stuur. Maar dan ben ik net zoveel kwijt!
    Omdat ik nog geen goede normale fiets heb..
    Ik vind mamafietsen gewoon leuk en hip en het lijkt mij ook wel handig.

Elena, welke Sparta Amazone heb je? De Dynamic of Trendy?

13. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Hmm ik wilde graag de bloom 28 inch, maar die is er alleen in frame maat 53. Als mensen die 1.80 m zijn die dit al nodig hebben dan is 53 voor mijn 1.68 m dus veel te groot? Daar baal ik eigenlijk wel een beetje van want dan moet ik dus voor de 26 inch kiezen en dat wilde ik eigenlijk liever niet..

14. Jannebo

Jannebo Actief lid

18 feb 2010
    323
    0
    0
    Iedereen moet het zelf weten. Het is belangrijk dat je goed kunt fietsen met je kindje op je fiets. Jezelf ook prettig voelt. Dat is het belangrijkste. Voor mij werkt een gewone fiets ook prima, dus daarom hoeft het voor mij niet. Wel zou ik op mijn gewone fiets een dubbele standaard laten zetten, omdat hij dan iets steviger staat!

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Eerised90: haha nee zag er niet uit bij mij die sparta amazone, was echt veel te breed voor mij. Maar ik ben dus een mini, als jij een stuk langer bent ziet het er bij misschien helemaal niet zo maf eruit ! Gewoon eens een proefritje maken, ik was er zo uit!

@futuremama: gewoon eens proeffietsen uit proberen. Ik baalde ook van de 26” maar met de 28” kon ik gewoon niet veilig fietsen. Dus ik heb de 26” framemaat 49. Hangt ook af van je beenlengte!

@Jannebo: zou gaan voor een extra lange standaard! Ik vind eerlijk gezegd mijn fiets niet heel stabiel staan met de dubbele standaard!

16. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Tsja veiligheid voor m'n meisje is t allerbelangrijkst natuurlijk. Zal t weekend s kijken en anders evt ook maar kijken naar de batavus mambo. Die is er wel in 28 inch met framemaat 48.

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @TS; Ik heb de Sparta Amazone Classis

18. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik heb een gazelle bloom, echt een geweldige mama fiets
    enigste nadeel ik ben klein 1,68 dus mijn wielen lijken wel kinder/meisjes wielen haha. maar ben zeer tevreden 2 zitjes en fietstassen maar was wel prijzig. verder geen nadelen

(maar wou het zo graag hebben omdat ik op mijn eigen fiets niet meer vertrouwd was
    ik klom er op en als ik eraf wou ging ik op mijn pakjedrager zitten dat kan nu niet meer want dan zit ik bij jelle opschoot haha)

19. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Ik heb de Amazone Dynamic (een blauwe met bijpasssend zitje voor, achter en een scherm. Was vorig jaar een goede aanbieding). ik heb hem eerst gebruikt zonder zitjes en vind/vond hem super rijden. Nu met zitje erop vind ik het super makkelijk dat er een wat breder stuur op zit en een dubbele standaard (heb er ook een buggymee op zitten. Mocht je deze fiets nemen let dan wel goed op dat je de juiste buggymee mee krijgt, ik ben 2 keer teruggemoeten). Met die standaard kan ik eerst mijn dochter in haar zitje zetten en daarna de buggy vastmaken (en ook nog een fietstas). Je merkt wel dat je "zwaar beladen" bent dan, maar naar een paar seconden fiets ik weer prima.
    Ik weet niet welke frame-maat de fiets heeft, maar ook voor mij met mijn 1.80m fiets hij dus super (waar kun je dat zien, de framemaat?)

20. Elena, oh ok.. Ik vind de Sparta Amazone Dynamic heel leuk, de Limited Edition!

Futuremama, je kan denk het best even gaan proeffietsen op verschillende maten. En je beenlengte is belangrijk!

Yolanthe
    , dan moet ik inderdaad ff gaan fietsen. Miss heb ik er geen hinder van..
    Wil ff langs de Megabike in Rotterdam dit weekend.
    Kijken wat hun hebben staan om te testen.

Fokje, Gazelle Bloom is ook echt heel leuk!
    Alleen nóg een tikkie duurder, helaas.. Ff kijken, want ik krijg er eentje van mn vriend, wat het budget is ook :p

Deel Deze Pagina