Oké, weer een baby-vraag-topic van mij wat misschien nergens op slaat, maar ach... Je kunt maar ergens mee zitten, toch? Ik vind het ook nergens op Google terug - en als het niet op Google staat en het hier op het forum niet (vaak?) besproken wordt, ga ik mij toch lichtelijk zorgen maken. Ik heb nu al een kleine anderhalve week mijn baby op mijn arm die binnen een halve minuut werkelijk 100 verschillende gezichtsuitdrukkingen uitoefent; waaronder een reflexlach. Ik weet dat het geen echte lach is, maar stiekem vind ik hem toch prachtig... MAAR... Dat snel wisselen van gezichten; is dat wel normaal? Ik bedoel; ik heb hier een baby die snel zijn ogen wegdraait, rond draait in zijn kassen, van links naar rechts - van boven naar beneden kijkt, fronst, boos kijkt, lief lacht, angstig kijkt alsof er dertig moordenaars in de hoek van de kamer staan, zijn ogen tot kleine spleetjes knijpt en er geniepig doorheen kijkt, dan weer heel bedenkelijk filosofeert en vervolgens zijn mondje tuit en 'sjanst' met allemaal mooie meisjes, tevreden kijkt, en net alsof hij één of andere borderliner is met tien miljoen stemmingswisselingen per seconde - en het eindigt altijd in een ietwat creepy tevreden prachtige stralende babylach. En het is allemaal zó ontzettend sprekend - het lijkt net of hij even bezeten is. Hij maakt op zo'n moment ook geen contact met mij. Ik zit soms toch echt te wachten totdat de lamp boven de tafel begint te flikkeren, hij zijn hoofd 180 graden draait zoals in de exorcist en keihard roept: HERE'S JOHNNY! En ons vervolgens afslacht met een kettingzaag (oké, dit is zwaar overdreven, maar soms kan het echt best spooky zijn ). Het is uiteraard maar net een kwestie van wat voor waardeoordeel ik er aan hang; maar ik vind mijn kind écht briljant in het uiten van gezichtsuitdrukkingen. Hij laat werkelijk geen enkele spier van zijn gezichtje ongebruikt. Maar goed, doen alle baby's dat? Want ik heb dat om eerlijk te zijn nog nooit gezien - ooit. En ik vind dat ik toch wel aardig wat baby's gezien heb (oké, ik heb er pas acht gezien, maar ik vind dat veel en het was best intensief en regelmatig ). Anybody? [ja kom maar op met het bashen en uitlachen van de pas-mama-geworden-baby-amateur!]
Ik bedoel overigens niet het wegdraaien v/d ogen voor het slapen gaan; want dat doet hij inderdaad ook en vind ik niet zo vreemd. Dat herken ik van andere baby-ervaring.
Ja hoor hier ook alle gezichtsuitdrukkingen doe mogelijk zijn, wordt nu al wel steeds minder? Maar zo rond de leeftijd van jou kleine idd ook heel erg geweest. Ik weet dat mijn oudste dochter dat ook deed.(dat heb ik dan wel weer onthouden). Waarom ze het doen zou het niet weten zal waarschijnlijk wel ergens goed voor zijn.
Ik zou ook niet weten waarom helaas. Het is alleen wel uberschattig om te zien. Ene moment is alles nog leuk, sec daarna alsof alles vies is om meteen daarna nog maar een paar ertegenaan te gooien.
Hihi ja ook evi kan er wat van. Soms lig ik echt in een deuk. Haar favo is toch wel de grote ogen, rimpels in haar vokrhoofd en getuitte lipjes.. Echt werkelijk net een aapje. Maar ook hier gaat dat vrij snel. Ze kijkt er soms scheel van, dan denk ik: kind krijg je hier nou geen koppijn van
Het is prachtig voor een fotoboek om je kind in een paar minuten te fotograferen en die foto's achter elkaar te zetten. Want dit soort dingen vergeet je anders vaak weer.
Heb dit idd nog niet eeerder gezien..maar moest wel lachen om je tekst Als je over gezichtje aait krijg je dan wel contact? Anders keertje naar inloop van cb?
Ja apart, toch? Er zitten vaak nog meer expressies bij, maar het is lastig om het te filmen, want er zit een piep-geluidje op mijn camera en daar is baby zich soms akelig bewust van, haha. De eerste keer wist ik niet of ik nou moest lachen of mij zorgen maken. Ik vind het soms ontzettend creepy. Als ik op zo'n moment over zijn wang wrijf, is het inderdaad gedaan, dus ik denk dat het een soort droom-modus is of iets? Ik moet binnenkort naar het CB, mja, ik heb geen tablet of iets en waarschijnlijk doen ze het af als 'is normaal', zonder dat ze weten wat ik bedoel.
Volgens mij volkomen normaal. Of tenminste, kleine meisje hier doet het ook, ik maak me er geen zorgen over!
Heb je filmpje net bekeken en zie er eigenlijk niks vreemds in, gewoon een mannetje wat lekker ligt te genieten ...kon de eerste weken echt uuuren naar m'n mannetje kijken, steeds een andere uitdrukking...lijkt mij dus vrij normaal.
Hier gebeurde ook enge dingen hij rolde ook met zijn ogen en ik wad lichtelijk in paniek en heb de dokter gebeld dit was normaal volgens hem. Hij is nu drie maanden en heeft het soms nog.
Herkenbaar! Hier ook een kleine met heel veel verschillende gezichtsuitdrukkingen. Ik vind het op jou filmpje lijken of hij tegen zijn slaap aan zit en aan het wegdoezelen is. Mijn zoontje heeft af en toe tijdens het wegdoezelen zijn ogen nog half open en zie je ze ook alle kanten op gaan.
ooh mens ben bijna van de bank gerold door je schrijf stijl haha. wat betreft je filmpje, lijkt mij heel normaal, hier ook hoor allemaal andere uitdrukkingen achter elkaar. en nu nog steeds eigenlijk. ze kan zo ineens een grote glimlach laten zien om vervolgens een enorme pruil lip te krijgen waarvan je denkt, die barst zo in huilen uit. je baby lijkt mij gewoon moe op het filpmje, het ziet eruit alsof hij in slaap kukelt om vervolgens weer wakker te "schrikken". en dan even later weer weg sukkelt.