Hallo! Mijn dochtertje wilt overdag bijna niet slapen. Ze is nu 16 weekjes oud(9 gecorrigeerd) Ze slaapt dan alleen bij mij of in de kinderwagen als we wandelen. Nu ook heb ik haar op bedje gelegd en is ze al bijna een uur aan het huilen. Ik ben laatst naar het cb geweest en die zeiden dat ik haar moet laten huilen en af en toe even moet gaan kijken maar mag haar niet uit bed halen. Maar ik vind dit zo zielig! 's Avonds daarintegen slaapt ze gelukkig wel goed, gister lag ze om half 9 in bed en werd ze pas rond 3 uur wakker Hebben jullie tips? Groetjes Stephanie
Jij bepaalt zelf of je je kleine uit bed haalt of niet. Als een aai over haar bolletje en een speentje niet werkt, dan neem je haar toch gewoon lekker bij je. Ze is nog zo klein. Anders, als het slapen een probleem blijft zou je kunnen gaan inbakeren. Wellicht dat ze steeds wakker wordt omdat ze met haar armpjes maait.
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat bijna een uur huilen zo erg fijn is voor je kindje. En het CB hoeft jouw kindje niet te troosten of op te voeden, dat mag jij gelukkg doen. Ik zou haar in elk geval geen uur laten huilen... Neem haar fijn bij je, ze heeft misschien gewoon behoefte aan haar mama!
Huilen? Echt huilen huilen? Of jengelen? Ik liet mijn dochter persoonlijk niet zo lang huilen hoor.. Dan maar even lekker bij je nemen ofzo. Mamahonger is heel normaal en ze kunnen dat op deze leeftijd echt niet manipuleren. Het is belangrijk dat ze op je kan vertrouwen en weet dat jij komt als ze huilt.. Het CB zegt wel vaker rare dingen, ik zou je gezond verstand ook gebruiken en je gevoel! Het is jouw kindje, je mag het opvoeden zo je wilt..
Het cb kan veel zeggen, maar volg gewoon je moedergevoel! Hoop inderdaad niet dat je kindje al een uur op volle kracht ligt te huilen??? Heb haar hier nooit laten huilen, ik ging altijd naar haar toe en als een aai over de bol niet hielp dan pakte ik haar bij me... Ben wel altijd op haar kamertje gebleven (met name 's nachts) en haar eerst tot rust gebracht voordat ik haar weer terug in bed legde! Dat zelf in slaap komen en zo leren ze echt wel, maar je kindje is nu nog zo klein! Hier begon ze pas met slapen overdag (in haar bedje) met een maand of 3-4. En dat gebeurde ook in een keer, zonder dat ik ineens wat anders ging doen... Nu hebben we nog steeds een meisje wat goed en gemakkelijk slaapt op haar eigen kamer en tevreden is. Vindt het belangrijk dat ze weet dat wij er voor haar zijn en dat ze niet alleen in haar bedje in het donker ligt te huilen en roepen en er dan niemand komt!
Ik vind laten huilen niks.. terwijl mijn omgeving ook zegt laat haar maar even huilen. Af en toe laat ik haar wel even jengelen, soms is ze dat nodig om in slaap te komen. Maar na een minuut of 10 ga ik naar haar toe, geef haar dan een kus en zet op nieuw het muziekje aan en ga weer. Zeg verder ook niks, maar dan weet ze dat ik er ben en haar hoor. Meestal valt ze dan na nog een aantal minuutjes vanzelf in slaap. Als ze na 20 minuutjes nog loopt te jengelen haal ik er haar uit en sjouw ik wat met haar rond. Dan probeer ik na een half uurtje rond te sjouwen het weer opnieuw. Leg ik haar weer in bedje, weer muziekje aan.
Dank jullie wel voor jullie reacties Ik vind het dus ook echt niks om haar te laten huilen. Eerst begint ze dan een beetje te jengelen en dan valt ze soms in slaap. Maar vaak gaat het echt over in huilen, ik heb dan alles gecontroleerd (luier,warm/koud,honger). En ik haal haar dan vaak gewoon lekker uit haar bedje. Want het zit natuurlijk niet lekker relaxed als je je kindje hoort huilen door babyfoon! En vaak valt ze dan in slaap op mijn borst. Maar ik vraag me dan af waarom ze 's avonds wel in haar bedje slaapt maar overdag niet?
Is haar kamertje wel donker genoeg? En houd je overdag hetzelde bedritueel aan als 's avonds. En is ze wel moe? Mijn zoontje slaapt overdag ook altijd moelijker. Hij heeft een tutdoekje wat hij over zijn ogen legt. Dan valt ie wel in slaap, al zijn de slaapjes overdag wel kort.
Haar kamertje is dan redelijk donker en ik doe niks anders dan wanneer ik haar in de avond in bed leg. Behalve dat ze dan haar pyjama aankrijgt. En ik neem aan dat ze moe is want ze valt na borstvoeding in slaap. En ze slaapt wel als ze bij mij ligt of bijv. in de voedingskussen op de bank
Dan is het gewoon een kwestie van blijven proberen. Gewoon lekker op bed leggen en als ze huilt even gaan kijken, aai over haar bolletje, speentje (als ze die heeft) en dan weg gaan. Even laten huilen en een paar minuten (max 10) herhalen. Als ze na 3 keer kijken nog huilt, haar er gewoon maar uithalen. Verder even bezien of het een jengelhuiltje is of echt verdriet. Bij verdriet laat ik Robin nooit liggen. Als ie jengelt, wel.
Hier zelfde probleem en 's nachts ging het prima.. dus blijkbaar kon ie wel zelf in slaap vallen. Ik installeerde mezelf met eten, drinken en een film op de bank en heb hem lekker overdag bij me genomen en liet hem lekker bij mij slapen op het voedingskussen. Zo kon hij slapen en ik had rust.. want die frustraties met dat slqpen.. bah. En hij is m'n eerste dus dat kon ook gewoon.. heb niets voor niets verlof toch En nu is hij 5 maanden en wil hij juist in z'n bedje slapen overdag. Heb ik niets voor hoeven doen. Ging hij tussen de 3 a 4 maanden zelf doen
Hoe slaapt ze overdag beneden in de box of wieg? Hier sliep dylan de eerste 3 maanden overdag beneden in de box. Zo sliep hij toch alleen maar hij was niet alleen.ik vond het ook gezellig om hem dicht bij me te hebben.
Ik vind het ook heerlijk hoor als ze lekker bij mij ligt. Maar hoe doe jij het dan met huishouden? Ik heb een draagdoek waar ik haar soms in doe maar dit is echt onwijs warm als je intensief aan het opruimen en schoonmaken bent!
Ik heb haar geprobeerd in de box te laten slapen of in de reiswieg van de kinderwagen. Maar helaas... als ik haar daarin leg, gaat het de eerste 5 minuten tot half uur goed en daarna huilen.
Misschien kan je haar daar telkens inleggen? Zolang het goed gaat lekker laten liggen en als ze huilt haar lekker bij je nemen. Zo is ze bij je in de kamer en als ze het niet leuk vind dan ziet ze dat je komt en haar bij je neemt. Misschien gaat het elke dag een beetje beter. Zo leert ze ook slapen of rusten in omgevingsgeluiden en het is voor beiden gezelliger? Na 3 of 4 maanden liet ik hem overdag wennen aan zijn bedje, ik heb toen een gedragen t-shirt van mij bij hem gelegd wat heel goed hielp. Wel goed in de gaten houden maar na enkele dagen was dat s-shirt niet meer nodig
Ik denk dat je vanaf nu moet bedenken dat jij bepaald en niet het cb. Zij geven hoogstens advies en daar kun je wat mee doen of niet. Ik volg bijna geen advies van het cb op omdat ik gewoon anders denk dan zij. Daarbij ben ik echt tegen het (ongecontroleerd) laten huilen van een jonge baby. Je baby heeft je nodig en je moet laten zien en merken dat je er altijd voor hem bent. Als je dat niet doet dan leer je je je kind dat hij het zelf maar moet oplossen. Maar zelf dingen oplossen kan hij nog lang genoeg. Ik heb ze altijd bij me genomen. Wel eens wat uitgeprobeerd maar meestal werkte dat niet. Ik heb mijn kinderen altijd uit bed en vaak zelfs uit de kamer moeten halen om ze goed te kunnen troosten. Je kleintje heeft maanden bij je gezeten en moet het ineens zelf doen, dat is bijna niet mogelijk. Dus jouw moedergevoel roept je op om je kleintje lekker bij je te nemen. volg je moedergevoel meid, het is er niet voor niets. En als niets werkt en je denkt dat er wat anders is: op je strepen staan en laten onderzoeken.