Hoi Iedereen, Ons 3de kindje is inmiddels 3 maanden oud. Het is al een moeilijke weg geweest. Ze huilt meer dan onze andere 2 kindjes. Dit komt doordat ze enkel kan slapen nadat ze zich in slaap heeft gehuild. Ik haat deze methode maar ze weigert een tut en wordt alleen maar bozer als je haar vast neemt en probeert te troosten. Ergens heen gaan is vaak ook een hel want slapen op verplaatsing gebeurd slechts zeer selden (power nap). Het is vast raar om daar over te zeuren. Dat je kind enkel in bed wil slapen en niet op de arm maar met de komende feestdagen ben ik bang dat het een hel zal worden. Herkent iemand dit? Ik zit al met scenario’s van autisme in mijn hoofd of is dat kort door de bocht? Groetjes Sammy
Och, zo was mijn dochter ook. Is goedgekomen hoor, doet ze al lang niet meer. Moeilijk wel met kerst ja. Hier was dochter toen 9 maanden, dus al een stuk ouder. Maar ik weet wel dat ik gewoon alles om haar slaapjes heen heb gepland toen ze baby was. Maar ik heb maar 1 kind, dus dat is makkelijker. Was allemaal maar tijdelijk tenslotte. Ben wel echt veel aan huis gekluisterd geweest, maar ik had dat over voor een tevreden baby. Ik had kerst dan bij ons gevierd denk ik.
Herkenbaar... Hoe lang 'moet' ze huilen vooraleer ze in slaap valt? Bij mijn oudste 2 was ik helemaal tegen 'laten huilen'. Maar dan kwam baby nr 3 die enkel op die manier in slaap kon vallen. We probeerden alles om haar op een zachtere manier te slapen te leggen maar dat had allemaal geen zin. en hoe vaker je ging kijken, hoe meer ze overstuur geraakte. Ik heb er destijds een topic over geopend: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/baby-9-weken-onrust-moeilijk-inslapen.677604/#post-21582333 Inmiddels is ze 8 maanden en hoewel ze tijdens een sprongetje wel terugvalt op 'in slaap wenen', doet ze het over het algemeen niet meer. Soms leunt ze zelfs richting haar bedje als ik haar in haar kamer vasthoudt terwijl ze moe is. Ik denk dat dat inslaaphuilen hier standaard was tot een maand of 4. En dan begon het stilletjes te beteren. Is de draagzak / draagdoek een optie?
Tja ik zou 't simpel vinden. Kerst vier je thuis, kan de baby gewoon in bed. Verder wordt 't beter. Nu is m'n jongste 8 mnd en valt met wat gemopper in slaap, ook bij opa en oma. Het eerste half jaar was drama. Hier was allergie wel onderliggend probleem..
Oh hier is slapen ook drama . Zie op tegen kerst.. Moeten 2 dagen weg naar familie. Zodra zoontje ambetant gaat zijn gaan we naar huis want op een ander slaapt hij niet. Niet gezellig maar vanaf volgend jaar weer wel
Mijn dochter sliep ergens anders ook nooit, of veel te kort. Wij hebben veel plezier gehad van een Deryan slaaptentje, omdat dat erg beschut Is accepteerde ze dat wel en sliep er goed in.
Vanaf 3 maanden wilde mijn zoontje ook alleen maar in bed slapen en anders sliep hij gewoon niet. Afgelopen zomer 1 maal in de buggy in slaap gevallen aan het strand en sindsdien slaapt hij af en toe in de auto als hij echt moe is. Ik heb tot 18 maanden rekening gehouden met zijn slaapjes en vanaf die tijd niet meer. Zijn we thuis dan leg ik hem op bed (hij slaapt bijna niet meer overdag) en zijn we niet thuis dan niet. Mocht het nodig zijn dan leg ik hem eerder op bed, maar los van de slaapjes op vaste plek willen doen verbaas ik mij erover hoe flexibel die kleintjes eigenlijk zijn.
Ik zou me niet gelijk zorgen maken om autisme. Is vaak pas veel later zichtbaar. Onze autistische dochter sliep overigens overal en super makkelijk
Hier gaan de kinderen voor. Dan maar een keer thuisblijven. Maar wij hebben dan ook een begripvolle familie ook omdat ik er vaak al niet bij ben door werk.
Hier een zoon die eigenlijk altijd bij 1 van ons in slaap valt en dan in bed wordt gelegd. Maar af en toe kan hij wel een flinke tijd huilen terwijl hij op mij ligt, voordat hij eindelijk slaapt. Maar goed, dat is niet dagelijks. Qua kerst wij zijn beide dagen ergens anders, maar de draagdoek en/ of draagzak gaat mee. Dus als ie moe wordt, gaat hij daar in en dan slaapt hij ook wel.
Hier moesten we t ook niet verstoren hoor. Was echt haar dingetje, duurde 10-20 minuten en dan was t goed. Zo'n beetje sinds 14 mnd begon ze met alternatieven er op en "kletste" ze tegen dr beertjes in dr bed, dat klinkt dan weer aanzienlijk aangenamer. Vooralsnog geen kenmerken van autisme gezien hier. Heel open kindje, echt t zonnetje in huis, danst, boeft en is welliswaar een handenbindertje (wil overal met dr neus bovenop om te kijken wat je aan t doen bent), praten is nog wat minder maar in t tempo dat ze nu gaat heb ik daar alle vertrouwen in.
Hier slaapt hij met kerst in de draagdoek of zak, dat gaat prima. Heb je dat al geprobeerd? En kan je haar niet in de reiswieg leggen dan als je op visite bent?