Ik weet het even niet meer.. BV valt me zo zwaar

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Michelle04, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duna

Duna Niet meer actief

Hier ben ik het volledig mee eens, een baby van 3 weken huilt niet om niks. Ik vind dat laten huilen zoooooooooooooooooooooo achterhaald en ouderwets. Even troosten kan ECHT geen kwaad. Ik zou het ook niet eens kunnen want als ons kleintje (ook 3 weken oud, bijna 4) zo hartverscheurend ligt te huilen dan loop ik meteen naar hem toe. Want of het is kramp, of het is honger of hij wil graag een knuffel. Hij huilt niet zomaar denk ik dan en ik snap niet dat er moeders zijn die dat wel doen. Het maakt me eigenlijk ook een beetje boos :x

2. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Het zal denk ik altijd wel een discussie blijven of het wel of niet laten huilen goed is voor een babietje. Ik vind dat iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Bij mij is het nu zo dat ik hem bij het inslapen max. 10 minuten laat huilen. Dit nadat hij zijn buikje vol heeft, schone broek, juiste temperatuur etc. Ik begin nu ook door te krijgen dat hij verschillende huiltjes heeft en ik raak er steeds meer van overtuigd dat hij het ook nodig heeft om de prikkels van de dag even van zich af te zetten. Toch blijft het rot om te horen, het is toch jou kindje dat daar ligt. Maar goed als ik hem iedere keer als hij gaat huilen weer uit zijn bedje trek dan komt hij ook niet aan zijn slaap toe en gaat het van kwaad tot erger. Dit lijkt nu aardig te werken voor mij en mijn kindje en ik zeg niet dat andere methodes onjuist of onmenselijk zijn maar dat iedereen moet doen wat bij hem of haar past. Het laatste wat ik ook met mijn topic wil bereiken is dat het hier een welles nietes spelletje gaat worden want zoveel mensen zoveel meningen. Adviezen, tips en ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom en iedereen die tot nu toe gereageerd heeft wil ik ook vast hartelijk bedanken.

3. Duna

Duna Niet meer actief

Iedereen moet het ook voor zichzelf weten.. Kijk ik kan me ook voorstellen dat als je een 'huilbaby' hebt (meer dan 4 uur per dag huilen) dat je dan niet elke keer je aandacht aan je kind wil schenken... Ons mannetje huilt heel erg weinig en als hij dat al doet dan heeft hij er zeker een reden voor! Daarom ben ik er wel alert op.

Maar waar ik me WEL aan stoor is dat mensen hun baby's willen behandelen volgens het 'boekje' Ik heb de naam van die schrijfster (ria blom) al vaker voorij zien komen over het 'trainen' van je baby. Nou sorry maar mijn kindje is geen computer waarvoor ik software moet installeren om hem te laten doen wat IK wil! Dat bepaalt hij zelf wel! Ook dat ritme gedoe... Het komt allemaal vanzelf wel en niet ieder kind is hetzelfde (verre van!) Gewoon doen wat je moederinstinct je ingeeft werkt prima want vroeger waren er ook niet van die boeken en met ons is het ook allemaal goed gekomen toch?

4. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    hoihoi, ik herken mezelf wel in je verhaal hoor! Mijn meisje (nu 8 mnd) dronk anderhalfuur per voeding. Ik heb me er gewoon aan toegegeven, ben gaat zitten en voeden, verstand op 0. Ze ging pas om 04.00 slapen, tot die tijd was ik alleen maar bezig met voeden. Ik was echt kapot, wilde ook de borstvoeding opgeven maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen. Van het CB moest ik de voedingen ook gaan rekken, gelukkig heb ik nooit naar hun geluisterd want als je kindje regeldagen heeft kun je daar maar beter aan toegeven, dat is goed om de productie op te krikken. Ook ik kreeg het advies om haar te laten huilen, geen 20 minuten maar huilen tot ze sliep en ik moest dan oordoppen in doen. Ik heb dat gelukkig nooit gedaan, heb haar altijd max. 10 minuten laten huilen maar achteraf gezien heeft dat laten huilen nooit geen ene (piep) geholpen! Maar het word echt beter, ze slaapt nu 10 uur aan een stuk en ze krijgt nog steeds borstvoeding! Het is nu even doorzetten maar knuffel lekker met je kindje, lekker aanleggen, doe alles rustig aan en het word echt beter! Als het niet verbeterd kun je altijd nog stoppen maar als je er spijt van krijgt kun je niet meer terug!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vroeger had je SPOCK en oma's, tantes, nichten, zussen etc... dus die gaat niet helemaal op

En dat met 'ons is het ook allemaal goed gekomen.. " tja... ook daar ben ik het niet helemaal mee eens ;)

Laten we het erop houden dat voor sommige mensen de boeken een prettige leidraad zijn of het nou Blom of Ford is. Ieder z'n ding! Een kindje laat zich niet dwingen maar de zorg is het er wel al 100 jaar over eens; rust, reinheid en regelmaat is het devies! (en dat is nou precies wat er in die boeken staat 8))

6. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wel logisch dat je meisje je dan een stralende lach geeft. Ze heeft een half uur om je liggen huilen en dan ben je er en is ze blij je te zien. Ze heeft je nodig en kreeg wat ze wilde. Jou zien!
    Iedereen moet doen wat ie denkt dat goed is natuurlijk, maar ik kan het zo moeilijk geloven dat een baby van 2 maanden gelukkig wordt van laten huilen. EEN HALF UUR alleen in bed laten huilen....ik vind het niet kunnen. Ze huilen ECHT niet voor niks. Als ze dan zo naar je lacht als je bij haar komt, voel je je dan niet schuldig dat je haar zo lang hebt laten huilen?

7. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ha,

Ik heb niet alle reacties gelezen maar jou verhaal had ik zo zelf kunnen schrijven, mijn mannetje was precies zo!
    De speen was het wondermiddel. Sinds die zijn zuigbehoefte kwijt kan is het een veel rustiger manneke. En af en toe die speen er in doen vind ik minder erg dan hem laten schreeuwen!
    Hij sliep toen door van half 10(wel na een aantal x zijn speen in zijn mond te doen) tot ongeveer 3 uur... dat werd 4 uur... 5 uur...6 uur..7uur, En nu slaapt die tot 8 uur door!

8. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Michelle, ik wil je zeggen dat je het goed doet! Vertrouw op jezelf en je zult zien dat alles goed komt. Natuurlijk krijg je heel veel adviezen waar je gek van wordt. Pik de goede eruit.
    Ik wens je heel veel succes, voor je het weet is je kleintje alweer groot!!!

9. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Oja ik geef ook bostvoeding. Hij dronk ook zo lang, nu in totaal ongeveer 15 minuten inclusief boeren;)!

10. Nrg50

Nrg50 Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.625
    0
    36
    Verkoop binnendienst
    Almere
    Hoi, bij mij is het echt EXACT hetzelfde als bij jou. Mijn zoontje is vandaag 4 weken, en komt echt elke 2 uur voor een voeding, ook snachts, en doet daar dan 30 min. over. Ik begin er nu zelf gelukkig een beetje aan te wennen, maar is wel ontzettend vermoeiend. Heb gister iets gevonden over borstcompressie, en vannacht heeft hij korter gedronken en er 2x 3 uur tussen gelaten. Misschien is dat ook iets wat bij jou zou kunnen helpen?

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstcompressie - handleiding

en filmpjes over goed drinken en borstcompressie:
    Breastfeeding Help Videos - nbci

11. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

ik zou de bv afbouwen en dan om en om geven, dan bv dan flesvoeding.. met flesvoeding weet je zeker dat ie genoeg binnenkrijgt en kan hij misschien langer op tevreden zijn en is hij meer voldaan en slaapt ie beter, en jij dus ook. Misschien heb je te weinig voeding in je melk? ik had dit zelf op n gegeven moment ook, na 8 weken.. Je moet ook aan jezelf denken, als je zelf niet goed in je vel zit, reageert je kindje hierop.

succes..

12. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Als je nog maar zo kort borstvoeding geeft en nu al af gaat bouwen heb je kans dat je productie niet goed op gang gaat komen, dat lijkt me wel een heel rigoureuze oplossing! Te weinig voeding in je melk is onzin, moedermelk is exact afgestemd op de behoefte van jouw baby op dit moment. Je kindje moet in het begin juist vaak drinken zodat je productie opgevoerd wordt. Ik zou inderdaad die site die NRG noemt eens opzoeken en je daar eens goed inlezen. Of desnoods een lactatiekundige bellen of een vrijwilligster van La Leche League oid. Succes!

13. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Als ik dit soort berichten lees ga ik mijn eigen vent steeds meer waarderen. Hij heeft bij allebei de baby's altijd zoiets gehad van 'samen een kind willen dus ook samen opvoeden vanaf het prille begin' :) Luiers verschonen, flesjes geven, speentje erin, troosten, of het nou dag of nacht is, hij doet het gewoon en zonder morren.

Daar hebben jullie natuurlijk niks aan, maar ik besef dat ik wel heel erg bof.

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    #34 Deurtje, 20 jul 2009
    Laatst bewerkt: 20 jul 2009
    20 minuten de ene borst en 10 minuten de andere kant vind ik helemaal niet superlang voor zo'n klein babietje hoor. Ik was in het begin ook echt wel zo lang (nog wel langer zelfs) bezig per voeding. Ik merkte dat mn zoontje steeds effectiever begon te drinken en dus werden de voedingen ook steeds korter.
    Loshalen zou ik ook niet doen, alleen als hij echt niet meer drinkt. Als hij nog drinkt, gewoon laten drinken, des te langer houdt hij het er op vol.
    Borstvoeding is even intensief in de eerste weken, maar probeer er gewoon rustig in mee te gaan en niet te snel op te geven.
    Wellicht kun je eens een lactatiekundige bellen voor advies?

Als ie niet goed in slaap kan komen en zichzelf wakker houdt, zou je ook kunnen overwegen je kindje in te bakeren. Wij gebruikten daarvoor de speciale paccodoek.

Heb vertrouwen in jezelf, in het begin is het echt allemaal wennen, maar het komt goed!

15. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    hmm.. na in het begin een uur á anderhalf over een voeding te down ben ik lang blij dat het nu 30 minuten is geworden uiteindelijk.. soms is het nog wel 45 en soms wel 20.. maar gemiddels 30 inclusief rust en boeren tussendoor..

16. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    @ Marriedgirl:Ik haal de kleine alleen los als hij niet meer drinkt, anders zou het ook geen nut hebben. Daarna bied ik hem mijn andere borst aan. Dan is hij weer wakker en drinkt hij weer effectief. Verder slaapt hij in een puckababy en sinds hij dat doet slaapt hij al stukken beter in, hij maaide zichzelf eerder continue wakker met zijn armpjes.

Vandaag kwam hij weer erg vaak voor een voeding. Ik heb hem zelfs nadat hij beide borsten had gedronken nog afgekolfde melk moeten geven (90 CC!). Dit is mijns inziens toch niet normaal? Na het drinken bleef hij maar huilen en hongersignalen afgeven. Een speen of pink wilde hij niet, hij wilde echt melk drinken.
    Hij komt nu ongeveer iedere 1.5 tot 2 uur en drinkt dan nu ongeveer 40 minuten. Dit wordt mij nu echt een beetje te veel, ik ben echt alleen maar aan het voeden en ik krijg het idee dat het niet voldoende is voor hem. Morgen moet ik om 11:30 bij het CB zijn en zal ik het allemaal voorleggen. Ook ga ik morgen contact opnemen met een lactatiedeskundige, ik hoop dat zij met een goed advies komt. Zo ga ik het namelijk zelf niet meer lang volhouden. Ik begrijp de voordelen van BV maar het moet voor mij ook te behappen zijn en zo ga ik er zelf steeds meer tegenop zien. Respect voor alle mama's die dit wel zonder problemen vol kunnen houden ik ervaar dit toch wel als heel heftig. Ik hoop dat het morgen weer beter gaat..

17. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Je gaat het voorleggen aan het CB....... als ik naar het CB had geluisterd had ik geen bv meer kunnen geven, mijn mening is dat hun niks weten over bv, lijkt wel of ze aandelen hebben in Friso en Nutricia, ja sorry hoor ik kreeg echt waardeloze adviezen. Ik ervaarde het begin ook als enorm zwaar en heb ook vaak op het punt gestaan om te stoppen maar ik heb het gelukkig niet gedaan. Ik wil niet zeggen wat jij moet doen want dat weet je zelf het beste maar mijn idee is dat het echt makkelijker gaat worden! Dat jou kindje zoveel drinkt is volkomen normaal, echt waar! En dat je bv geen melk of voedingsstoffen heeft komt bijna nooit voor!

18. Nrg50

Nrg50 Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.625
    0
    36
    Verkoop binnendienst
    Almere
    Hey hoe gaat het nu?
    Wat zei het CB en wat zei de lactatiekundige?

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

#39 zogelukkig, 28 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2009
    Hee,

ik geef al drie maanden bv aan een hongerige baby die er goed van groeit!

In het begin kwam mijn zoontje ook om de 2 uur (vanaf begin voeding, dus na een uur alweer) en dronk heel vaak 40 minuten en dan nog eens 20 minuten aan de andere kant.
    Ik geef pas recent 6x per dag waarvan 2x 's nachts!
    Met uitbakeren, luier verschonen (doet papa altijd voor de voeding), voeden ene kant, wachten op boertje, voeden andere kant, wachten op boertje en terug inbakeren ben ik een uur per keer zoet.
    Hij heeft moeite met boeren, daar moet ik even op wachten, maar doet hij dit niet, moet hij spugen en krijgt het zuur.
    Effectieve drinktijd daarvan is 's nachts 8 tot 10 minuten per borst.
    Overdag kan hij zo nog een keer 40 minuten drinken. Dus niet hangen of sabbelen, maar echt drinken.
    Ja, het is vermoeiend en ik kom nauwelijks ergens anders aan toe, maar ik vind het wel heerlijk!
    Gelukkig doet mijn man zoveel hij kan. Naast zijn baan van 60 uur per week kookt hij iedere dag en doet bijna het hele huishouden. Als hij thuis is doet hij de luiers. Ik besef dat ik daarmee maar bof!

Oh ja; als je baby z'n mondje nog om je tepel heeft geklemd, zou ik hem niet van de borst halen. Vaak zie je dat ze dan nog een paar keer achter elkaar zuigen en dan slikken, dan weer wachten, zuigen en weer slikken. Het zal niet veel zijn wat hij dan nog binnenkrijgt, maar het is wel de lekker verzadigende vette melk!
    Hier laat baby vanzelf los als hij echt voldoende heeft.

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    als je idd kindje probeer weg halen (zonder vacuum af te breken) en hij/zij blijft de (.) vast happen dan is kindje nog niet klaar maar moet gestimuleerd worden om verder te drinken.. dit merk ik vaak met mijn dochter. voordat ik vacuum afbreek controleer ik of ze niet wel zelf wil loslaten.. vaak is dat een 'wakker schrikker' en begint ze gelijk goed te drinken weer.

Deel Deze Pagina