Ik weet het echt niet meer....

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by sidmick, Feb 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Heb je al wel eens neurofeedback gehoord? Ik hoor daar van mijn patienten wel goede ervaringen mee in de emotieregulatie. Misschien is dat nog iets om te onderzoeken.

2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,808
    4,192
    113
    Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ondertoon gevoel op dit moment heel erg gevoerd word. Het is schoolvakantie en ik heb een compleet ander kind thuis. Ze is weer het oude gezellige, vrolijke meisje die luistert en blij is.
    Ook heeft ze al de hele week op diverse plekken en in diverse situaties met verschillende kinderen gespeeld zonder dat er ook maar een enkel incident is geweest.
    Voor mij toch echt een teken dat een grote oorzaak van het probleem op school ligt.

3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Zijn er mogelijkheden om van school/klas te wisselen?
    Wel fijn dat het dan nu thuis zo heerlijk gaat met je dochter. Even genieten.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Ik ben afgelopen week voor mezelf bij een sensitherapeute geweest en als je eventuele scepsis opzij kunt zetten, kan ik het absoluut aanraden. Even op een ander level dan enkel praten want er kan onderhuids een hoop dwarszitten waar je niet altijd bewust bij kunt.
    Succes! Fijn trouwens dat het thuis weer even goed gaat! :)

5. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Wat fijn dat het thuis goed gaat! Blijft moeilijk dat het op school dan heel anders gaat. Ik zou wel de communicatie met school zoeken en aangeven wat je observaties zijn. Zijn er kindjes op school waar ze moeite mee heeft. Heb je informatie van bv. Kinderdagverblijf nog hoe ze het daar in een grotere groep deed?
    Kan er op school iets aangepast worden en/ of is het wellicht de combinatie met de juf die niet klikt?
    Ik zou wel kijken of je in overleg komt. Ik maak maar al te vaak mee dat kleuters op schoole ens tempel krijgen en dat ze daar tot aan het einde van de school mee blijven zitten. Eens een lastig kind......

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat is in ieder geval een goede bevestiging dat het niet aan jou ligt.
    Keep up the good works dus.

Maar ook de hoogste tijd dat er eens een nieuwe insteek gaat komen mbt de gesprekken op school.

Share This Page