1,5 jaar en geen middagslaapje meer??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lauwra, Dec 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Onze lieve dreumes gaat s middags heel laat slapen... om 3 uur valt hij nog eens in slaap... Sinds de wintertijd inging is het het slapen anders geworden.
    Het is s morgens heel onvoorspelbaar wanneer hij wakker word. Dan weer om 6 uur dan weer om half 8.
    Als het 6 uur is, gaat hij wel slapen s middags, maar zoals vandaag om half 8 wakker, gaat hij niet slapen.
    Mijn man roept dan hij is over zn slaap heen, je had hem eerder naar bed moeten doen, maar ik heb juist het idee dat hij nog niet moe is.

Ik vind het heel moeilijk te zien of hij moe is. Hij was vanmiddag wel wat stilletjes ineens en ging huilen als hij struikelde, dat gebeurde ook wat vaker dus ik dacht wel dat hij moe was.
    Maar nu ligt hij alweer bijna een uur wakker in zn bedje.
    En dat voelt niet goed. Hij moet naar bed als hij moe is, doen wij toch ook;)
    Maar ja, nu al geen middagslaapje meer? Of hem dan om 3 uur nog naar bed brengen voor een anderhalf uur ofzo?

Wie wil eigen ervaringen delen en misschien heeft iemand tips?

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hij ligt een uur wakker pf te huilen? Zoalng mijn zoon niet huilt laatnik hem gewoon lekker liggen. Ze rusten dan toch uit, krijgen op dat moment minder prikkels en vallen vaak toch zelf in slaap.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn oudste had het echt nodig. Zijn avondeten ging niet als hij niet sliep. Hij heeft een poos gemopperd op die leeftijd, maar heb hem er altijd ingestopt. De tijd hing af van wat ik zag. Bijv 2 keer in de ogen wrijven, of onhandig spelen.

De jongste ging prima zonder middagslaap op die leeftijd, gaf dat zelf ook aan (ging gewoon niet slapen in bed, wel huilen of spelen). Dus hij heeft na de 16 maand nauwelijks nog dutjes gedaan.

4. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,189
    1,395
    113
    Hier was het ook zo. Maar ik heb haar op de vaste tijd (was voor haar half1) op bed gelegd en na een paar weken sliep ze weer normaal en snel smiddags. Ik zou hem smiddags op bed blijven leggen. Of anders om de dag proberen?

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Lijkt me jong om zonder dutje de dag door te komen
    Ik zou hem gewoon op bed blijven leggen als je dénkt dat hij moe is..

Hier lukt het soms ook niet, dan probeer ik even later opnieuw en dan slaapt ze wel. Omdat ze toch echt wel moe is

6. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,793
    493
    83
    Onze dreumes heeft het heel soms, dat hij echt geen middagdutje wilt doen. Meestal laat ik hem ook gewoon een uurtje liggen (mits hij niet huilt natuurlijk!), en dan ligt hij lekker te kletsen en uit te rusten.

Voor de rest doet hij zijn dutje juist in de ochtend. Meestal is hij tussen 7 en 8 wakker, en gaat hij rond half 11/11 uur naar bed, tot een uur of 1/half 2 (afhankelijk van hoe laat hij in slaap is gevallen). Van tevoren geef ik hem een banaan en eventueel nog 1 boterham, zodat hij niet van de honger wakker wordt. En als hij wakker is, gaan we lunchen. Niet echt de meest ideale tijden qua lunchtijd, maar hij heeft er zelf geen problemen mee. En eigenlijk ook wel fijn, want dan hebben we de hele middag nog om lekker buiten te spelen en is ie goed uitgerust :D

Misschien dat je eens kan proberen om hem eerder in zijn bed te leggen, omdat hij inderdaad over zijn slaap heen is, omdat hij al eerder moe was?

7. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Ja eerder in bed leggen heb ik ook al geprobeerd maar werkt ook niet, hij is ook echt nog niet moe, tenminste, hij speelt dan lief, is vrolijk...
    Terwijl als hij moe is hij overal om huilt en op schoot wil zitten...

Gisteren sliep hij om 3 uur. Hij huilt uiteraard niet, anders haal ik hem eruit! Hij is gewoon beetje aan't kletsen, zingen en met zn konijn aan het spelen.
    Ik blijf hem idd wel consequent op bed leggen s middags als ik denk dat hij moe is.
    ik dacht anders moet hij pas tegen half 3 naar bed en dan 2 uurtjes slapen nog. Beetje raar ritme maar hij heeft het slaapje inderdaad nog wel nodig. Mijn man had hem gisteren om half 8 weer op bed gelegd (om 5 uur wakker gemaakt) en hij sliep meteen. Tot vanmorgen 8 uur:D dat is dan wel lekker na de korte nieuwjaarsnacht;)
    Nou ja t blijft moeilijk en zoeken, fijn jullie ervaringen te lezen!!

8. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Wij brengen ons dochtertje na haar brood naar bed.
    Ze jengelt eerst was, wat daarna in jeuzelen/brabbelen overgaat. En dan na een half uur ofzo slaapt ze een keer.

Share This Page