Ha allemaal, Onze dochter krijgt haar tanden en kiezen vrij vlot. We zijn nu toe aan kies nummer drie en waarschijnlijk meteen de hoektand die ernaast zit De rest was allemaal prima te hanteren, met dentinox, chamodent en af en toe een zetpilletje van 120mg. En natuurlijk bijtring, koude washandjes etc Deze kies is echter vreselijk naar. Zetpil van 240mg helpt niet, ze heeft duidelijk pijn er doorheen! Ook Dentinox en chamodent doen helemaal niets voor haar, ze krijst eigenlijk alleen maar. Nu heb ik ook het idee dat ze er buik krampen erbij heeft. Kan dit door de zetpil komen? Of is dit van de tandjes? Iemand nog een idee?
Ik vind het zelf altijd zo lastig om te weten waar die kleintjes nou exact last van hebben. Is het echt een kies? Of iets anders? Bij mijn zoon kwamen ook kiezen door. Hij was al een paar dagen niet te genieten. Die rotkiezen! Wat denk je? 'S avonds kostte hij een paar keer de hele boel onder en was zichtbaar opgelucht. De dag erna nergens last meer van, terwijl de kiezen nog niet door waren. Ik zou doorgaan met wat je nu al doet, ook met een zetpil af en toe. Meer kan je helaas niet doen. Misschien lekker erop uit? Stuk fietsen, badje in de tuin etc. Afleiden werkt hier vaak ook goed. Succes!
Dl had er ook vreselijk last van. Die vond het wel fijn om te merken dat ze wat extra aandacht kreeg. En biologische waterijsjes. Sterkte!
Dank dames... Aandacht krijgt ze genoeg, zeg maar gerust bijna 24/7... Net ook weer een krijsaanval achter de rug, ik ga me steeds meer afvragen of ze van paracetamol geen buikkrampen kunnen krijgen... Bel morgen de huisarts ook ff hierover.. Hoop dat ze nu een redelijke nacht maakt, huilen stond me vandaag vaak nader dan het lachen
Is de dosis paracetamol niet te hoog voor haar? Er staat op het doosje vanaf 1 jaar 240 mg, maar in de bijsluiter staat vanaf tien kilo. Weegt ze dat al, zo niet kun je beter nog 120 geven. Een te hoge dosis kan buikklachten geven namelijk.
Hoi! Het krijgen van kiezen geeft vaak ook oorpijn, en dat is heel vervelend. Die paracetamol 240 zou ik gerust geven. Wij mochten dat van onze kinderarts ook geven vanaf 9 kg, en daar hoefden we ons niet zo druk om te maken. Last van de darmen kan hoor, het krijgen van de kiezen zorgde hier ook voor diarree. Hier kreeg ze 4 kiezen tegelijk. Maar dan ben je er wel gelijk weer even vanaf. De hoektanden zijn ook pijnlijker, daar komen er nu hier ook 3 van door en daardoor slaapt en eet ze minder goed. Sterkte, het is supervervelend! Maar meer kan je zo te lezen niet echt doen.
Ze is ruim 9 kilo en heb de 240mg gegeven... De 120 was van de week ook al niet genoeg, dus volgende dag 240 gedaan. Drinken doet ze vrij veel, maar ja, ze eet niks verder dus dat vind ik niet zo gek Vannacht is ze ' maar ' twee keer wakker geweest tussen 12 en 6, dus hoop echt dat het vanaf nu beter gaat
Je kan ook wat Bambix geven misschien zodat ze toch wat meer voedingsstoffen en wat vezels binnen krijgt?