Het is achter de rug vandaag mijn curretage gehad en ik moet zeggen het viel me mee. Lichamelijk (nog) geen last en ook geestelijk voel ik geen leegte maar meer een opluchting en zie ik het als een nieuwe kans om verder te gaan naar de volgende ronde. Ik zie er niet tegenop om weer zwanger te worden, liefst zo snel mogelijk. (Alhoewel ik denk geen rust heb voordat ik dat hartje heb zien kloppen, dat zal nog een spannende tijd worden ). Ik vraag me alleen af hoe dit bij andere gegaan is. Komt de klap misschien nog of heb ik het echt na het bericht van de foute echo vorige week al verwerkt en een plek gegeven. En wat is jullie ervaring met eventuele complicaties en navloeien, hoe lang kan dit laatste aanhouden? Het navloeien is bij mij niet echt heftig en dat hoop ik ook zo te houden. Na hoe lange tijd waren jullie weer zwanger, hebben jullie gewacht tot de cyclus weer op gang was of niet? Kortom een hoop vragen. Groetjes Juu
Hoi Juu, Fijn dat het meegevallen is. Ik denk dat voor iedereen anders is hoe het te verwerken. Ik heb 10 juli een miskraam gehad en hoefde niet gecurreteerd te worden. Omdat ik geen pijn had en verder geen bloedingen dacht ik oke dat was dat. Heel bot gez. ....op naar de volgende ronde/niet kunnen wachten om weer zwanger te worden. Nu...bijna een maand erna is bij mij het pas doorgedrongen en heb ik het toch moeilijker dan verwacht (niet alleen door de mk, maar ook de periode ervoor heb ik meerdere tegenslagen gehad) Je moet gewoon goed naar je lichaam luisteren, want niet iedereen is hetzelfde en als je je oke voelt...helemaal goed toch. Omdat het bij mij nog heel recent is kan ik je op de andere vragen geen antwoord geven. M'n cyclus is weer begonnen en nu afwachten hoe alles verder gaat lopen. Doe rustig aan vandaag! Mirre
Hoi, lastig hè, al die vragen? Ik vloeide nauwelijks tot niet na de curretage maar kreeg na een week ineens bruin bloedverlies. Dit duurde een week. Het kan een menstruatie zijn geweest maar ook een gevolg van de curretage. Tot anderhalve week na de curretage kan er nog een bloeding ontstaan.
hey juu, gelukkig is het allemaal meegevallen met de curretage meis! ik ben vorige week dinsdag gecurriteerd en wel een hoop napijn gehad, echt naweeen, is tot zondag aangehouden, niet zoerg als de eerste 2 dagen maar wel pijnlijk... bloedverlies viel alles mee, eigenlijk alleen maar inlegkruisjes ingehad was zo weinig... sinds vandaag heel veel bloedverlies, maandverbandje in nu... geen buikpijn of krampweeen meer gelukkig! emotieel niet veel last gehad, die maandag dat we het hoorde en de dinsdag van de curretage wel maar daarna viel het heel erg mee... succes met het verwerk en hoop dat je niet veel pijn gaat krijgen meis!!
Hoi Juu, Fijn dat het allemaal achter de rug is! Na mijn curretage heb ik 4 dagen een beetje gevloeid en daarna een dag of 4 heel heftig. In totaal heeft het vloeien ongeveer 2 weken geduurd bij mij. Het werd na de heftige dagen wel dagelijks minder gelukkig. Tja, en wat betreft je verwerking..... Ieder mens is natuurlijk anders, maar ik kan je vertellen (ik wil je niet bang maken hoor!) dat ik eerst enorm opgelucht was dat de curretage achter de rug was en ik weer verder kon met mijn leven. Maar ik heb later nog wel een superverdrietige periode gehad.... Meid, het komt zoals het komt, helaas is er geen standaard verwerkingsproces voorhanden. Ik vond het erg belangrijk dat ik bij mijn partner terecht kon met mijn verdriet, want de buitenwereld snapt het toch een stuk minder, wat een impact zo'n gebeurtenis heeft op je leven. En natuurlijk lekker op het forum blijven komen, daar heb ik echt heel veel aan gehad. En inmiddels zit ik alweer in ronde 3....ik word wel een beetje ongeduldig nu....ik kijk er echt naar uit om zwanger te worden, maar wat jij ook zegt, ik ben pas gerusgesteld na een kloppend hart op de echo! Sterkte en succes met alles.
Dank meiden, ik kan dus nog wel wat verwachten. Hmmm nou alleen maar goed om rekening mee te houden dan. Wel prettig om te horen hoe andere dat ervaren hebben. Laten we er t beste van hopen. 8) Ik wens ook jullie uiteraard het beste met alles en laten we er met zijn allen dan maar voor gaan. Knuf Juu
Hi Juu, wat fijn dat het zo is verlopen en weinig last hebt. Ik was ook ontzettend opgelucht na de curretage, alleen de bloedingen die bij mij toch meer nasleep hadden vond ik ontzettend vervelend. Tja wat kun je verwachten? Het heeft toch wel echt tijd nodig, want er zijn emotioneel gezien toch wel veel moeilijke momenten geweest de laatste tijd, kleine dingen die het verdriet ff doen oplaaien, zo zou je het bij mij kunnen noemen....(zwangeren en babies blijven moeilijk om te zien), je lijf nog niet terug herkennen, "ontzwangeren", de angst voor een nieuwe zwangerschap, de "leeftijdsdruk" enz....Gelukkig blijf ik niet in het verdriet hangen, had ik me ook echt voorgenomen, net als ik al zei die korte momenten ff die pijn en verdriet om het verlies.... Nu is het vooral een kwestie van geduld en afwachten wat de toekomst brengt... En de meiden hier bij het forum slepen je er ook doorheen, helpt ook weer een beetje, gewoon van je afschrijven Ben zelf al een beetje verder op weg, vanmorgen licht bloedverlies 1e ongi na curretage is begonnen, toch niet slecht voor zo'n "oudje liefs
Allereerst blij dat dit achter de rug is meis. Je kunt het nu proberen een plekje te geven. Ik heb ruim 3 weken geleden curettage gehad De 1e 2 dagen helder bloedverlies gehad.Niet heftig maar wel genoeg Daarna tot 2 weken na curettage bruinbloedverlies gehad.Ik was precies 2 weken na curettage weer helemaal schoon.Afgelopen vrijdag had ik een ovulatietest gedaan omdat ik een wat zeurderig gevoel in me rug en buik had. En de test was ook alweer positief. Afgelopen maandag naar gyn geweest ivm onderzoeken die we nu gaan krijgen. Ik heb het verhaal verteld en ze vertelde mij dat mijn lichaam weer klaar was voor een eventuele volgende zwangerschap.Dus we zijn er weer klaar voor Maar de klap heb ik bij beide curettages later gekregen.(bij me spontane mk kreeg ik de klap gelijk)Het gaat nu wel weer maar de ene dag beter dan de andere Neem echt de tijd voor jezelf meis. Ik wens jullie heel veel sterkte. Liefs, mussie
Wat fijn dat je lichaam er klaar voor is Mussie!! Ben wel een beetje jaloers hoor. Ik heb de hele tijd buikpijnen/krampen. Aan mijn afscheiding merk ik ook niks van een aankomende eisprong en in mijn urine zitten nog hormonen van de miskraam. Ik wil ook heel graag verder, maar krijg het gevoel dat mijn lichaam nog niet zo wil Zo zie je maar, dat de nasleep van een miskraam op veel vlakken ligt: verwerking van verdriet, accepteren dat de zwangerschap over is, lichamelijke klachten, onzekerheid over de cyclus en een eventuele nieuwe zwangerschap, tijd die is verstreken wat betreft de kinderwens door de miskraam etc etc.
Lieve mummy, mijn lichaam is er idd klaar voor en ik heb ook stoer geroepen we gaan er weer voor. Maar toen ik een positieve ovulatietest in me handen had, daht ik helllup. Durf ik dit nu alweer aan, stel dat het wel meteen raak is, weer die spanningen Nee, we hebben dus deze keer geen gebruik gemaakt van de vruchtbare dagen, Deze maand nog maar even niet. Ik kon het echt niet aan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de dagen erna best een beetje spijt had. Hoe had ik dit nu kunnen doen, er geen gebruik van maken terwijl we zoooooo graag willen Maar het is goed zo. Volgende maand weer een nieuwe ronde hoop ik. Maar dat mijn lichaam weer in orde is vind ik iid erg fijn. Maar ik moet zeggen dat ik ook niet echt hoefde te ontzwangeren, ik voelde me totaal niet zwanger en had dus al vrij snel het gevoel dat het WEER niet goed zat. En helaas is dit uitgekomen Maar nu gaan we weer positief proberen te denken. De eerste onderzoeken zijn de deur uit en nu is het weer wachten op de uitslagen. Ik hoop dat jou lichaam er ook heel gauw weer klaar voor is meis. Sterkte en ik weet zeker het komt voor ons allemaal goed.Het MOET toch een keer goed gaan???? ik hoop echt dat het niet zolang meer gaat duren voordat we zwanger raken en 9 maanden later een gezond wondertje op de wereld mogen zetten Liefs, mussie
Wat moeten wij vrouwen toch allemaal meemaken he?! Dat zwanger zijn lijkt in eerste instatie allemaal zo leuk, totdat je met een miskraam te maken krijgt en ineens kijk je er met hele andere ogen naar. Zo zeker als je er de eerste keer in ging zo onzeker zijn de keren er na. Nikx meer onbevangen zwanger zijn. Nou meiden zoals we steeds zeggen, we houden de moed er in en het zal ons toch een keer gaan lukken. Het zou mooi zijn als we ons met zijn allen tegelijk op een ander forum aan kunnen melden. Knuf voor allemaal, Juu
Ja dat vind ik ook weleens moeilijk te accepteren, dat ik nooit meer zo onbezorgd en makkelijk zwanger zal zijn als bij mijn dochter en de eerste paar weekjes bij dit kindje... We worden gewoon het mama-in-mei-forum met z'n allen
Ik doe ook mee!!! Wat een ellende iedere keer maar weer, dat wachten... En inderdaad, die onbezorgde zwangerschap kunnen we allemaal wel vergeten, eerst een kloppend hart op de echo en pas als het kind gezond in mijn armen ligt haal ik opgelucht adem! Ik voel de ongesteldheid al weer aankomen, dus ik ben bang dat het deze keer weer niet gaat lukken...
Hoi Juu, Fijn dat het is meegevallen. Het blijft toch een nare ervaring, maar het helpt om het van je af te schrijven.Ik heb ook een miskraam gehad, ben nu in ronde 3. Ik was snel weer in mijn oude cyclus, dus dat was mooi. Nu afwachten. Ik ben 38 en ik heb toch wel heel sterk dat ik de tijd"voel dringen"". groetjes Patricia
Hi meiden, sluit me bij jullie aan, we doen gewoon met z'n allen mee ondanks die op hol geslagen lijven knuffies
Ja Patries dat is ook nog wat die tijd?! Ik wilde geen moeder worden na mijn 40e, maar ik merk dat ik mijn grenzen al begin te verleggen. Nou ja ik heb nog ffies, maar t maakt de wens om weer heel snel zwanger te worden wel groter. Eenmaal hier aan geproefd hmm. Maar ik wil maar daar zeker ook niet gek door laten maken, gevoelsmatig heb ik dan echt zoiets van "dan lukt het helemaal niet"?! Maar laat ik het advies niet in de wind slaan om ook mijn lijf even rust te geven. (ok 2 weekies dan ). Hé en als we allemaal mama in mei worden zoals afgsproken, dan komt t helemaal goed.