Ik weet het even niet meer hoor!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door melisjuh30, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Ik ben 13 week zwanger en opeens komen alle tegenslagen tegelijk.

Afgelopen schooljaar heb ik als juf gewerkt op een basisschool. Daar hadden ze mij niet meer nodig, dus ben ik weer gaan invallen.
    Maar ik word bijna niet gebeld! Zo'n 1 of 2 dagen in de week ben ik dus aan het werk.
    Mijn zoontje gaat 5 ochtenden naar de opvang zodat ik gewoon kan invallen "als" ze me bellen. de middagen gaat hij naar oma.
    Vaak gaat de helft van mijn inkomen naar de opvang, wat veel te veel is. Daarom had ik om flexopvang gevraagd, maar dit kunnen ze ons niet bieden.
    Daarom moet mijn zoontje minder naar de opvang, waarschijnlijk 3 ipv 5. Máár dan kan ik dus ook minder werken, en dus verdien ik nog minder.
    Nu heb ik peuterspeelzaal uitgezocht wat eventueel wel een idee is maar, ik moet om half 9 op mijn werk zijn. En de psz begint om half 9! Iemand om hem heen te brengen voor zover nog niemand.

Daarbij hebben we allemaal onvoorziene rekeningen gekregen die we nu bijna niet kunnen betalen.
    Ik ben al druk bezig om van alles op marktplaats te verkopen zodat ik de rekeningen kan betalen.
    Maar dat houd ook een keer op.

En na mijn zwangerschapsverlof die in mei begint en in augustus eindigt krijg ik geen uitkering meer, omdat ik deze nu krijg :(

Ik ben eigenlijk veeel te veel aan het stressen op het moment.
    Maar wat moet ik anders!
    Er moet zoveel geregeld worden, maar weet gewoon geen oplossingen.

Ja, ander werk zoeken, maar wie neemt een zwangere vrouw aan!
    Dan maar voor mezelf beginnen, kan ik er straks voor mijn kindjes zijn!
    Maar wat zou ik voor mezelf moeten gaan doen? Webwinkel oid...
    Ik vind het wel leuk om2e hands spulletjes door te verkopen. En zo nu en dan loopt dat wel goed. Maar ja je moet maar net de goede dingen tegen komen, en het geld ervoor hebben.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen!
    Werken in onderwijs of ergens anders?
    Maar denk dat niemand mij nu aan neemt.
    Zoontje minder naar de opvang doen of combineren met psz.
    Maar wie brengt hem dan naar psz?!
    Thuisblijven en iets voor mezelf beginnen? of volgend jaar weer gewoon invallen.
    Maar dan moeten er 2 kindjes naar de opvang en ik heb geen zekerheid in het onderwijs!

bah bah bah. Sorry voor mijn lange verhaal, maar er gaat zoveel in mij om, dat ik gewoon niet meer weet wat ik moet doen!

2. Ior

Ior Niet meer actief

Is het geen idee voor je om kinderopvang aan huis te doen? dan ben je aan het werk (thuis) en heb je je kindje(s) bij je

3. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Is thuis blijven voor de kids en van je zwangerschap genieten geen optie?Of is dat financieel niet haalbaar?

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Een gastouder? Waar woon je?

5. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Meid, wat een rot situatie. Heel veel sterkte ermee.
    Heb je wel eens na gegaan of je gastouder kan worden oid.
    Dan ben je ook zelf thuis voor je kind en kan je wat bijverdienen met het opvang van andere kinderen.
    Hoe dan ook, ik hoop dat je er snel uit komt

6. Ior

Ior Niet meer actief

Ja!! Dat bedoel ik, kon het woord niet echt vinden:)

7. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Thuis blijven is een optie als ik er maar bij verdien! van het salaris van mijn man kunnen we net alle vaste lasten betalen.
    Maar dan moeten er geen onvoorziene lasten komen.

Gastouder kan alleen maar uit bij 2 kinderen, dus inderdaad vanaf aug. een idee. Máár tis steeds 2 kwaden/goeden tegen elkaar afwegen. Zoontje gaat nu naar kdv wat hij echt nodig heeft en waar hij het naar zijn zin heeft. En dan moet ik hem eraf halen. Terwijl het steeds beter gaat!

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    het lijkt me logisch dat als je kind 5 dagen opvang krijgt en je er maar 1 of 2 werkt dat het dan een duur grapje is.
    kun je niet bij je inval adressen 3 vaste dagen aangeven dat je kan?

ik lees ook veel: ik denk dat niemand me aanneemt, maar niet geschoten is altijd mis. Ik heb al veel vaker gelezen dat vrouwen die zwanger zijn aangenomen worden

9. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Als je stopt met werken,hebben jullie dan wel recht op alle toeslagen?

10. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    wat een vervelende situatie zeg waar je inzit. Heb je er wel eens over nagedacht om hem naar een gastouder te brengen? Ik heb ook erg onregelmatig werk en vond het ook zonde om voor 5 dagen in de week kinderdagverblijf te betalen terwijl ik maar weinig uren zou afnemen. Ik weet dat het bij een gastouder wel mogelijk is en dan moet je geloof ik 3 dagen betalen. Misschien is dat iets om je in te verdiepen? Ik ben er zelf uiteindelijk niet mee doorgegaan omdat ik het met mijn ouders kan oplossen omdat het maar om heel weinig uren gaat.
    Of je kan je zelf opgeven als gastouder denk dat je daar wel de geschikte papieren voor hebt als je in het onderwijs werkt. Dan kan je opvang bieden aan een aantal kindjes bij jou thuis en ben je er dus ook gewoon voor je eigen kindjes.
    Dit is even iets wat me snel te binnen schiet.
    Of je schrijft je in bij een uitzendbureau. Dan werk je misschien wel op veel verschillende plekken maar dan heb je wel een inkomen en misschien dat je ergens terecht komt waar ze je wel wat aanbieden.
    En zoeken naar een andere baan is natuurlijk ook gewoon een optie. Nooit geschoten is altijd mis en je neemt er geen risico mee. Nemen ze je niet aan verandert er niks en nemen ze je wel aan is het alleen maar mooi meegenomen lijkt mij.

Ik wens je veel succes met de situatie en probeer wel een beetje te genieten van je zwangerschap.

11. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    ik zit ook in de invalpool in het onderwijs. Ik zat eerst bij 1 stichting en ik werd bijna niet gebeld en soms een week helemaal niet. Toen ben ik in de invalpool gegaan bij 2 stichtingen maar dat schoot ook neit op. Nu sta ik inmiddels bij 4 stichtingen en ik word plat gebeld. Ik meot nee gaan verkopen.

Kijk eens rond in je buurt welke stichtingen er zijn. Ik heb een akte voor lesgeven op openbare scholen maar invallen mag ik ook op katholieke, protestantse etc scholen.
    HEt enige wat het van je vraagt is dat je goed moet bijhouden waar je werkt want je moet wel zorgen dat als je ergens een dag werkt dat de anderen stichtingen dit wel weten.
    Bij mij loopt het goed.

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Kun je niet informeren naar een KDV die wel flexibele opvang biedt?

Deel Deze Pagina