Geen idee, we proberen met je mee te denken. Je zal het zelf moeten onderzoeken...daar zit niets anders op...
Maar dan zou een muziekje oid moeten helpen toch? Had een speciaal dingetje namelijk die babyliedjes ging draaien op een heel zacht toontje. Anders ga ik die maar weer proberen..
Ik neem aan dat je tegen hem praat op zo'n moment? Of vlak vantevoren? Dat hij nergens bang voor hoeft te zijn etc. Ik kan me voorstellen dat jullie na zoveel maanden zelf ook bang zijn om hem op bed te leggen. En hierdoor gespannen. Sommige kindjes zijn daar heel gevoelig voor. Hem al eens uit logeren gebracht (bijv. bij opa en oma)? (hebben jullie meteen ook even een avond "rust")
Dat verschild, ik heb wel eens gehoord dat kinderen goed sliepen bij het geluid van de wasmachine of de stofzuiger (ja, kan ik me weinig bij voorstellen). Van mijn man weet ik dat de kinderen op het bedrijf goed sliepen bij de melkmachine. Dat kwam door het monotone geluid. Onze dochter vind het geluid van mensen heel fijn, maar die kan ik niet altijd maar toveren op haar wenken, helaas. Ze had dus echt prikkels nodig om rustig te worden. Ik heb (zolang ze er niet bij kon) zo'n speelmobiel boven haar bedje gehangen en dat heeft een tijdje wel geholpen.
En slaapt hij met daglicht wel goed? Of is het overdag ook donker op zijn kamertje? Tja, geen idee of hij om 7 uur doorheeft dat hij nu 12 uur lang gaat slapen maar vlgs mij begrijpen ze al best veel op die leeftijd! Maar het is zwaar hoor..poeh...mijn broer heeft dus ook zo'n periode gehad met zijn dochter en dat was idd echt geen pretje!!
Ja we lezen sowieso elke avond een verhaaltje voor. En als we dan weggaan zeggen we hem weltrusten en dat hij niet bang hoeft te zijn en dat als er wat is we naar hem toe komen. Bij opa en oma heeft hij idd geslapen ( daar doet hij het ook trouwens ) En ik denk idd dat ik spanning heb als ik hem op bed leg en denk ook echt dat hij dat merkt.
Ow, kan trouwens van mijn eigen jeugd nog wel herinneren dat ik tot een leeftijd van 5-6 jaar het echt vreselijk vond om 's avonds naar bed te gaan! Niet dat ik een scene schopte maar ik kon wel angstig zijn voor de stilte/eenzaamheid. Ik sliep idd ook heeeeeeel erg goed met drukte om me heen en kon bv. ook heel goed slapen als mijn ouders dan visite hadden die lang bleven. Lekker geroezemoes om me heen en gerommel/gestommel. Tot vandaag de dag slaap ik nog altijd beter als ik de regen buiten hoor oid..
Als ik hoor waar hij allemaal al op onderzocht is en hij toch blijft huilen denk ik eerder ook dat het iets "tussen de oren" is. Maar erg lastig want het menneke kan je natuurlijk nog niet vertellen waar hij angst voor heeft... Maar probeer wel zoveel mogelijk ontspannen te zijn! Zal hij ongetwijfeld ook aan jullie merken! Maarja, is soms makkelijk praten vanachter die pc hier hè...
spookt er niet iets raars bij jullie in huis? wie weet moet je gewoon voor de zekerheid he, je huis eens laten reinigen (klinkt nu lekker zweverig vanmezelf, zo ben ik eigenlijk niet hoor haha) met brandende salie kan dat volgens mij als ik jou was zou ik het in iedergeval proberen (als je dat nog niet gedaan hebt) wie weet werkt het wel?! (khep het zelf ook nog nooit gedaan ofso hoor, maar wel eens gehoord/gelezen/gezien op tv dat het kan helpen) en voor een fase duurt het wel erg lang ja... en medisch alles uitgesloten pff *kzit heel even heel hard na te denken nu wat voor tips ik misschien nog kan bedenken...* kvind het ook zo gek dat hij dan niet stil/rustig word als jullie er wel zijn..dat vind ik echt heel vreemd, meeste kinderen die bang zijn of wat dan ook worden wel stil als papa en mama er zijn... khep 2 huilbaby's gehad, en die schreeuwden dus ook echt serieus en echt niet normaal huilen, maar dit was ook echt door pijn en daarom hielden ze ook niet op.. ik heb echt het ideedat als een kind ook niet ophoud bij papa en mama (hier vielen ze dan ook na weet ik hoe lang in slaap gesus uit eindelijk in slaap voor dan weer 5 min, maar dit was dan ook overdag zo..) dat ze dan toch wel ergens pijn moeten hebben misschien? en als je hem even mee naar beneden neemt en dan zegt van je mag nog even 5 minuutjes naar beneden en daarna ga je lekker slapen? wie weet heb je dit misschien ook allang geprobeerd.. kzit echt maar ff te brainstormen hier hoor... kvind het echt lastig en ik vind het vooral erg slopend en vermoeiend voor jullie, heel veel suc6!!
Salie kan ik idd nog proberen ( nooit aan gedacht ook eigenlijk) Naar beneden nemen kan niet we wonen in apartement maar hij heeft wel in de woonkamer gezeten en als we hem dan weer terug op bed leggen is het drama nog erger.
Als je dat gaat doen kan je ook wel bidden in Jezus naam dat hij met rust gelaten wordt, vind ik een stuk veiliger. Is maar net waar je in geloofd natuurlijk
Ja in beide eigenlijk niet Al heb ik God vaak om hulp gevraagd whahahahahaha Nee zonder gekheid ik geloof er ook niet in hoor maar goed als je het niet probeert weet je het helemaal niet toch?
Bij ons hadden homeopathische druppels erg veel effect. Dochter was ontroostbaar en ging compleet over de rooie als je haar wilde laten slapen voor een periode rond de 5,5-6-7 maanden (bij ons op de kamer, eigen bed, op de borst). Met de druppels ging het heel snel beter en toen het flesje op was, was het ook klaar met het geschreeuw en gehuil etc.
Hier ook een ventje dat periodes moeilijk in slaap valt (of 's nachts wakker wordt en dan zo 2 uur kan huilen). Ons ventje wordt wel stil als wij bij hem zijn, dat gelukkig wel. Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat hij het verschil weet tussen de slaapjes overdag en 's nachts. Dat is hier ook (al maanden) zo; ze weten gewoon dat het overdag maar een kort slaapje is en de nacht zo laaaaaang duurt. Wij zijn totaal niet 'zweverig', maar toch hebben we ons kind laten 'fluisteren'. Zij bekeken een foto van hem en kwamen met een hele karakterschets! Heel bijzonder. De dag herhalen doe je vast al, lekker zn rug masseren van schouders naar tenen (om alle slechte dingen er uit te halen, zeg maar). Kregen wij als tip mee en heeft wel geholpen.) Wij laten ons ventje vaak toch even huilen, komen weer bij hem, geven speentje en knuffel, muziekje aan en weer weg. Oh ja, we geven ons mannetje ook Kindival van VSM. Maar goed, hij wordt nu bijna 2 en we zijn er nog steeds niet, helaas. Heel veel sterkte, succes.
Dat bedoelde ik ook met "negatieve sfeer". Ik geloof er eigenlijk ook niet in, maar sommige kleintjes lijken zo bang voor iets, iets wat wij niet kunnen zien of voelen... Nou ja, na 4 maanden best de moeite waard om iemand in te schakelen om jullie huis te reinigen. Offe: Derek Oglivie om hulp vragen Gek genoeg dacht ik dus ook meteen aan spoken, terwijl ik normaal vij nuchter ben...
Kindival krijgt hij inderdaad ook al. En wat je zegt babyproject ik geloof er ook niet in maar op dit moment ben ik in staat om alles aan te grijpen wat misschien ook maar zou kunnen helpen Al moet ik met mijn slechte stem opera liedjes gaan zingen bij wijze van