waarom diksap of thee etc.

Discussie in 'Voeding' gestart door nonnie26, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hoi, ben even nieuwschierig lees erg vaak in voedingstopics dat er thee, diksap, water etc. wordt gegeven naast de flesvoeding kan iemand mij vertellen waar dat goed voor is??? als het goed is hebben ze toch genoeg aan hun melk qua vocht, als ik diksap geef dan laat ze voeding staan en dat is toch niet de bedoeling dus ben benieuwd..

geen discussiepunt maar vraag me gewoon af waarom sommige mama's dit geven aan de kleintjes???

thanks

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    drink jij ook alleen maar s,morgens of s,avonds. Sem heeft tussendoor ook nog wel dorst. Volgens mij hebben ze dat ook nodig

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik ben ermee begonnen om te leren drinken uit een tuitbeker/rietjesbeker/oefenbeker. Zoveel drinkt ze nu nog steeds niet. Ongeveer 10cc.

Als ze voedingen laat staan, zou ik het niet doen. Ze hebben genoeg aan de flessen en in de bijvoeding zit ook vocht in.

4. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

oke, dit klinkt logisch zodra er hier ook geoefend gaat worden aan een andere beker ben ik het ook wel van plan maar voor nu nog niet dus vroeg me af waarom sommige het doen ;)

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Gewoon langzaam beginnen. Ergens komt nu wel bij jullie in de komende maanden een periode dat ze ook dorst krijgen, zonder dat ze meteen honger hebben (omdat ze bijvoeding eten). Dan leer je een kind dus ook om wat anders te drinken, zodat ze straks met een jaar leeft van gewoon eten, bekertjes melk en bekertjes ander drinken!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik geef Irem sinds deze week elke dag een klein beetje water met een tuitbeker, zodat ze eraan went om daaruit te drinken, ook omdat ze helemaal niet uit een fles drinkt. Handig als ze de hik heeft, even een slokje water :)

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier krijgt ze vanaf 6 maanden af en toe een slokje water. Vanaf 8 maanden denk ik wat consequenter. In eerste instantie om te leren drinken uit een gewone beker/oefen beker en ze lijkt nu af en toe wat dorst te hebben. Hoewel ik haar vaak nog wel eventjes tussendoor aanleg als ik vrij ben. Maar bij papa en de oppas krijgt ze dan thee of water.
    Diksap krijgt ze hier nog niet, vindt het niet nodig om haar allemaal zoete dingen aan te leren en ze is gek op thee.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Die flesvoeding bouwt natuurlijk af na de 6 maanden. Op een gegeven moment MOET je dus wel ander vocht gaan aanbieden. Ook wel zo handig als kinderen dat leren drinken. Ze gaan straks lijkt mij niet alleen maar melk drinken op een dag.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    toen mijn jochie nog 800cc dronk, kreeg hij er 100cc thee bij. Niet dat hij het echt opdronk, maar gewoon om te wennen aan de smaak. Ik ben wel op blijven letten dat hij die 800cc nog binnen kreeg.
    Toen hij naar 600cc ging, kreeg hij een fles diksap en een fles thee ernaast. Maar mijn jochie had wel aardig wat dorst en at en dronk het gewone eten prima..

10. adi

adi Niet meer actief

Maar bij welke leeftijd lees je dat dan? Er is natuurlijk een groot verschil tussen een baby van 6 maanden (die in principe geen ander drinken nodig heeft dan melk) dan een baby van 10-11mnd, die inmiddels aan 300-400cc melk zit en toch aan de vochthoeveelheid van 800-900cc per dag moet komen.
    DAT is de reden dat kindjes op gegeven moment iets anders drinken dan melk. Plus natuurlijk het oefenen en wennen aan ander drinken en andere manier van drinken.

11. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    ik geef onze zoon bij het fruithapje een tuitbeker met wat lauwe thee, ik zet het gewoon voor zijn neus, en hij oefent ermee;)
    er gaat dus niet echt veel naar binnen, af en toe help ik hem wel want zn mondje blijft maar open staan bij het zien van de beker :D

12. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben wel redelijk snel begonnen met water aanbieden... Zeker met die hitte af gelopen zomer gaf ik wat water met borstvoeding zodat ze extra vocht binnen kreeg. (Trok het niet om haar steeds aan te leggen, productie ging in de war)

Daarna na het fruit wat water aanbieden, het gaat niet om de hoeveelheid, meer om het wennen aan water en leren uit een beker/tuit te drinken.
    Nu krijgt ze het bij haar brood (weigert haar melk) of liga'tje. Ik heb zelf ook dorst als ik een koekje heb gegeten;)

13. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik geef de kleine man tussendoor wat drinken, omdat hij nog maar 3 flesvoedingen op een dag heeft, dus zo kan hij al een beetje wennen aan ander drinken. Meestal rond een uur of half 4 wat thee, waar hij alleen maar mee zit te spelen maarja, en na het warme eten krijgt hij een beetje diksap. omdat hij de laatste fles rond 9 uur krijgt.

14. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier diksap en thee vanaf een maand of 5 tussen de flessen door als ze dorst hadden. Ik drink ook altijd wanneer ik dorst heb en niet op gezette tijden vandaar dat ik dat mijn kindjes ook zo laat doen.

15. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik geef haar af en toe een tuitbeker met hele slappe thee. Ze drinkt er nog niet echt uit, maar houd de beker wel zelf vast en bijt heel erg op de tuit. Ik doe het dus om haar alvast een beetje te leren wennen aan andere bekers dan de fles; daar vindt ze trouwens ook niks aan...

16. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0

vraag ik me wel af hoe je ziet of je kindje dorst heeft?
    Ik zou dat echt niet weten bij mijn zoon....:(

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier bied ik het gewoon af en toe aan en als ze niet wil, dan heeft ze geen dorst ;)
    Ik merk dat ze nu meer gaat drinken naast de bv.

18. Bri

Bri Niet meer actief

Aan mijn dochter kan ik héél goed merken als ze dorst heeft. Ze zit dan een boterhammetje te eten, of een groentehapje, en op een gegeven moment wil ze NIET meer verder eten. Huilen, lepel / broodje wegduwen. En als je haar dan een bekertje water voorhoudt wordt ze acuut stil en slobbert braaf een paar slokjes naar binnen. Pas daarna wil ze weer verder met eten.

Ik geef haar dus water, naast de dagelijkse melk, en dat doe ik sinds ze flink eet (brood, groente; blijkbaar zit er in fruit genoeg vocht want daarbij heeft ze het nog nooit gedaan). Als ze per maaltijd zo'n 20 cc water erbij drinkt is het veel, denk ik.

Diksap wacht ik nog een tijdje mee; zoetigheid in haar drinken heeft ze niet nodig en fruit krijgt ze al genoeg.

Deel Deze Pagina