Ik weet het echt niet meer......:-(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hey meis, zoals je weet heeft B.eau er met 9mnd ook veel last van gehad. En toen leek het beter te gaan. Van korte duur, tis weer bal :(:(:(.
    Hier spelen tandjes krijgen ook mee.
    Maar tis duidelijk een fase. Beebjes rond 9 à 10mnd gaan zich dingen herinneren. Worden wakker en geen papa en mama = paniek. En dit uit zich vooral 's avonds maar nu bij B.eau ook smiddags. Wel aanzienlijk minder smiddags.

Wat ik nu doe is accepteren dat dit een fase is. Dit schijnt trouwens een goede ontwikkelingsfase te zijn ;).
    Als B.eau hysterisch is haal ik hem uit z'n bedje en laat em lekker bij mij op schoot. Dit is wat onze beebjes in deze moeilijke fase nodig hebben. Uiteindelijk is hij kapot moe!
    Ik breng hem dan naar bed. En zeg tegen hem: jij gaat lekker slapen en mama komt zo weer naar jou kijken.
    En weg. Dit soms 5x herhalen ;).
    Dan geef ik hem 90/3 flesje als ik zie dat ie meer dan moe is en dan loop ik weg. Dan moppert hij en das prima en hoor ik hem eindelijk in slaap vallen!
    Vandaag overdag ook huilen met naar bed gaan, was nooit zo. Altijd zonder te mokken hup in slaap. Nu eeeeeeecht niet!

Op internet lees je ook dat deze ontwikkelingsfase heftig is door de grote ontwikkeling die vooral in de hersenen plaatsvinden.

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dank je allemaal voor de lieve, begripvolle antwoorden.
    Is fijn om van andere te horen of het goed is, normaal is, en tips zijn om te doen. En inderdaad is ons eerste kindje, met veel moeite (lees onderschrift) hebben we haar mogen ontvangen. Wij zijn ook vreselijk blij met haar, ze is het liefste meisje van wereld :) maar met dot soort dingen hang ik altijd de onzekere moeder uit, wil alles (te) goed doen, en vind het zo zielig voor haar, dat ik me afvraag doe ik het wel goed. Dan is een frisse blik van je mede zp forumers zeer welkom.
    Bedankt meiden :)

3. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Oh tegelijk gepost geloof ik. Zie m'n berichtje boven die van jou ;).

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Pffff heftig he!
    Dikke knuffel ook voor jou!

5. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hier ook na vier lange jaren en veel medisch gedoe, toch nog een gezond mannetje mogen krijgen...we zeiden dan ook vaak voor de grap, nu is hij er eindelijk en mogen we ook dag en nacht van hem genieten.....haha!

Maar ondanks alle moeite en het feit dat ons mannetje natuurlijk ook de liefste en fantastische van de hele wereld is, kan het toch soms behoorlijk zwaar zijn....en dat mag je best vinden hoor!

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Uiteraard is jullie manneke de liefste :)
    En inderdaad ik vind het soms beste wel heel zwaar, maar durf dat eigenlijk nooit te zeggen....
    Maar bovenal geniet ik 200% van haar, al zou een fijne nachtrust wel zeer welkom zijn :) :)

7. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Yep, uitgeslapen genieten is toch prettiger!

Maar het komt wel weer goed, over een tijdje slaapt ze ook 's avonds weer als een roosje. Alleen zo lastig dat je van te voren nooit weet hoe lang zo'n moeizame fase duurt...ik ga er altijd maar vanuit dat baby's niet voor niks huilen, dan is er ook iets. Misschien alleen maar extra behoefte aan mama/ papa om wat voor reden dan ook, maar ook daar hebben ze dan recht op, vind ik.

Succes ermee, hoop voor je dat het snel beter wordt! Enne, welterusten...?!?

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Dank je :)
    Durf het bijna niet te zeggen maar ze slaapt nog steeds.....
    Hopelijk roep ik nu niet iets op mezelf af......;)

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Zoals ik al schreef ik laat onze kinderen ook niet huilen. En onze zoon is er echt niet door gewend/verwend geraakt. Als hij nu gaat huilen (meestal is het tijdrekken) dan weet ik al dat er iets is waardoor hij moeite heeft met inslapen. Niet lekker of even ergens druk mee bezig zijn in zn hoofdje. Ik heb nog nooit het idee gehad dat hij expres ging huilen of moeilijk doen om mij te plagen zeg maar.

Vorige week toen hij weer naar psz ging na vakantie. Hij had er toch weer even moeite mee en moest weer even huilen toen ik wegging enz. En dat merk ik dan ook 'snachts. Vorige week is hij 3x bij me in bed komen liggen. Nouja prima, ik slaap iets echter maar hij juist beter. Nou en als het dan weer normaal is dan hoor je hem ook niet meer na 19uur tot 6uur de volgende ochtend.

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik heb dochter ook nooit laten huilen, dat wil zeggen hysterisch of doorlaten huilen ( soms huilt/ moppert ze 2-5 min) maar zekfs nu als ze heel hysterisch wordt haal ik der uit, komt 1 x p.m voor, laat haar extra lopen spelen etc. Geef dan extra fles en dan was het meestal goed omdat ze o moe was dat ze direct in slap viel!!

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nou het is uiteindelijk sinds lange tijd weer goed gegaan. Ze is wel 2 x wakker geweest omdat ze haar tut kwijt was, maar nadat we die gegeven hadden en een aai over haar bolletje was het weer goed en ging ze tevreden slapen, zoooooo fijn!
    Hopelijk was het geen toeval en gaat het vanavond weer zo fijn, behalve het inslapen om 20uur hopelijk gaat dat zonder drama vanavond....

Deel Deze Pagina