pff ik word gek van de pijn moeigheid en onrust heb besloten dat ik vrijdag naar de dokter ga of maandag heb vannacht weer elk uur gezien ben al vanaf 5 uur wakker van de pijn in me onderrug en bekken, barstende koppijn erg moe, heb gewoon de kracht er niet meer voor, werk wel gewoon maar daarna ben ik kapot kan niet eens meer koken zo moe heel raar maar kan ook geen rust vinden hebbe andere dames dat ook? okal ben ik 2 of 3 dagen vrij er is geen rust terwel ik echt niet veel doe omdat ik gewoon de puf niet voor heb dinsdag moet ik naar de verloskundige daar ook nog maar is extra vragen... ik ben 21 juli bij de arbo arts geweest en heeft gezegt dat ik geen directe zorg meer mag geven (werk op een somatiek afdeling, mensen met een lichamelijke klachten, verlamingen) eigenlijk is er tot nu toe niks verandert in de situatie omtrent werk krijg heel affetoe extra hulp, was eigenlijk de bedoeling dat ik 2,5 uur minder per dag zou werken maarja dan word er gezegt vakantietijd moeilijk moeilijk, maja ben notabene nog niet eens ziek gemeld blijkbaar, bij uwv ofzo (vandaag weer wat tegen me werkgever gezegt voor de 3x) maar als ik bv de arbo arts bel of haar leiding gevende heb ik echt het gevoel dat ik haar verraad dat ze haar werk niet goed doet (voel me der echt zo kut onder) maar dit ga ik ook geen 10 weken meer vol houden ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen
Beste troetjuh, Ik begrijp uit je verhaal dat het werk dat je doet momenteel te zwaar voor je is. Dit komt door je zwangerschap. Je geeft zelf al aan dat je weet dat je werkgever voor jou een Ziektewet-uitkering kan aanvragen. Je werkgever en jij zijn zelf verantwoordelijk voor het maken van afspraken over jouw (aangepaste) werkzaamheden. De bedrijfsarts heeft hierin een adviserende rol. Als het niet lukt om samen met de werkgever afspraken te maken hierover. Dan kun je een deskundigenoordeel aanvragen bij UWV. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Actuele informatie over ziek rond zwangerschap vind je hier. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare