Sluitlaken/bellybandit: werkt het nu écht?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Hellen1971, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Zoals de vraag al zegt: ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die gebruik hebben gemaakt van één van beiden en die hier ook resultaat behaalden?

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb twee weken een sluitlaken gedragen (zo'n ouderwetse met een veiligheidsspeld), en mijn buik is nu weer zoals hij was voordat ik zwanger werd. Ik weet natuurlijk niet hoe mijn buik er uit had gezien als ik hem niet had gebruikt, dus ik weet niet zeker of het heeft geholpen. Maar goed...hier geen blubberbuik meer dus...

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik hen ongeveer een week een sluitlaken gedragen. Dit ook ivm met bekkenklachten, dan wordt het zelfs aangeraden. Ik vond het heerlijk zitten. Mijn buik slinkte heel snel. Ik merkte met het sluitlaken dat het aan het eind van de dag wel weer heel los ging zitten. Dan deed ik hem vaak af, ik vond het wel gehannis al dat geknoop. Mocht er nog een volgende keer komen dan neem ik een bellybandit, die kun je makkelijk verstellen.

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ahh..het werkt ook weer bij bekkenklachten? Dat is mooi...want daardoor zit ik nu al vervroegd thuis. 2 Vliegen in één klap is helemaal geweldig, natuurlijk!

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vlgs een vriendin van mij is het met name ook prettig als jebevallen bent. Wanneer je op je zij gaat liggen zou je je baarmoeder als een sinasappel door je buik voelen rollen zonder sluitlaken dus. Ik mocht m van dr lenen, maar ik had nergens last van, heb er geen seconde aan gedacht dat ik dat ding nog had liggen! Mijn buik slonk trouwens ook met de dag en na 1 week hoefde ik nog maar 2,5 kilo...
    Maar als je bekkenklachten hebt dan is zo'n ding misschien wel fijn!

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    zou het nu nog werken na 2 maanden na zwangerschap? Ik loop ook namelijk nog met bekkenklachten en blubberbuik..

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ook een sluitlaken gekocht ivm bekkenklachten. lijkt me na de bevalling echt heerlijk!

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hoi Pixie,

je kan eventueel wel zo'n bekkenband dragen als ondersteunig voor je bekken. Misschien anders toch langs bekkenfysio voor oefeningen? Heeft mij goed gedaan, geen bekkenklachten meer:D.
    Tja die blubberbuik wordt vanzelf minder, weet niet of dat nu nog zou helpen:p.

9. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Het werkt alleen als je het op kan brengen bijna de hele dag in bed te liggen.. Volgens mijn kraamverzorgster is het de bedoeling dat je plat blijft liggen met een sluitlaken.

Ik zelf kan namelijk echt niet de hele dag op bed liggen (ben zelfs na de bevalling gaan douchen tegen het advies van de VK..) en heb er daarom vanaf gezien. Maar mijn buik is ook erg hard geslonken en na 3,5 week bijna net zo plat als voor ik zwanger was. Volgens mij helpt het alleen tegen bekkenklachten en niet als een wondermiddel voor een platte buik.

10. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik heb vanaf dag 1 na de bevalling de belly bandit gebruikt. Mijn buik is wel vrij snel geslonken maar ik weet niet of ik dat daaraan te danken heb. Ik het is de bedoeling dat je hem alleen af doet als je gaat douchen maar ik had de pech dat ik mijn kraamweek in die hele hete week doorbracht. Het was gemiddeld 28 graden in mijn slaapkamer en zo'n band werkt dan ook niet bepaald verkoelend. Ik vond het wel prettig dat het wat versteviging bracht want wat Druif 78 ook al noemde, het is prettig om je baarmoeder op zijn plek te kunnen houden. Ook had ik mijn buikspieren zo'n beetje op mijn rug zitten en daarvoor is een beetje extra stevigheid ook erg prettig geweest.

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier beide gebruikt (sluitlaken en bellybandit). vond beide fijn, alleen dat laken knopen is best een gedoe.

hier nu nog wel een beetje ene blubberbuik, maar láng niet wat het was. vooral de stevigheid de eerste dagen vond ik héél fijn! ik heb een ks gehad, en mijn buik hing eerst helemaal over de wond heen. met dat sluitlaken was dat over, zoooo fijn.

ook voor mijn bekken voelde het fijn. ik heb het trouwens alleen gedragen als ik op was; in bed afgedaan.

het helpt dus ook wel degelijk als je op bent (juist!), en je hoeft er echt niet plat mee in bed te blijven liggen. ;)

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik verheug me er juist op om hem in bed te dragen, het lijkt me echt zalig om weer gewoon om te kunnen draaien!! ik kan niet wachten!

vroeg me ook al af waarom je m niet buiten bed zou mogen dragen?? lijkt me wel raar.

en voor een strakke buik doe ik het niet, ik heb maat 46 dus die had ik toch al niet ;)

Deel Deze Pagina