Mijn meisje van ruim 2 weken kreeg tot afgelopen donderdag gewoon nutrilon standaard maar had ontzettend last van krampjes. Hierdoor zijn we overgestapt naar nutrilon omneo. Dit leek goed te gaan maar nu doet zich een nieuw probleem voor. Ze kan niet poepen. Gisteravond heb ik haar dus maar geholpen met een wattenstaafje met olijfolie. Toen kwam er ontzettend veel uit. Allemaal harde slangen om het zo maar te noemen. Maar de kleine meid was het meeste opgelucht. Ook heb ik voor de fles van 23.00 uur en de nachtvoeding elk verdund met 10cc water. De nacht heeft ze goed geslapen alsmede de ochtend ging ook goed. Tot de fles van 14.00 uur vanmiddag. Weer drama daarna. Persen, persen en persen. Ik heb haar toen maar weer 2x geprobeerd te helpen want het was alleen maar huilen, huilen, huilen. Noem het eerder krijsen. Compleet overstuur. Na de 2e keer helpen kwam er ook redelijk wat uit en na de fles van 17.00 uur ging ze uit zichzelf helemaal los, was het ook een echte spuitluier. Maar nu na de fles van 20.00 uur is het weer krijsen, krijsen en nog eens krijsen. Je ziet aan haar dat ze aan het persen is maar niet lukt. Ik zit nu maar weer te denken om toch maar weer terug over te stappen om de gewone nutrilon standaard. Want ik raak behoorlijk gesloopt van de machteloosheid en een ontroostbaar meisje. Is dit een goede keuze om terug te gaan op de standaard voeding?
Hoi hoi, Ik zou terug gaan naar de standaard voeding, en dan proberen met infacol. Dat is een middel tegen kramp, dat er voor zorgt dat de kleine gasbellen omgevormd worden tot één grote gasbel, zodat ze die makkelijker kunnen opboeren. Die hoeft dan niet door het maagdarmkanaal door. Het wordt niet opgenomen in het bloed. Groetjes en laat even weten hoe het verder gaat. Adrienne
Adrianne, dank je wel voor je advies. Ik heb maandag toch ook maar even contact gezocht met het CB. Zij adviseerde mij om de nutrilon standaard met de nutrilon omneo te gaan mengen en 10cc extra water te gebruiken tot ze zou poepen. En dan ook inderdaad iets van infacol te gebruiken. Gisteravond ging de kleine meid dan ook eindelijk weer zelf helemaal los. Gelijk 2 luiers vol. We gebruiken dan geen infacol maar Lefax uit Duitsland, dit gebruikte vrienden van ons uit Duitsland voor de kleine en het lijkt hier ook goed z'n werk te doen.
Hoi hoi, Ik neem aan dat het het zelfde is als infacol. Fijn dat het poepen weer lukt nu. Groetjes Adrienne