Ik weet het even niet meer.. BV valt me zo zwaar

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Michelle04, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Lieve allemaal,

Ik zit er momenteel even helemaal doorheen. Ik ben 3 weken geleden bevallen van een gezond, mooi en lief zoontje. Ik ben helemaal verliefd op mijn kleine man dat is gelukkig het probleem niet.
    Ik geef volledig borstvoeding en dat begint me nu een beetje op te breken. Mijn zoontje drinkt namelijk nogal lang aan de borst, gemiddeld 20 minuten aan de ene kant en dan nog 10 minuten aan de andere. Dan moet ik hem ook echt loshalen. (dit op advies van kraamverzorgster, verloskundige en consultatiebureau) anders hangt hij er gerust de hele dag aan.Een mannetje met een flinke zuigbehoefte ook. Hij op een goede dag ongeveer om de 3 uur maar over het algemeen is dit rond de 2 a 2.5 uur en soms ook eerder. Na de voeding ga ik als hij nog goed wakker is nog even met hem knuffelen en tegen hem praten en leg hem bij de eerste vermoeidheidstekenen in zijn eigen bedje. Hij slaapt vrij moeilijk in en van het CB kregen we het advies om hem (als hij gegeten, een schone luier, het niet te warm of te koud heeft etc.) hem maximaal 20 minuten te laten huilen. Ik vind dit erg moeilijk maar hou dit wel aardig vol. Meestal gaat hij dan ook na een minuut of 10 wel slapen. Dit is een paar dagen goed gegaan maar nu lijkt het wel of ik het niet meer goed kan doen. Als hij wakker wordt krijgt hij een schone broek, eten en dan leg ik hem weer in bedje. 'savonds heb ik ook een vast ritueel. Om 9 uur gaat hij in badje, daarna krijgt hij zijn voeding en een schone broek en dan leg ik hem in bedje zodat hij rond 10uur kan gaan slapen. Dit ging de eerste dagen goed maar nu is het steeds huilen geblazen. s'nachts is het helemaal drama. Na de voeding wil hij niet meer slapen en blijft dan pruttelen en wakker. Omdat de voedingen ook zo lang duren en ik daarna ook geen rust meer krijg lijken de nachten 1 lange voeding te zijn. Hij komt ook zo'n 3 tot 4 keer per nacht voor een voeding. Afgelopen nacht ben ik tijdens een voeding in slaap gevallen! Ik vind dit zo erg, ben als de dood dat ik op mijn zoontje ga liggen met alle gevolgen van dien. Nu heeft hij nadat ik hem om 10uur in bedje gelegd heb heeft hij ook ontzettend gehuild. Ik vind dit zo erg om aan te horen, mijn hart breekt als ik de kleine man zo hoor. Het levert ook de nodige spanningen op tussen mij en mijn vriend. Als ik naar de kleine toe wil gaan komt hij weer met zijn (goedbedoelde) advies aan dat die "mevrouw van het CB" heeft gezegd dat we hem 20 min moeten laten huilen. Ondertussen ben ik wel degene die 24/7 met de kleine bezig is en is hij een typisch voorbeeld van het gezegde "de beste stuurlui staan aan wal". 'snachts sta ik er ook alleen voor want hij heeft zo'n extreem slecht humeur als ik hem wakker maak dat ik er maar voor heb gekozen dit niet meer te doen. CB heeft mij ook duidelijk gemaakt dat als ik het even niet meer trek om de kleine te laten huilen ik gewoon mijn gevoel moet volgen. De gebroken nachten en de lange voedingen breken me echt op en ik heb het gevoel dat ik het allemaal niet goed doe. Ik zou graag doorgaan met het geven van BV maar zo ga ik het niet volhouden. Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen en ik zou graag jullie ervaringen en advies willen hebben..
    Excuses als mijn verhaal wat onsamenhangend is, ik zit er nu even heel erg doorheen.

2. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi Michelle,
    Als je kindje steeds zo lang drinkt maar toch zo vaak wil denk ik dat hij vooral heel veel zuigbehoefte en heel veel mamahonger heeft en dus gewoon heel graag heel veel bij je wil zijn. Balen voor je dat hij dat vooral 's nachts heeft! Zo heb ik de eerste weken juist overdag de hele dag met Mischa op schoot (slapend, in zijn bed deed hij gewoon niet) gezeten. Ik heb hem 's nachts juist nooit laten huilen. Mijn idee is namelijk dat je je kindje daardoor overstuur laat raken, terwijl als je meteen even gaat troosten, hij misschien wel snel weer in slaap valt. En als hij honger heeft baal jij misschien dat hij weer een half uur wil drinken, maar nu is het 20 minuten huilen (jullie allemaal wakker) en daarna nog 30 minuten drinken... Ik zou dus denken, gewoon aanleggen en weer naar bedje. Maar ja, het is een dooddoener maar helaas wel waar, ik kan wel wat roepen, maar jij bent zijn mama en weet het zelf het beste! Gewoon je gevoel volgen dus. Enne, je hebt er nu niks aan maar het is echt maar een fase die niet zo lang duurt (achteraf gezien dan...) :)

Hier trouwens ook zo'n man... Mischa is nu 6 weken en zijn papa is er eergisteren voor het eerst uit geweest, om hem zijn speentje even te geven. Hij werd er gewoon een beetje stil van toen ik zei dat dit ECHT de EERSTE keer was dat hij er 's nachts uit was gegaan, hij had het al die maanden helemaal niet beseft. Wij mama's hebben vleugels. Ik weet nu al niet meer hoe ik het volgehouden heb, maar het wordt steeds makkelijker en steeds leuker! ;)

3. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie. Ik ben er zie ik vergeten bij te zetten dat ik hem 'snachts niet laat huilen. Hij slaapt nog in zijn wiegje bij ons op de kamer dus aan die 20 minuten komt hij zo ook niet hoor. Ik haal hem er dan ook uit voor een voeding. Na de voeding is hij meer aan het pruttelen en jengelen. Het is geen huilen maar je slaapt er ook niet bijster goed op. Vandaar dat mijn nachten zo lang duren... Het huilen is als ik de kleine overdag en 'savonds in zijn bedje leg. Ja ik denk dat hij graag bij mij is en ik laat hem ook vaak lekker bij mij maar ik zou ook graag eens voor de middag gedouched en aangekleed zijn. Het voelt allemaal zo dubbel: Ik wil zo graag dat mijn mannetje zich goed en geborgen voelt maar ik kom op deze manier echt helemaal niet aan mezelf toe. Je wordt als kersverse moeder zonder enige babyervaring door zoveel (ervarings)deskundigen van informatie voorzien dat ik door de bomen het bos niet meer zie en ik voor mijn gevoel even vastloop. Als ik maar niet zo allejezus moe was dan kon ik het waarschijnlijk veel luchtiger bekijken..

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Moeilijk...

Het laten huilen methode werkt hier goed. Toen ik daarmee begon was hij volgens mij bijna 2 maanden oud en binnen een week had ik een kind dat prima zelf in slaap kon vallen. Maar bij jouw kleintje werkt het zo te lezen niet zo...

Ik wil je niet nog meer adviezen geven eigenlijk :) Maar misschien is het een idee om even te gaan kolven. Dan kan je man de voedingen geven, duurt het waarschijnlijk minder lang en misschien dat dat goed valt bij je kleintje. Ik had hetzelfde als jij, Tobe kwam ook heel erg vaak om een voeding en ik was er zo lang mee bezig... Werd daar ook helemaal hopeloos van. Ik ben toen welliswaar gaan kolven om een andere reden (vanwege krampen) maar er viel een grote last van mijn schouders.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Vervelend zeg, ik snap dat je je erg naar eronder voelt.

Eerst mijn reactie over het laten huilen: inmiddels is er aangetoond dat "laten huilen" methode niet goed is voor de kleine... de richtlijn is ook helemaal van de baan... een kindje van 3 weken huilt niet zonder rede, of alleen maar om aandacht!

Toen T klein was dronk hij om de 1,5 uur/2 uur.... dus qua voedingen doet hij het goed maar hij drinkt wel vrij lang... anderzijds zal hij dit wel nodig hebben! Sowieso zijn er rond de 3 weken regeldagen... hiermee word vraag-aanbod goed op elkaar afgestemd. Darabij 's avonds heel veel drinken heet clusteren en is normaal gedrag.

De hierboven genoemde tip van kolven ga ik je afraden, met 3 weken is je BV nog niet stabiel, je hebt kans op een grote terugval en op speen-tepel verwarring...

De tip die ik je wil meegeven is om hem eens te dragen in een draagdoek vooral 's avonds zouden de problemen minder kunnen worden. Je meot dan wel blijven lopen, maar misschien is een gedeelte mama-honger (drinken zodat ik bij mama ben) weg!

6. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hoi meiden, wederom bedankt voor de reacties. Ik heb een wonderbaarlijk goede nacht gehad. Om half 2 kwam hij voor een voeding en daarna wilde hij weer niet slapen. Hij heeft toen gejengeld tot half 3. Ik heb hem toen lekker tegen mij aangehouden en uiteindelijk nog maar een keer de borst gegeven. Hij is toen rond 3 uur in slaap gevallen en kwam pas om 6 uur weer (waar je al niet blij mee kan zijn als verse moeder met slaaptekort;)) Direct na de voeding is hij toen weer in slaap gevallen en we hebben uitgeslapen tot 09:15!! Ik heb hem lekker gewassen en aangekleed, 2 borsten gegeten en weer op bedje gelegd. Hij heeft toen een minuut of 5 gehuild, speentje erin gedaan en een wonder is geschied: Hij slaapt weer en mama is nu druk bezig wat achterstallig onderhoud in huis te doen. Misschien heeft hij idd zijn regeldagen (gehad?). Ik wacht het maar even af.

@MerleQ: Ik heb hier een kolfapparaat staan en ik ga proberen om 1x per dag een voeding te kolfen. Zo kan mijn vriend (iemand nog tips om iemand met een ochtendhumeur een beetje leuk wakker te laten worden?) ook een nachtvoeding voor zijn rekening nemen. Het is het proberen waard. Ik denk niet dat ik van 1x kolfen ontregeld raak op melkgebied.
    @ Noahtje: Dat is ook wat ik het moeilijke vind aan het laten huilen. Ik wist ook niet beter als dat een babietje niet zonder reden huilt. Maar goed als ik aan alles heb voldaan, van een schone luier tot een volle buik en kroelen met mama weet ik het ook niet meer. Ik wil ook niet in de situatie komen dat ik alleen maar met de kleine moet lopen omdat hij niet in zijn eigen bedje wil slapen. Hij moet uiteindelijk ook leren om zelf in slaap te vallen toch? Ikheb me laten vertellen dat de kleintjes ook even een huilmomentje kunnen hebben om de dag met alle indrukken en prikkels te verwerken. Maar het voelt voor mij echt heel dubbel om hem te laten huilen. Ik hou me eigenlijk ook niet aan de "richtlijn"van 20 minuten, als hij na 10 minuten nog niet slaapt is er meestal wat anders aan de hand.

Ik ben benieuwd wat de dag ons gaat brengen..

7. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hey,

Ik zou je kindje niet laten huilen, je baby is nog maar 3 weekjes, dan hebben ze jou nog zo hard nodig, en zoals al eerder is gezegt heeft je kindje je hard nodig nu. Dus voor niks huilt je kind niet. Ik denk dat met die laten huilen methode, je kind alleen maar overstuur raakt en het niks oplost, ieder kind is nl ook gewoon anders. Het duurt nu natuurlijk ook best wel lang eer je kindje genoeg heeft gedronken, die kleintjes worden ook snel moe. Ik denk dat als je nog een paar weekjes wacht dat je kindje al sneller klaar is.. Je zou ook wat kunnen kolven om je kind niet te vaak aan de borst te hebben. of misschien een speentje. Snap heel goed dat je er doorheen zit hoor, het is zeker niet niks!

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mag ik je bron? Dit is bij mijn weten helemaal niet waar. Voor zover ik weet is het helemaal niet bewezen dat laten huilen schadelijk is. Verder zijn de meningen nog steeds heel erg verdeeld.

Ik vind dat je het per kind moet bekijken. Als je merkt dat je kind het nodig heeft om zichzelf in slaap te huilen en verder heel tevreden is, dat heel wat anders is dan je kind de hele dag door te laten huilen terwijl er vermoedelijk iets anders aan de hand is. Per definitie laten huilen ben ik ook geen fan van.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ TS: ik had mijn grens volgens mij ook bij 10 minuten liggen... Dat wil zeggen dat ik hem na 10 minuten ging troosten totdat ie weer stil was en dan weer uit zijn kamer sloop. ik denk dat je daar goed aan doet door zodoende je eigen gevoel te volgen. en dat is ook het belangrijkste hierbij.

10. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Gemiddeld is een half uur per voeding goed hoor. Je hebt snelle drinkers en wat langzamere.

Blijft hij goed effectief doorzuigen aan de borst? Ligt hij dus niet te tutteren en maar af en toe een slok te nemen?

Hoe is zijn groei, plas en poepluiers?

Ik denk dat je kleintje ook erge zuigbehoefte heeft. is hij tevreden met je pink als je die geeft? Als hij zijn voeding heeft gehad natuurlijk.

Over dat moeilijk inslapen: maait hij veel met zijn armpjes dat je ziet? Sommige kids maaien zichzelf wakker of houden zichzelf wakker door steeds met die armpjes voor het gezicht te swiepen.
    Heb je al geprobeerd om hem strak in te stoppen?
    Evt. bedje voorverwarmen, een doekje/tutje met jouw geur eraan (stop die een dag tussen je bh) wil soms nog wel eens helpen.
    Vraag anders aan het cb is over inbakeren of dat zou kunne helpen. Wel altijd in overleg en nooit op eigen houtje gaan beginnen.

11. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Inderdaad, 's nachts (en 's avonds voor de laatste voeding) het bedje voorverwarmen met een kruik. Als je kindje na het drinken lekker in slaap is gevallen en je legt hem opeens in een koud bed schrikt hij natuurlijk meteen weer wakker. Hier werkte het super in elk geval!

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    #12 Noatje, 18 jul 2009
    Laatst bewerkt: 18 jul 2009
    @Michelle:
    Reken maar dat de kleine zelf leert in slaap vallen, maar hij heeft 9 maanden bij jouw veiliog weggestopt gezetetn... en nu moet hij opeens heel "ver" weg van je zijn. Voor sommige kindjes valt dat erg zwaar... een kindje van 3 weken kan je nog niet verwennen hoor!

Als jij je verdrietig of eenzaam voelt zou jij ook niet alleen weggelegd willen worden toch? Als draagdoeken verwennen is, dan verwen ik Tygo waanzinnig maar zijn inslaapproblemen zijn weg en volgens het CB loopt het voor op zijn ontwikkeling ;)

Ik bedacht me opeens een site met waardevolle tips voor je: Ik ben Beebie - artikelen troosttips

@MerleQ:
    De schaduwkant van slaaptraining
    Alles over Kinderen: over huilen en troosten van je baby\
    HECHTINGSSTOORNIS / GEEN-BODEM-SYNDROOM - Nieuws: Wil je een gelukkige baby? Twee jaar niet werken!

En mag ik nu bewijs voor dat laten huilen NIET schadelijk is? (en dan laten huilen van 20 minuten)

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Huilen is ook een recht. Babies hebben maar één manier om zich te uiten en dat is huilen.. voor MOGEN huilen is ook wat te zeggen. En het fenomeen 'mamahonger' dat zal allemaal best (en daar geloof ik ook best in bij moeizame bevallingen en vroegge boortes) maar ik geloof ook in leren dat je zelf in slaap kan vallen, dat je in een bedje kan slapen etc etc. Waarom is het zo'n schande om kindjes vrij snel dingen te gaan leren (zonder te dwingen) en waarom moeten sommige kindjes opeens van alles gaan leren als ze 'groot' zijn terwijl ze het ook vanaf dag één kunnen leren en dan niet beter weten.
    De zuigeboefte van babies kan heel groot zijn maar daar hoef je niet je tepel voor te lenen. Je borst is om uit te drinken en niet om aan te sabbelen. Een speentje, de pink etc zijn prima alternatieven.

@Noahtje... het laten huilenprincipe is geen richtlijn. Het is een methode en je kunt je er in vinden of niet. De meeste CB's zullen het wel aanraden om het gecontroleerd te laten doen als er geen aanleiding is om te denken dat er iets anders aan de hand is. Dit is vooral omdat CB's de consequenties van aangeleerd gedrag beter kunnen overzien dan jonge moeders/vaders.
    Wat betreft de aantoonbaarheid van schadelijkheid: alles is uiteindelijk met onderzoek aan te tonen en dus laten huilen ook. Maar de uitslag van niet laten huilen kan net zo negatief zijn ;)

@TS: borstvoeding is de eerste weken echt zwaar en hard werken. Stom hè dat je na je zwangerschap en die loodzware bevalling weer aan het werk moet! Maar het gaat echt steeds beter. Je kindje wordt steeds sterker en gaat snellere drinken. Ik had ook zo'n langzame drinker met een enorme zuigbehoefte en spenen vond hij die eerste tijd helemaal niets. Tja, daar zit je dan. Ik heb mijn zoontje geleerd zelf in slaap te vallen door hem op vaste tijden naar bedje te doen, te laten huilen (max 15 min) en bij ons hielp inbakeren (puckababy) erg goed.
    Vergeet niet dat jij ook nog heel moe bent en dat daardoor alles nog zwaarder overkomt dan het al is.
    Probeer ook eens te kolven zodat je een flesje kan laten geven door je man. Na 3 weken is de kans op de genoemde tepel-speenverwarring nog maar klein. Plus er zijn genoeg kindjes die heel goed beide kunnen ;)

Die kerels zijn vervelend hè? Tja... jij bent moeder geworden, hij papa... dat is toch heel wat anders. Maar probeer ook eens naar hem te luisteren.. Juist omdat hij wat meer afstand heeft, ziet hij dingen weer even anders en kan hij dus ook heel zinnige dingen zeggen. Doe geen dingen die je echt niet wilt maar papa's zijn zo gek nog niet. Verder is het proberen de balans te vinden tussen samen en mama. Dat duurt een tijdje. Ook hier is je eigen vermoeidheid niet bevordelijk!

Ik wil je veel succes wensen. Kijk anders eens of een boek je misschien kan helpen. Ik heb zelf Gina Ford gebruikt maar ik hoor ook goeie verhalen over Ria Blom. Je hoeft de methodes niet eens strikt te volgen, maar soms is het gewoon fijn een naslag werk te hebben.. Je bent tenslotte aan een nieuwe 'baan' begonnen

PS: @Noatje.. als je je eigen bronnen goed leest dan is er wel een grijs gebied tussen altijd bij je houden en laten huilen. Troosten is niet hetzelfde als bij je dragen. Als het voor jou en Tygo werkt, dan is dat super fijn. Helaas ken ik heel wat voorbeelden van kinderen die ook later niet zelf kunnen slapen en waar slaaprituelen van minimaal 30 minuten tot 1,5 uur niet ongewoon zijn.

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @zwaantje: ik heb het ook niet persé over dragen... ik laat Tygo ook wel eens huilen... maar hij is 7 maanden! en geen 3 weken!

de petitie was trouwens tegen de methode van ria blom... en dus OOK over het laten huilen....

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Noatje.. ik snap dat je dat niet bedoelt maar er zijn genoeg mensen die troosten lezen als bij zich houden (of het nou dragen is of gewoon op de arm) en dat hoeft niet. Ik ben ook een voorstander van troosten maar bij mij was dat ook bij 3 weken een aai over de bol of een knufje.

En zoals gezegd. Elke methode kan wetenschappelijk negatief of positief bevonden worden. Dat is het mooie van statistiek. Je kunt alles aantonen. Gecontroleerd laten huilen is iets waar je je in moet kunnen vinden. Voor de een werkt het goed voor de ander niet. Waar iedereen het over eens is dat kindjes niet uren achter elkaar horen te huilen. Als dat zo is moet je er een dokter bij halen!

16. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Wow meiden wat een hoop advies. Voor mij is de herkenbaarheid en het begrip al een grote steun. Bv blijkt idd hard werken te zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ondanks het lezen van talloze boeken hierover en info die ik van te voren had ingewonnen ik niet had verwacht dat het zo intensief zou zijn. Noem het misschien naief maar er wordt zo op gehamerd dat dit het beste is voor de baby dat ik (en vele voorstanders van bv) hier niet bij stilstaan. Ik sta nog volledig achter mijn beslissing om het te geven hoor maar het eist wel flink zijn tol. Momenteel heeft de kleine zijn regeldag(en) en vandaag beleven we het hoogtepunt. Hij wil heel vaak drinken, pink/speentje zijn niet meer goed voor hem en hij huilt veel. Hij is alleen tevreden als hij kan drinken en is heel graag dicht bij mama. Drinken doet hij dan ook heel gulzig, het is geen sabbelen o.i.d. Zodra hij dat gaat doen haal ik hem ook van de borst en bied ik hem mijn andere aan. Zo is hij wakker tijdens het drinken, eerder viel hij regelmatig in slaap. In overleg met het CB slaapt hij ook in een Puckababy, hij is nogal druk met zijn armpjes. Nu ligt hij lekker op mijn buik te knorren, ik laat hem maar even lekker bij mij zoveel hij wil nu hij aan het regelen is. We houden nog aardig vol en ik hou me vast aan de gedachte dat we straks echt een soort van regelmaat gaan vinden..

17. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    michelle ik herken jouw situatie ..en ik weet precies hoe je voelt. hier ging het precies hetzelfde als bij jou in het begin ..ik beloof je het zal steeds beter gaan! en langzaamaan wen je en leer je en voor dat je weet heb je maniertjes en techniekjes van je eigen die voor jullie werken.
    hier ook een kindje waar ik mee in slaap viel tussen 6 en 9 sochtends omdat ze maar niet in slaap viel na de voeding en huilde en huilde en huilde...

die dagen zijn er nog wel.. maar lang niet zo veel als'paar weken geleden..

hier ook in slaap gevallen met kindje aan de borst ..tip..heb je een dvd speler?? download je series? zet wat op voor dat half uurtje.. beetje comedie of zo met koptelefoon..lange snoer ;)
    ja als kindje huilt wil je gelijk aan de borst leggen maar beetje wiegen terwijl je tv aanzet, koptelefoon aan, etc kunnen ze echt aan ;)
    en man die chaggie is.. hier ook zo een.. zijn probleem als hij last van heeft ;)

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

He Michelle,
    Gaat helemaal goed komen hoor. Met zo'n lieve mama kan dat niet missen! Succes en wees ook trots op je zelf! Je levert de ene topprestatie na de andere!
    Naarmate je kindje ouder wordt, gaat het steeds makkelijk EN er is altijd een alternatief achter de hand. Dat is ook een prettig idee.
    Geniet maar lekker van je kindje! Hier rent meneertje de kamer rond en wil zelluf eten... Het gaat zo hard! (11 maanden)

19. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Pixie, Zwaantje bedankt! Soms heb je gewoon iemand nodig die zegt dat alles goed gaat komen :) Vandaag is echt een mega offday, we gaan van voeding naar voeding en als ik ook maar even het lef heb om iets voor mezelf te doen zet meneer het op een brullen.. Mijn vriend moest vandaag werken maar is gelukkig weer thuis. Ik heb net even lekker een potje met de kleine mee zitten huilen, dat lucht wel op. Daarna heb ik hem lekker in badje gedaan, nu hangt ie weer aan de tap en als zijn buikje vol zit dan leg ik hem in bedje. Kruikje ligt zijn werk al te doen dus in theorie zou het zo moeten gaan lukken met slapen *houdt vingers gekruist*

@Pixie: Wat fijn dat het bij jullie al zoveel beter gaat! Ik ga vannacht je tip met de laptop opvolgen, lekker filmpje of muziekje aan of natuurlijk hier op ZP neuzen. Alles behalve weer in slaap vallen met de kleine naast me. Was jij ook zo geschrokken?Ik voel me er zo slecht over. Des te meer omdat mijn vriend laatst op zijn werk een babietje heeft moeten reanimeren waarbij de moeder hem in haar slaap vertsikt had. Dat kindje heeft het helaas niet gered en ik had echt gezworen mezelf nooit in zo'n situatie te brengen. En nu ben ik net 3 weken moeder en ik kan niet eens wakker blijven. Nu stap ik echt mijn bed uit en drink een glas koud water. Voeden doe ik nu rechtop zittend maar het is nog steeds vechten tegen de slaap.
    Sliepen ze maar meteen door he;)

Fijne avond en ik wens iedereen alvast een hele rustige met slaap gevulde nacht..

20. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Tjonge ja dat in slaap vallen tijdens het voeden is wat hé....Het is mij ook een keer gebeurd.
    Nu slaap ik gelukkig beter en overkomt het me niet meer....
    Waar ik graag even op wil reageren is op het laten huilen verhaal. Eerlijk gezegd heb ik niet alle reacties op deze pagina gelezen maar zelf heb ik ontdekt dat het laten huilen wel echt helpt. Een paar weken geleden heb ik ontdekt dat Fenne echt huilde om het huilen...Ze had net gedronken, een schone luier, geen krampjes, niet te warm en niet te koud er was dus niks aan de hand. Ze huilde echt enorm en toen ik even ging kijken of het allemaal wel goed ging...hield ze op en begon stralend te lachen...dit was voor mij voldoende om te weten dat ik haar dus gewoon kon laten huilen. Ik zelf vind aandacht geven prima maar er is ook een tijd van slapen. Tot nu toe (ze is inmiddels ruim twee maanden) werkt dit prima. Als ik zeker weet dat alles goed is dan laat ik haar soms tot wel een half uur huilen. Dat is soms wel moeilijk maar echt ik hoef maar een voet in haar kamer te zetten en ze houdt op met huilen....men zegt dat je een baby niet kan verwennen maar gewennen kan wel denk ik dan. Nou ja anyway voor ons werkt het!

Deel Deze Pagina