Hallo allemaal, mijn zoontje word in september 3 jaar en hij loopt als sinds een half jaar zelfstandig de trap op (ik erachter aan) maar nu ik zwanger ben en het advies heb gekregen om hem wat minder te tillen, wil ik hem leren de trap naar beneden te laten lopen. hoe deden jullie dat? op de kont? of achterste voren?
Onze dochter loopt sinds haar 2e al zelf de trap af. Wij lopen er dan voor (achterste voren) en houden 1 handje vast. Ze kan nog niet niet lekker bij de trapleuning dus hulp van ons houdt ze nog wel even. Soms gaat ze op de billen naar beneden, maar dat doet ze meer omdat ze het leuk vindt! Gewoon proberen en kijken wat hij zelf het makkelijkst / leukst vind. (je kindje achterstevoren lijkt me alleen niet zo handig...)
Mijn zoontje gaat nu een maand zelf van de trap af, ik loop er natuurlijk bij. We hebben een hele stijle trap, dus hij gaat achterstevoren naar beneden. Eigenlijk precies hetzelfde als naar boven, maar dan precies andersom. Heerlijk hoor om niet meer te tillen !
Ons kereltje loopt ook al vanaf zijn tweede zelf de trap af. Eerste tijd met 1 handje aan de leuning en zijn andere handje had ik vast. Daarna mocht hij het zelf doen en liep ik voorop (en 100x zeggen dat hij de leuning vast moet blijven houden, de middelste is een keer van de trap gevallen, dus de angst zat er goed in) hier gaat het dus gewoon lopend naar voren, niet achterstevoren, op de billen vind ik eng, soms doet hij het wel eens en dan zie ik dat hij met zijn billen stuitert tegen de tree en de kans dat hij dan naar voren kukkelt is dan groot.
Hier 2 snelle traplopers, ze gaan beiden sinds 18 maand zelf de trap af. Dit doen ze achteruit en dan idd net als ze erop gaan.
Mika gaat sinds hij anderhalf is zelf de trap naar beneden. Hij gaat gewoon vooruit en houdt de trapleuning zelf vast. groetjes Ylona