Wat fijn om te lezen dat je het herkent. En wat goed dat jullie zoon geholpen is met medicijnen. ADHD heb ik idd ook al vaak aan gedacht...
Idd naar de huisarts of het CB. Wij zitten ook met een aantal dingen wat onze zoon betreft. Wel heel iets anders dan met jouw zoon, maar we merken toch qua ontwikkeling dat er iets anders gaat als anders. Gisteren is CB hier geweest en we beginnen nu eerst met video hometraining. Eventueel aangevuld met integrale vroeghulp. Overigens stond in die brochure dat het idd van 0-4 is. Wij hopen met video hometraining al een eind te komen en goede bruikbare adviezen te krijgen over hoe om te gaan met de angsten van mijn zoon. Want wellicht benader ik het wel niet goed. Ik zou dus als ik jou was ook hulp gaan inschakelen. Want het hele gezin heeft hier onder te lijden. En bij je zoontje zit blijkbaar iets heel erg dwars wat hij kenbaar maakt door dit gedrag. En dat is voor hem ook helemaal niet leuk lijkt me.
hier precies dezelfde ervaring gehad! gesprekken thuis gehad, en met een team van orthopedagogen, psychiaters, kinderartsen, etc. en daar ook videobeelden moeten laten zien van onze zoon en toen kwamen ze tot de conclusie dat er ''iets'' mis was met hem. mijn zoontje is uiteindelijk geplaatst op een speciaal kdv voor kindjes met een beperking toen hij bijna 1,5 was. hij had een algehele achterstand van 6 maanden bij de leeftijd van 18 maanden (1/3e dus) hij krijgt er nu logopedie, fysio, speltherapie, muziektherapie, ergotherapie, etc, en zijn achterstand is nu nog maar max 3 maandjes bij de leeftijd van 2,5 jaar. de kans op normaal onderwijs is nu vrij groot. Wij zijn dus echt dankbaar wat de integrale vroeghulp bij ons heeft bereikt. ook hebben we thuisbegeleiding voor giorgio omtrent zijn agressieve gedrag en dat werkt prima. je hebt geen doorverwijzing nodig voor de integrale vroeghulp. wij hebben stichting MEE gewoon opgebeld, en dezelfde week kwam er nog iemand bij ons thuis om alles door te spreken
integrale vroeghulp is toch van stichting MEE zelf? in mijn woonplaats iig wel. ofja, als ik MEE bel komt er automatisch iemand van de vroeghulp bij ons thuis en die is gewoon werkzaam bij MEE alle integrale vroeghulp gesprekken vonden ook gewoon plaats bij MEE