Ik weet het eventjes niet meer en hoop dat jij mij zou kunnen helpen! Mijn tweeling van nu 4.5 maand slaapt al vanaf week 7 de nacht door van 23 - 6.30. Sinds de 10weken krijgen ze 210+7 en dat om de 5 uur, dus 4x op de dag. Ze hebben een lekker schema: 6.30 fles 8.30 fruit 9.00 slapen 11.30 fles 13.00 slapen 16.30 fles 18.30 beetje groente 19.00 slapen tot we ze wakker maken voor de laatste fles. In de laatste fles doen we 1.5 eetlepel rijstebloem. Nu is het echter zo dat ninthe sinds deze week elke keer om h5 de ochtend al wakker is. Niet echt huilen maar mopperen en druk in bewegen. Speentje dut ze eventjes in maar de laatste twee dagen komt ze 3,4,5,6 uur elk uur... Dit is erg vermoeiend en hou ik niet heel lang vol denk ik. Heb jij nog tips? Wat wij zelf hadden zitten bedenken: - ze drinkt deze week wat slechter, dins en woensdag heeft ze zelfs over de hele dag heen 210 cc laten staan. Ze laat steeds ongeveer 120 op de dag staan. Ze doet het verder prima en komt gewoon pas weer bij de volgende fles... Dus honger lijkt het me niet? - ik kreeg meningen dat ze vonden dat ik de dames te warm aankleed in hun bedje. Namelijk: romper spaghettibandjes, pyama truitje, 4seizoenenslaapzakje zonder mouwen, dekentje. Maar het dekentje trappen ze vaak van zich af. Sinds maandag heb ik nu een zomerslaapzakje... Zou ze het koud hebben? Of zal het toeval zijn dat ze sinds dien de nacht komt? En dan nog een kleine vraag omdat ninthe wat van de fles laats staan... Moet ik haar soms tussendoor wat extra vocht aanbieden in de zin van wat thee ofoz? Ze wegen 6100(ninthe)en is 62 en 6500(fenne)En is 65cm Alvast bedankt voor je antwoord!
Hoi hoi, Ik weet niet precies wat je haar te drinken aan mag bieden. Water kan in ieder geval geen kwaad. IK denk eerlijk gezegd niet dat ze honger of dorst heeft hoor. Dan zou ze wel drinken toch. Ze zit denk ik tussen twee fases in. Ze noemen dat een sprongetje. Ik zou me niet teveel aantrekken wat een ander zegt. Het is beduidend kouder nu, dus is een zomerslaapzakje misschien wel te koud. Doe eens een pyamabroek erbij aan. Het is echt een kwestie van uit proberen. En dat de een wel slaapt en de ander niet, kan ook verschil van mens zijn hoor. Volwassenen willen immers ook allemaal op een andere manier slapen. Ik zou dus echt uit proberen, kleding erbij, extra water. Misschien wat meer de laatste fles een papfles maken. Dit zou je aan de voeidngsdeskundige kunnen vragen hier op de site. Waarschijnlijk is het tijdeljk, en is het straks zo maar ineens over. Vroeg tandjes zou ook nog kunnen. Groetjes Adrienne